Bart40

Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

content diensten

Goedemorgen Abbonees,
Ik heb een nare ervaring met ''content diensten '' die in rekening worden gebracht door Vodafone.
Content diensten van derden partijen waar ik geen weet van heb, geen gebruik van maak en waar ik geen toestemming voor heb gegeven. Je verwacht dit niet van Vodafone, één van werelds grootste aanbieders van mobiele telefonie.
Het valt niet echt op, maar ondertussen werd er zo'n beetje elke termijn een extra bedrag van gemiddeld 10 a 25 euro door Vodafone in rekening gebracht.
Op een gegeven moment ontdekte ik het en ben ik contact gaan opnemen Vodafone. Bellen, bellen en nog eens bellen, een klachtbrief sturen naar het hoofdkantoor. Één muur van onbegrip, dingen beloven en niet nakomen, weigeren informatie te verstrekken etc. etc. Ongelofelijk wat een cowboys. Ik kan niet wachten om over te gaan KPN.
Ben ik de enige met deze nare Vodafone ervaring? Zijn er meer mensen die niet tevreden zijn over de service van Vodafone?
Groet, Bart
10 Reacties 10
Energieboy
Expert
Expert
  • 11838Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes
Hoi @Bart40
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Dat klinkt natuurlijk heel erg vervelend en begrijp dat je daar helemaal niet blij mee bent. Heb je al eens gekeken op www.payinfo.nl en daar je abonnementen op laten zeggen? Op die pagina kan je namelijk alle betaaldiensten laten blokkeren en zo kunnen ze geen geld meer van je rekening afhalen. Daar zijn eigenlijk al zoveel topics over geopend en heel veel mensen zijn daar uiteraard niet blij mee.

Mocht je er nog vragen over hebben dan kan je het beste de klantenservice van Vodafone bellen of via de My Vodafone app (website) een chat starten met de klantenservice om te vragen wat je er mee kan doen. Lees meer info over ongewenste sms'jes: https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/telefonische-overlast-melden-of-betaalde-dien...

Laat nog even weten hoe het is afgelopen. Dan hier ook nog een keer mijn bericht 🙂
Bart40
topicstarter
Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Goedemorgen Energieboy, superexpert,

Weet je zeker dat je niet voor Vodafone werkt? Je biedt een Vodafone abonnement aan in je reactie!?

Één grote toestand bij Vodafone. Blokkade van content diensten werden niet uitgevoerd, coulance regelingen werden
niet gestand gedaan. Het hoofdkantoor geeft geen openheid van zaken waardoor ik niet kan checken wat de totale schade aan content diensten is. etc. ect. Je stuurt een officiële klachtbrief naar het hoofdkantoor van Vodafone in Maastricht en men reageert gewoon niet.

Gr, Bart
Energieboy
Expert
Expert
  • 11838Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes
Ik weet niet waar je het over hebt dat ik je abonnementen aan zou bieden?
Met deze zin, want ik ga er vanuit dat het deze zin is: Heb je al eens gekeken op www.payinfo.nl en daar je abonnementen op laten zeggen - wil ik zeggen dat je daar content van derden kunt stopzetten, welk advies ik iedereen hier geef als het over afgeschreven geld gaat van derden waar een klant niets van weet. Daarnaast ga ik er vanuit dat je daarmee spelletjes diensten of andere betaal diensten wilt zeggen en daarom mijn advies om dat bij payinfo te stoppen. Hier geef ik dus niets aan over Vodafone abonnementen.

Dat Vodafone je geen coulance regeling wenst te willen geven daar kan ik niets aan doen, daar sta ik helemaal buiten. En de vraag of ik bij Vodafone werk, NEE... dat staat toch in mijn voetnoot! Waarom Vodafone geen contact met je opneemt of geen reactie stuurt snap ik ook niet. Mocht je geen reactie hebben ontvangen van Vodafone dan kan je altijd nog deze pagina bekijken en zien of je daar iets mee kunt doen: https://www.vodafone.nl/support/contact/klacht.shtml
Bart40
topicstarter
Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Goedemiddag,

Ik doel op : ''Red 10GB (incl. Ziggo 20GB) - Ik ben geen medewerker van VodafoneZiggo ?'', onderaan je bericht.
Dat suggereert dat...

Wat de content diensten betreft. Ik speel geen spelletjes, maak ook geen gebruik van andere betaaldiensten.
Toch brengt Vodafone deze kosten in rekening. Het schijnt dat Vodafone er ook goed aan verdient.

Wat de coulance regeling betreft, deze was mij toegezegd door Vodafone, maar niet uitgevoerd.

Dank voor het sturen van de linkjes. Je bent opvallend goed op de hoogte!!
Energieboy
Expert
Expert
  • 11838Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes
Oh, bedoel je dat Bart40
Haha... ja sorry dat ik hier even om moet lachen. Ik vertel gewoon dat ik zelf een Red Abonnement hebt met 10GB en omdat ik Ziggo heb krijg ik er nog eens 10GB bij. Dat is geen reclame voor Vodafone, maar gewoon om te vertellen wat ik zelf heb. Daarnaast de tekst dat ik niet bij Vodafone werk is gedaan omdat ik hier best vaak online ben en veel mensen dan denken dat ik een Mol ben onder de klanten en dus bij Vodafone zou werken.

Maar ik had het zo nog niet eens bekeken, dat het misschien reclame zou kunnen zijn. Hmm, je zet me aan het denken en zal er over nadenken of ik deze regel ga aanpassen want ik wil nu ook weer niet dat mensen denken dat ik ze aanspoor om ook een Red abonnement te nemen en Ziggo om zo dubbele data te krijgen :wink:

Met 2700 berichten en al meer dan 800 geholpen mensen mag ik nu toch al wel eens aardig op de hoogte zijn. Daarnaast, ik verberg geen informatie want ook ik ben van mening dat als iemand ergens recht op heeft dat die het moet krijgen en als iemand, zonder eigen toedoen, opeens vast zit aan abonnementen, eerlijk z'n geld terug moet kunnen krijgen. Kijk, dat laatste kan ik wel roepen maar het is altijd nog aan Vodafone wat die doet. Vaak wel onder coulance maar soms ook niet en dan kan ik er ook niets aan doen maar wil mensen daar wel graag bij helpen. We zijn tenslotte allemaal klanten en willen eerlijk geholpen worden en daar kom ik dan graag voor op!
Bart40
topicstarter
Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Goedemorgen Energieboy, Super Expert,

Ik vind het super dat je mij al deze informatie incl. linkjes verstrekt en top dat je zoveel mensen hebt geholpen!
Helaas kom ik er niet doorheen bij Vodafone. En geloof me ik heb al van alles geprobeerd.

Ik probeer in kaart te brengen hoeveel euro's aan contentdiensten Vodafone mij onterecht in rekening heeft gebracht.
Daar werkt Vodafone dus niet aan mee. Logisch natuurlijk want ze verdienen er goed aan.

Mag ik trouwens vragen wat je relatie is met Vodafone, kan me niet voorstellen dat je dit zomaar voor de lol doet:
''met 2700 berichten en al meer dan 800 mensen geholpen'' (het is nogal wat, daar heb je een dagtaak aan!?)

Ik wil gewoon m'n geld terug!
Ik ga niet betalen voor zogenaamde content diensten; spookdiensten waar ik geen weet van heb, geen gebruik van maak, geen toestemming voor heb gegeven.

Stelletje cowbows zijn het daar bij Vodafone! Ik pik dit niet! Denk dat ik er maar een advocaat op ga zetten, ben het zat!

Gr, Bart
Energieboy
Expert
Expert
  • 11838Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes
Uiteraard is het vervelend als Vodafone je teveel geld in rekening brengt. Daarom is het mogelijk om je klacht door te geven via de klantenservice van Vodafone of via de My Vodafone app (website) een chat starten met de klantenservice om te vragen of ze toch uit coulance alles willen terug draaien. Wil dit niet lukken dan kan je altijd nog een klacht indienen (https://www.vodafone.nl/support/contact/klacht.shtml) en als je daar niets op krijgt dan zou ik naar de geschillencommissie telecommunicatie gaan om daar aan te kaarten dat je het niet eens bent met Vodafone.

Lees meer info over ongewenste sms'jes: https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/telefonische-overlast-melden-of-betaalde-dien...

Verder kan ik hier ook niet zoveel aan doen, zoals ik elke keer weer zal herhalen, ik ben niet werkzaam bij Vodafone en ik kan het niet aanpassen. Kon ik het maar want dan had ik het systeem bij Vodafone toch anders gemaakt en zorgen dat er nooit van zulke abonnementen kunnen worden afgeschreven, alleen als de klant er toestemming voor heeft gegeven. Nu moet de klant zich eerst afmelden bij payinfo.nl en dat is niet voor iedereen duidelijk.

Maar goed, mijn relatie is dat ik gewoon een klant ben, net zoals jij 🙂
Niets meer en niets minder.
Bart40
topicstarter
Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Beste Energieboy,

Dank weer voor je reactie!
Heb jij voor mij het e-mailadres / link van de geschillencommissie telecommunicatie?

Alvast bedankt!

Gr, Bart
Energieboy
Expert
Expert
  • 11838Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes
Dit staat ook op de pagina die ik heb meegezonden (de klachten pagina).
Maar ik heb het even voor je bekeken: https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/telecommunicatiediensten/

Op deze URL kan je alles daarover vinden 🙂
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten, geen reactie.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic