Vincentvan

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Catch 22 bij nummeroverdracht tbv Red Together

Beste allemaal,


Ik ben geen type die eindeloos zeurt of heel snel klachten indient maar er gaat nu echt iets verkeerd bij vodafone. Ik zit in een soort Catch 22 waar ik niet uit kom. Wat is het geval.

Ik probeer nu al een maand de contractovername te regelen van mijn vriendin naar mijn klantnummer zodat we daarna samen Red Together kunnen nemen.
We hebben inmiddels al 3 keer het formulier ingevuld dat wordt aanbevolen bij de Red Together site plus kopieen van paspoort en bankgegevens geupload. 
Iederee keer wordt dit verzoek sloten en krijgen we een standaard mail terug met daarin de tekst: ‘’Je gaf aan dat je je mobiele nummer wilt overdragen. Regelen we! We kwamen er alleen achter dat een bijlage ontbreekt of het aanvraagformulier niet correct is ingevuld.’’

 

Alleen er staat niet bij wat er ontbreekt. Het voelt ontzettend als kastje muur, en ik ben er nu zonder grap al echt uren mee bezig geweest.
Ook gebeld met klantenservice maar die komen niet verder dan, probeer het nog een keer in te dienen.

Een extra rekening van 96 euro  heb ik  al wel betaald, dat was nodig omdat de toestellening moest worden afbetaald. 
Laatste keer online dit berichtje erbij gezet: 

 

‘’Ik probeer al een paar weken om mijn klantnummer over te dragen aan mijn man zodat we daarna samen Vodafone Red Together kunnen nemen. We hebben ook al een paar keer dit formulier ingevuld maar het is al 2 keer afgewezen omdat er iets zou ontbreken, we weten niet goed wat.
Mocht er dit keer weer iets ontbreken, zou u dit dan kunnen emailen zodat we weten welk formulier of bewijs niet in orde is

Alvast dank!’’ 

Maar ook dit heeft niet geholpen, geen enkele reactie gekregen. Weet iemand raad?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Vincentvan 
Dit klinkt zeker niet goed en je bent ook zeker geen zeur hoor, als er iets niet goed gaat dan mag je dit best melden, zeker hier op de Community. Alleen is dit wel een klanten helpen klanten Community en voor mij, en andere klanten, niet mogelijk om je te helpen. Heb je al eens contact opgenomen met het klantenservice nummer: 0800-0200056. Die zijn van contract overnamen om de klantnummers samen te voegen. Mocht je die nog niet hebben gebeld, probeer die eens.

Zelf heb ik meer goede ervaringen door een prive bericht te sturen via Facebook of Twitter. Daar zitten mensen die wat dieper in het systeem kunnen kijken en misschien dat die je wel verder kunnen helpen.

Nu komt er ook wel een medewerker van Vodafone langs op de Community, maar dat kan iets langer duren. Misschien dat die je nog verder kan helpen als die je topic tegen komt. Uiteraard kunnen die je vraag ook nog opnemen. Kijk maar wat je zelf fijner vind om te doen.

Succes in ieder geval en laat nog even weten wat je hebt gedaan en of je ermee bent geholpen.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Vincentvan 
Dit klinkt zeker niet goed en je bent ook zeker geen zeur hoor, als er iets niet goed gaat dan mag je dit best melden, zeker hier op de Community. Alleen is dit wel een klanten helpen klanten Community en voor mij, en andere klanten, niet mogelijk om je te helpen. Heb je al eens contact opgenomen met het klantenservice nummer: 0800-0200056. Die zijn van contract overnamen om de klantnummers samen te voegen. Mocht je die nog niet hebben gebeld, probeer die eens.

Zelf heb ik meer goede ervaringen door een prive bericht te sturen via Facebook of Twitter. Daar zitten mensen die wat dieper in het systeem kunnen kijken en misschien dat die je wel verder kunnen helpen.

Nu komt er ook wel een medewerker van Vodafone langs op de Community, maar dat kan iets langer duren. Misschien dat die je nog verder kan helpen als die je topic tegen komt. Uiteraard kunnen die je vraag ook nog opnemen. Kijk maar wat je zelf fijner vind om te doen.

Succes in ieder geval en laat nog even weten wat je hebt gedaan en of je ermee bent geholpen.

Vincentvan
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Energieboy, 

Dankjewel. Ik heb gebeld naar het nummer 0800-020056 maar die lijkt het niet te doen? Daarom een berichtje gestuurd via facebook, ik hoop dat zij kunnen helpen, dat is een goede tip.
Ik houd je op de hoogte.

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Kom je niet een 0 te kort bij het bellen?

0800-020.00.56 (heb net zelf gebeld, ik denk dat je een 0 bent vergeten te drukken)
 

Maar geeft niets, via facebook krijg je ook zeker antwoord 

Vincentvan
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi allemaal,


Bij mij is het nu opgelost dankzij een vriendelijke vrouw - vera - van de klantenservice via facebook, waarvoor veel dank!
Voor mensen die hier bij googlen toevallig opkomen en die hetzelfde probleem later krijgen.

Probleem lijkt te zitten in het webformulier dat wordt gebruikt om je abbonement over te dragen: https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/contract-overdragen.shtml

Ik heb deze 3 keer helemaal ingevuld en volgens mij vrij secuur, maar in ieder geval de laatste keer is het nieuwe klantnummer waar het andere abonement dus heen moet worden verplaatst niet aangekomen bij vodafone werd gezegd op facebook. Onduidelijk is waar dit fout gaat, naar mijn idee heb ik dit goed  ingevuld, maar bij vodafone komt het dus niet binnen. Maar in plaats van dat je daar dan een mailtje over krijgt, dat het klantnummer ontbreekt, krijg je dus  tot 3 keer toe een standaard mailtje waarin vooral iets wordt gezegd over de bijlagen. (Dus ga je denken dat een kopie van je paspoort niet leesbaar is of iets dergelijks.) Wat ik wel slordig vindt is dat ik de laatse keer nog een expliciet bericht heb toegevoegd waarin staat dat als er iets ontbreekt, of ze dit dan kunnen aangeven. Daar krijg je verder geen enkele reactie op, het formulier wordt afgewezen en je kunt dus weer opnieuw beginnen. Totdat je dus de hulplijn via facebook probeert.

Ik raad mensen die hier ook tegen aanlopen, dus dat het klantnumer overdragen niet lukt, niet eindeloos proberen het webformulier in te vullen maar online hulp te zoeken. Of wie weet wordt het bovenstaande webformulier ooit verbeterd.

In ieder geval succes allemaal en dank voor je hulp Energieboy.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Super om te horen dat mijn collega Vera het heeft opgelost @Vincentvan 

Dankjewel voor de terugkoppeling. Ik zal je feedback over de bijlage intern aankaarten. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic