JJNoiZe

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bellen via WifI

Sinds IOS 12.1.3 werkt bellen via Wifi niet meer op mijn iPhone 8 Plus. Is dit bekend? Op mijn andere iPhone met versie 12.1.2 (ook Vodafone) werkt het nog wel.
9 Reacties 9
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi JJNoiZe

Welkom op de Community!
Dat is niet heel handig, als het niet meer werkt! Kun je het toestel eens terug zetten naar fabrieksinstellingen? Maak wel eerst een back up van het toestel voordat je dit doet. Kun je laten weten of het dan wel werkt?
JJNoiZe
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo @Steven,

Dank voor je reactie en voorstel. Welke fabrieksinstellingen bedoel je precies? "Herstel alle instellingen", "Wis alle inhoud en instellingen" of "Herstel netwerkinstellingen"?


Bij "Wis alle inhoud en instellingen" is dat toch wel heel veel werk. Heeft namelijk ook tot gevolg dat ik bepaalde data sowieso kwijt ben. Niet elke app heeft namelijk een (cloud)backup. Voor nu denk ik dat ik dit dus nog niet ga doen, ondanks dat ik mijn mobiel nu thuis niet kan gebruiken (zo slecht is helaas de dekking in huis in mijn woonplaats).

Alvast dank voor je reactie.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi JJNoiZe,

Met fabrieksinstellingen bedoel ik herstel alle instellingen (wis alle inhoud en instellingen).
Het is inderdaad veel werk om te zorgen dat daarna alles weer correct staat. Een andere optie is wachten op een update vanuit Apple.
Ik durf niet te zeggen, hoe snel de volgende update komt.
JJNoiZe
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi @Steven,

Dank. Die optie ga ik dus niet doen gezien het vele werk. Bij de overgang naar IO12 heb ik dat namelijk toen al bewust gedaan. Daarnaast heb ik sterk de twijfel of deze actie dit wel gaat oplossen.

Betreft het hier namelijk niet een benodigde "Sim" update (Algemeen - Info) welke vanuit Vodafone moet komen i.p.v. Apple? Dit vanwege de nieuwe IOS versie en wellicht compatibiliteitsprobleem. Dit is namelijk ook al een keer eerder geweest met ondermeer data/4G. Vodafone moest toen met een nieuwe SIM update komen.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Tot nu toe ben je de eerste die dit meldt. Ik heb hierover zowel via hier als andere kanalen waar ik werk, nog niks over gehoord. Als het bij jou blijft en niemand anders heeft er last van, het eerder mis is gegaan in de software update.
JJNoiZe
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Steven,

Dank je wel. Begrijp zeker dat als ik de enige ben die dat momenteel heeft (aangekaart) dat het incidenteel lijkt te zijn en specifiek voor mijn telefoon. Ik wacht even rustig af of er meer signalen komen of anders op een nieuwe versie van IOS. Volledige gesrtel kan altijd nog 🙂

Dank voor je hulp en snelle reactie. Erg prettig en service gericht.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Dankjewel voor het compliment! Ik zal het topic open laten staan voor een periode. Mochten er meer mensen hier tegenaan lopen, dan kunnen we misschien op die manier achterhalen waaraan het ligt.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Tot nu toe geen reacties op het topic geweest, ik zal het daarom ook sluiten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic