EdwinJag

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bellen via Wifi

Ik heb bellen via Wifi ingeschakeld. Maar het werkt niet. Volgens Vodafone zou het kunnen liggen aan het modem. Dat is nu vervangen (experia box) en het modem heeft de recente update. Internet via Wifi echter nog steeds niet mogelijk. Toestel is iPhone X, laatste software, Toestel aan/uit gezet, bellen via wifi aan/uit gezet, geen resultaat. Weet iemand een oplossing? Want het mobiele netwerk is hier zeer slecht. Ik overigens een voor bellen via wifi geschikt Vodafone abonnement.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
EdwinJag
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb KPN gebeld. Alles was zij adviseerden had ik al gedaan. Nog maar een keer, helaas zonder resultaat. Ik ga proberen met Vodafone contact op te nemen. Dank voor alle info!

Bekijk in context

9 Reacties 9
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi EdwinJag
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Vervelend dat het niet wil werkenmaar wie weet kan ik je een stukje verder helpen.
Je hebt zelf al veel gedaan merk ik maar het je je netwerkinstellingen ook al een reset gegeven?
Dan ga je namelijk een hele nieuwe verbinding maken en soms wil dit wel eens helpen.

Zorg ook dat je je 2,4GHz en 5GHz op verschillende namen hebt staan en gebruik geen vreemde tekens in je wachtwoord. 2,4GHz heb je meer bereik maar de omgeving is ook belangrijk, als veel mensen hier gebruik van maken dan ga je elkaar in de weg zitten, daarom gebruik ik zelf 5GHz maar deze komt niet zover in huis. Dus dat is wel een keuze die je zelf moet maken.

Daarnaast zie je niet zo makkelijk of je op Vodafone via WiFi zit. Dit kan je alleen zien als je het systeem scherm ziet, dan kan je zien of je via WiFi zit. Heb hier een voorbeeld foto bijgevoegd. Laat nog even weten of het inmiddels is gelukt, of niet.

Misschien heb je nog iets aan deze info:
https://www.iculture.nl/gids/wifi-bellen-iphone/


EdwinJag
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Dank voor je snelle reactie! Ik heb dit allemaal geprobeerd. Zelfs de modem en de router gereset (meermalen). Zelfs de iphone hersteld. Maar ook dat mag niet baten. Ik heb een apple router. Zou het daarmee te maken kunnen hebben?
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Heb je een Ziggo Router?
Staat deze in bridge of heb je deze ook gewoon in gebruik?

Nee, een Apple router zou het juist goed moeten doen, ik heb hier niets anders staan.
Juist met Apple en Apple producten moet het goed zijn.

Heb je ook al eens bij iemand anders geprobeerd?
Dat je daar wel op 4G via Wifi zit? Je zou het eens kunnen proberen.
EdwinJag
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb een kpn (experia) modem. Die is gekoppeld aan de Apple router. Heb alles nog eens opnieuw ingesteld, maar helaas....
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Dan zou ik toch eens contact opnemen met KPN, dat is je provider, lijkt me.
Zeker als je Vodafone over Wifi wilt laten lopen, dan ligt het bij KPN. Zou daar eens een topic openen.

Laat nog even weten hoe het is verlopen en ik zal in de tussentijd ook nog even rond zoeken.
Mocht ik nog iets vinden dan laat ik het zeker weten!
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Heb je nog een update voor ons EdwinJag?
EdwinJag
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb KPN gebeld. Alles was zij adviseerden had ik al gedaan. Nog maar een keer, helaas zonder resultaat. Ik ga proberen met Vodafone contact op te nemen. Dank voor alle info!
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Top, laat je weten wat de uitkomst is EdwinJag
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Geen reactie, topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic