Beantwoord

Bundel verbruik via de Wi-fi

  • 6 maart 2019
  • 7 reacties
  • 163 Bekeken

verbruik je bundel wanneer je thuis bij WIFI mobile gegevens aanzet?
icon

Beste antwoord door Steven 7 maart 2019, 12:57

Raad ik wel aan, om te testen met je telefoon of het niet aan de software of hardware ligt. Want dat kan natuurlijk ook.
Je kunt het testen door met een ander wifi netwerk te verbinden en het verbruik daarbij in de gaten te houden.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

7 reacties

Hoi @Anneliet

Welkom op de Community.
Als je ervoor zorgt dat de optie slimme netwerkwissel/wifi assistentie uit hebt staan en je bent verbonden met de Wi-fi dan verbruik je geen data tenzij de Wi-fi weg valt.
Hier zou je eventueel nog je mobiele data voor uit kunnen zetten.
dank voor uitleg, echter "echt: geholpen" ben ik niet, daar kunt u niets aan doen, dat ligt aan de Ziggo :(

voorheen had ik ander abonnement, en nooit problemen met wegval Wi-fi, vind ik wel zo vreemd.
nu heb ik alles van Ziggo dus ook mobiel abonnement , en moet ik mobiele data aanzetten om goed te kunnen appen of whatsever…
OF HEEFT U NOG EEN SUPER TIP voor mij 🙂
Reputatie 7
Badge +17
Hoi @Anneliet
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Ik heb een hele goede TIP voor je, bezoek de Community van Ziggo en leg daar je probleem neer.
Even uitleggen dat je heel erg veel last hebt van Wifi uitval, misschien sturen ze je een nieuwe modem/router.

Je kan ook zelf kijken of je er iets aan kunt doen, maar dat vergt wel wat technische achtergrond. Het kan namelijk zijn dat meer mensen om je heen een Ziggo modem/router heeft en op eenzelfde kanaal zit. Dit zou je kunnen oplossen door dit aan te passen. Omdat Ziggo het beter kan uitleggen dan ik, hier een link om je er mee te helpen:
Je modem zendt een wifi-signaal uit door middel van een frequentie in de lucht. De frequentie kun je zien als een snelweg. Als het erg druk is op de snelweg gaat het verkeer trager. Hetzelfde gebeurt als veel apparaten van dezelfde frequentie gebruikmaken voor het versturen en ontvangen van data. De drukte vertraagt de snelheid. Het is verstandig om dan een frequentie te kiezen waar minder verkeer op zit. In dit stappenplan leggen we je uit hoe je dit doet.

Zie voor meer info en hulp:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/kanaal-wijzigen/#Ik-wil-zelf-een-vast-wifi-kanaal-instellen

En kom je er niet uit, ga dan toch even naar de Community van Ziggo en geef aan dat je problemen hebt. Mensen daar kunnen je heel goed helpen met verdere uitleg. Graag dan wel in je bericht melden wat een modem/router je hebt van Ziggo. Dat helpt al een heel stuk met antwoord geven door de deskundigen.

Succes, ik denk dat het je wel gaat lukken 🙂
Raad ik wel aan, om te testen met je telefoon of het niet aan de software of hardware ligt. Want dat kan natuurlijk ook.
Je kunt het testen door met een ander wifi netwerk te verbinden en het verbruik daarbij in de gaten te houden.
hallo Gentlemen,

ik ben uiteindelijk naar de Vodafone shop gegaan, want ik kwam er toch niet uit, enfin ik ben daar goed geholpen, het probleem ligt niet aan de router of modem, mijn Phone is gereset door jongeman, en nu werkt het weer..

dank voor de aandacht , groet😊
Reputatie 7
Badge +17
Super geweldig, dus toch de snelle oplossing van Steven :)
Succes!
Ah super dat het opgelost is :)
Ik zal het topic sluiten.