Beantwoord

Buiten bundel kosten

  • 24 maart 2019
  • 6 reacties
  • 383 Bekeken

I heb blox beperkt internet aanstaan en toch diverse maanden precies 2 euro buiten bundel kosten
icon

Beste antwoord door jeka 25 maart 2019, 11:54

Hoi Energyboy,
Ik heb ondertussen reactie van de helpdesk gekregen. Het schijnt een probleem te zijn dat al lang bestaat. Als je een Ziggo en een Vodafone abonnement hebt dan krijg je dubbele data en met het overschakelen van de betaalde bundel naar de gratis bundel schijnt het bij bepaalde abonnementen fout te kunnen gaan. Het is bij mij alle keren precies € 1,65 excl. btw
dus € 2,00 per keer. Het is mij in juni vorig jaar, in september en in februari dit jaar overkomen. Ze zeggen dat er al diverse cases over aangemaakt zijn maar dat er tot nog toe geen oplossing is gevonden. Ik vraag mij af wat er gebeurt als je niet reageert op het hoger factuurbedrag, ze zeggen dat het automatisch gecrediteerd word. Het zou toch sterk zijn dat er een fout in het systeem zit en dat dit alleen mij overkomt en het feit dat ze aangeven dat er al meerdere cases over dit probleem zijn aangemaakt bevestigd dit ook wel.
Ik hoop dat ze er een oplossing voor vinden want ik moet binnenkort verlengen !
Groetjes en bedankt voor de reactie.
Jeka
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +17
Hoi @jeka
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

In je My Vodafone app (of online in je browser) kan je bij data analyse zien waaraan die kosten zijn gemaakt. Dan kan je ook zien waarvan die 2,- euro vandaan komen. Verder is het moeilijk te zeggen waaraan je deze hebt gebruikt omdat Vodafone vanwege privacy redenen niet kan zien waaraan die 2,- euro is uitgegeven.

Maar je kan wel zelf via My Vodafone zien wanneer die 2,- euro kosten gemaakt zijn en misschien dat je daaruit een idee kunt halen. Mocht je er toch niet helemaal tevreden over zijn, neem dan contact op met de klantenservice van Vodafone, door ze te bellen, of door een chat te starten. Eventueel kan je ze ook een privé bericht sturen via Facebook of Twitter.

Deze mensen kunnen in het systeem kijken maar kunnen je niet melden waaraan de kosten gemaakt zijn. Deze kunnen alleen bevestigen dat er kosten gemaakt zijn en misschien daar ook een uitleg over geven.

Succes en laat nog even weten wat je hebt gedaan en of je er ook antwoord op hebt.
Hoi Energyboy,
Ik heb ondertussen reactie van de helpdesk gekregen. Het schijnt een probleem te zijn dat al lang bestaat. Als je een Ziggo en een Vodafone abonnement hebt dan krijg je dubbele data en met het overschakelen van de betaalde bundel naar de gratis bundel schijnt het bij bepaalde abonnementen fout te kunnen gaan. Het is bij mij alle keren precies € 1,65 excl. btw
dus € 2,00 per keer. Het is mij in juni vorig jaar, in september en in februari dit jaar overkomen. Ze zeggen dat er al diverse cases over aangemaakt zijn maar dat er tot nog toe geen oplossing is gevonden. Ik vraag mij af wat er gebeurt als je niet reageert op het hoger factuurbedrag, ze zeggen dat het automatisch gecrediteerd word. Het zou toch sterk zijn dat er een fout in het systeem zit en dat dit alleen mij overkomt en het feit dat ze aangeven dat er al meerdere cases over dit probleem zijn aangemaakt bevestigd dit ook wel.
Ik hoop dat ze er een oplossing voor vinden want ik moet binnenkort verlengen !
Groetjes en bedankt voor de reactie.
Jeka
Reputatie 7
Badge +17
Bedankt voor de terugkoppeling.
Het is zeker een heel vreemd verhaal maar wel aannemelijk. Iets wat Vodafone & Ziggo dan maar eens snel moeten gaan oplossen, helemaal met je eens. Het zou jammer zijn dat je door dit niet meer zou willen verlengen, want verder is Vodafone toch best prima op orde. Als het zo is dat ze het geld terug storten dan zou je dit op je facturen terug moeten kunnen vinden, klopt dat dan ook?

Hoe dan ook, werk aan de winkel bij Vodafone en iets waar ze zeker snel wat mee moeten doen. Zelf maak ik het nooit mee want mijn bundel is eigenlijk een beetje te groot en raakt nooit op. Misschien dat meer mensen dit hebben en dat er maar enkele zijn die het probleem ook kennen. Hoe dan ook, dit is zeker iets wat ze moeten oplossen en goed dat je het hier hebt laten weten want dan kunnen de moderatoren dit ook op de juiste afdeling neerleggen en zeggen dat ze er vaart achter moeten zetten :)

Toch nog een fijne dag gewenst en hoop dat je straks nog een goede verlening krijgt en dan toch blijft 😉
Het is inderdaad een issue wat speelt. Hierdoor wordt bij het overgaan op de nieuwe bundel data kosten berekend.
Dit wordt inderdaad (indien het bekend is) automatisch gecrediteerd. Mijn collega's van de klantenservice kunnen dit ook crediteren voor je.
Namens Vodafone mijn excuses voor het ongemak!
Vandaag 31 maart de databundel opgemaakt zodat Blox Beperkt internet moet gaan werken.
Daarna naar het "data verbruik" en "details analyseren" gegaan en wat denk je???
Weer 1,65 euro excl. btw aan buiten bundel kosten.
Ik zou graag willen weten hoeveel Vodafone klanten dit niet merken en 2,00 euro betalen zonder dat ze het merken.
Dit lijkt mij niet de juiste manier om de dalende consumenten inkomsten te compenseren.
Ik nu weer maar wachten op de excuses van Vodafone en Vodafone wachten tot ik wil verlengen.

Jeka.
Daar kan ik je helaas geen antwoord opgeven @jeka
Zoals ik al uitgelegd heb, zal het gecrediteerd worden. Je mag hiervoor natuurlijk ook contact opnemen met de klantenservice zodat het eerder gecrediteerd wordt.