Foontje020

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Betalen voor inkomende gesproken op vakantie buiten EU (niet opgenomen)

Ik ben de afgelopen maand op vakantie geweest buiten Europa. Tijdens mijn vakantie is er 3 x gebeld door nummers vanuit NL, maar ik heb niet opgenomen. Nu wordt er 3 x 4,19 euro afgeschreven. Dat vind ik vreemd. Hoe kan dit?

Ik heb een Sim Only, Start L abonnement.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11838Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes
Hoi Vodafoontje020
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Voor Start abonnementen valt bellen vanuit Nederland naar EU-landen niet binnen je bundel. Zo ie zo als mensen vanuit Nederland bellen naar je 06 nummer en jij zit in het buitenland dan moet je daar voor betalen (Buiten de EU). Gebeld worden is gratis binnen Zone 1 (binnen de EU). Zone 2 (Buiten de EU) is 0,25 per seconden (Minuten in EU worden afgerekend per seconde. Minuten buiten EU worden afgerekend per seconde met een minimum van één minuut.)

Waarschijnlijk is dit dan ook geldig als ze je al bellen, er staat gebeld worden.
Kan het ook zijn dat ze je voicemail hebben gekregen? Zo niet, dan verwacht ik toch dat het gebeld worden ook al in rekening gebracht is. Zie de tarievenlijst voor Smart buiten de EU: https://www.vodafone.nl/_assets/downloads/tarieven/actueel/tarievenoverzicht_vodafone_start.pdf

Mocht je nog vragen hebben, neem dan contact op met de
klantenservice van Vodafone
en die kunnen je daar meer uitleg over geven.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Energieboy
Expert
Expert
  • 11838Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes
Hoi Vodafoontje020
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Voor Start abonnementen valt bellen vanuit Nederland naar EU-landen niet binnen je bundel. Zo ie zo als mensen vanuit Nederland bellen naar je 06 nummer en jij zit in het buitenland dan moet je daar voor betalen (Buiten de EU). Gebeld worden is gratis binnen Zone 1 (binnen de EU). Zone 2 (Buiten de EU) is 0,25 per seconden (Minuten in EU worden afgerekend per seconde. Minuten buiten EU worden afgerekend per seconde met een minimum van één minuut.)

Waarschijnlijk is dit dan ook geldig als ze je al bellen, er staat gebeld worden.
Kan het ook zijn dat ze je voicemail hebben gekregen? Zo niet, dan verwacht ik toch dat het gebeld worden ook al in rekening gebracht is. Zie de tarievenlijst voor Smart buiten de EU: https://www.vodafone.nl/_assets/downloads/tarieven/actueel/tarievenoverzicht_vodafone_start.pdf

Mocht je nog vragen hebben, neem dan contact op met de
klantenservice van Vodafone
en die kunnen je daar meer uitleg over geven.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Heb je hier nog vragen over Vodafoontje020?
Foontje020
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Het gaat blijkbaar om de voice mail die automatisch antwoord...Dit lijkt mij een prachtig verdienmodel. Bij reizen buiten de EU moet je dus naast je Roaming ook blijkbaar je Voice mail uitzetten....Blijf dit vreemd vinden...In ieder geval dank voor jullie antwoord!
Energieboy
Expert
Expert
  • 11838Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes
Dat hoeft natuurlijk niet, je kan dan ook een extra BloX afsluiten bij Vodafone.
BloX voor bellen in het buitenland of BloX voor op reis: https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/extra-opties/blox/

En dan is het belangrijk dat je de keuze maakt voor buiten de EU (wereld).
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Klopt Energieboy maar dan maak je alsnog kosten.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11838Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes
Steven wrote:
Klopt Energieboy maar dan maak je alsnog kosten.

Ja, klopt, maar ik denk altijd nog minder dan als je zo vaak gebeld bent?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Het is afhankelijk of het per dag gebeld wordt. De bundels springen namelijk aan per dag. Wordt je op meerdere dagen gebeld, dan is het duurder.
Foontje020
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Thank voor de input! Je kunt de bundel dus per dag aanzetten voor 5 Euro. Ik ben op 3 verschillende dagen gebeld dus dat wordt lastig. Het probleem is dat als je 2 weken buiten de EU gaat reizen je alleen al voor deze optie 75 Euro kwijt bent. Lijkt mij nog steeds een goed verdienmodel!
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Dat is helaas het nadeel. In Europa is het vrij goedkoop om data te gebruiken, zeker nu roaming in de EU is afgeschaft.
Buiten de EU is dit niet 😞
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic