Teamhuisman

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bkr weg halen

Goeie dag, ik heb een openstaande rekening bij jullie kreeg ik te horen van de deur waarde dmv post. Heb meteen gebeld en een regeling getroffen. Maar wil wel nu ik betalende ben me bkr registratie weg hebben.
3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11837Posts
  • 3484Oplossingen
  • 3101Likes
Hoi Teamhuisman
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Een BKR melding blijf je altijd behouden als je een toestel heb gekocht. Betaal je altijd op tijd, dan zorg jeervoor dat de registratie positief blijft. Er is één lening die pas gemeld wordt bij een achterstand: de hypotheek. Als je op je hypotheek een betalingsachterstand hebt van meer dan drie maandtermijnen, krijg je een negatieve registratie.

Uit deze info van het BKR ga ik er vanuit dat je niet nu al een melding hebt gehad, mits je 3 maanden achterstand hebt gehad. Voor deze specifieke vraag kan ik je daarom beter doorverwijzen naar de klantenservice van Vodafone. Je kan ook communiceren met de klantenservice via een chat te starten. Deze mensen kunnen voor je verder kijken in het systeem en je antwoord geven.


BKR site info:
Als u te laat betaalt, krijgt u een herinnering van uw kredietverstrekker. Betaalt u nog niet, dan stuurt deze een aanmaning. Als u nog niet betaalt, is de kredietverstrekker verplicht om dit in het Centraal Krediet Informatiesysteem (CKI) te registreren. Dit mag alleen wanneer de kredietverstrekker een vooraankondiging aan u stuurt. In deze vooraankondiging moet een redelijk termijn staan waarbinnen u moet betalen.

Wanneer u hier niet aan voldoet dan pas mag de kredietverstrekker u melden door middel van een Achterstandsmelding. Er komt een A achter de lening waar u de betalingsachterstand heeft. Door op tijd te betalen, kunt u dit voorkomen.

Nadat u heeft terugbetaald, zijn er twee mogelijkheden:

  • Het contract loopt nog door. U krijgt een Herstelmelding. Er komt een H achter de lening.
  • Het contract wordt beëindigd. De A blijft achter uw lening staan en er komt een einddatum bij.

U voorkomt een negatieve registratie door op tijd te betalen. Als u niet op tijd betaalt, krijgt u herinneringen en aanmaningen van uw kredietverstrekker. Voordat de kredietverstrekker een Achterstandsmelding bij Stichting BKR doet, waarschuwt hij u door middel van een vooraankondiging. U heeft dan nog een laatste kans om een negatieve registratie te voorkomen.

Dus neem even contact op met de klantenservice van Vodafone. Dit kan je ook doen door een privé bericht te sturen via Facebook of Twitter.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Was de informatie van Energieboy duidelijk of kunnen we nog iets voor je betekenen @Teamhuisman?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Geen reactie, topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic