Beantwoord

Denver Wild camera en vodafone settings


Hallo Iedereen.

Ik heb een Denver WCM-5003MK3 wildlife camera.
Deze camera maakt foto's bij beweging en stuurt deze via een simkaart naar een ontvanger.
De camera ondersteunt: 2G/GSM/MMS/GPRS
Ik heb hem al een tijdje in gebruik en werkte perfect met MMS.

Sinds januari 2019 is Vodafone gestopt met het ondersteunen van MMS.
Dus kan ik kiezen om de foto's per mail en GPRS door te sturen.

Dit krijg ik maar niet werkend.
Wat kan ik instellen:
Server settings:
  • No SSL
  • SSL
  • STARTTTLS
(keuze)

Server: sendmail.vodafone.nl
Port: 465
Email: naam@isp.nl (inlognaam van my vodafone)
Password: wachtwoord van my vodafone

GPRS Setting
APN: live.vodafone.com
Account: vodafone
Password: vodafone

Wie ziet er waar het mis gaat?
icon

Beste antwoord door Marc Haulez 7 januari 2019, 15:20

Ik ben er nu al achter dat de APN settings dus kloppen.
GPRS Setting
APN: live.vodafone.com
Account: vodafone
Password: vodafone

Probleem zit hem dus bij de SMTP settings.
Het is heel erg lastig om te controleren of de settings van vodafone werken omdat de wildcamera geen feedback kan geven/ontvangen.

Ik heb nu de smtp server van gmail ingesteld. In je gmail account moet je een beveiligingsoptie inschakelen.
Hoe dit moet kun je lezen op deze pagina van kennisplein .

De camera maakt nu verbinding met de smtp server van Gmail, alleen zien sommige providers de mail als SPAM en komt de mail niet aan. Dát is voor nu een ander probleem.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +17
Hoi @Marc Haulez
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Ik ken het systeem niet maar zal je proberen te helpen.
Dit zijn de APN instellingen van Vodafone:
Naam: Vodafone Live
APN: live.vodafone.com
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld (in sommige gevallen is dit: vodafone)
Wachtwoord: Niet ingesteld (in sommige gevallen is dit: vodafone)
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN-Type: default
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4

Misschien moet je bij gebruikersnaam en wachtwoord bij jou ook NIETS plaatsen, het zou kunnen. Maar bij gebruik van een iPhone moet daar wel 2x vodafone staan. Je zou dat als eerst kunnen proberen 🙂


De algemene instellingen voor uitgaande e-mailinstellingen (SMTP-serverinstellingen) zijn nu:
Gebruikersnaam: je gebruikersnaam van je My Vodafone Account, Zónder@Vodafone.nl
Wachtwoord: het wachtwoord van je My Vodafone account
Server bij uitgaande mail: sendmail.vodafone.nl
Uitgaande poort: 465. Als deze niet werkt gebruik dan 587.
Beveiligde verbinding: SSL of TLS
Uitgaande (SMTP) server vereist authenticatie: ja


Dit zijn de belangrijkste instellingen die ik weet van Vodafone. Misschien helpt deze je een stukje verder en misschien ook wel tot een oplossing, dat zou nog beter zijn. Laat nog even weten of het heeft geholpen of niet.
Dank je wel voor je antwoord.
Voor de APN kan ik enkel de server, account en wachtwoord invullen.
Heb reeds geprobeerd met/zonder account en wachtwoord.

Voor de rest heb ik je antwoord ook al op diverse andere plekken gelezen en bood geen resultaat.
Wat gewoon écht niet duidelijk is, is het invullen van je gebruikersnaam van vodafone.
ik log bij Vodafone in met janklaasen@zeelandnet.nl.
er kan misschien nog iemand zijn met janklaasen@gmail.com.

als die personen zouden moeten inloggen zonder [@.....nl] dan zouden 2 gebruikers dezelfde inlognaam krijgen.
Je dient het hele e-mailadres te vermelden bij username. In dit geval het e-mailadres waarmee je inlogt in My Vodafone: janklaasen@zeelandnet.nl.
Het wachtwoord dient hetzelfde te zijn als het wachtwoord van My Vodafone.
En SSl dient aan te staan. Kun je dit eens uitproberen?

Bij de apn settings is de gebruikersnaam Vodafone en het wachtwoord is Vodafone
Reputatie 7
Badge +17
Ik ben benieuwd of dit het antwoord is. Volgens mij heeft de TS dit ook al gedaan en werkte het ook niet.
Maar ik hoop mee, want dan hebben we het antwoord 🙂

Wil je hier nog op reageren @Marc Haulez 😛
Ik ben er nu al achter dat de APN settings dus kloppen.
GPRS Setting
APN: live.vodafone.com
Account: vodafone
Password: vodafone

Probleem zit hem dus bij de SMTP settings.
Het is heel erg lastig om te controleren of de settings van vodafone werken omdat de wildcamera geen feedback kan geven/ontvangen.

Ik heb nu de smtp server van gmail ingesteld. In je gmail account moet je een beveiligingsoptie inschakelen.
Hoe dit moet kun je lezen op deze pagina van kennisplein .

De camera maakt nu verbinding met de smtp server van Gmail, alleen zien sommige providers de mail als SPAM en komt de mail niet aan. Dát is voor nu een ander probleem.
Reputatie 7
Badge +17
Super geweldig dat je nog even een terug koppeling maakt.
Dat SPAM probleem is vast ook wel weer op te lossen. Als je maar vaak genoeg aangeeft dat het geen SPAM is dan moet het wel goed komen. Succes en veel plezier in ieder geval 🙂
Is opgelost, topic gesloten.