Beantwoord

Dual SIM uitzetten Galaxy S10

  • 11 juli 2019
  • 7 reacties
  • 707 Bekeken

Betreft de Samsung Galaxy S10. Probleem met Dual SIM uitschakelen. Op beide SIM een Vodafone abonnement.
Wanneer ik de SIM 2 (werk) uitschakel via het menu Verbindingen - SIM-kaartbeheer, dan ontvang ik toch nog oproepen naar mijn SIM-2 via mijn SIM-1. Overigens andersom werkt het wel op de juiste manier. Iemand een oplossing hiervoor?
icon

Beste antwoord door Carlozzz 16 juli 2019, 11:25

Ik ga hiervoor zeker niet mijn telefoon, de Samsung Galaxy S10, terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Dit probleem zou door Samsung opgelost moeten worden. Een tussenoplossing is de SIM-kaarten in SIM-1 en SIM-2 verwisselen; dus nu in SIM-1 de kaart van het werk en in SIM-2 de kaart van je privé.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

7 reacties

Hoi @Carlozzz

De meeste dual sim toestellen zijn van het type standby. Deze toestellen hebben maar één antenne. Dit betekent dat beide simkaarten niet tegelijkertijd kunnen werken. Zolang je niet aan het bellen, sms'en of internetten bent, ben je bereikbaar op beide simkaarten. Ga je wel bellen, sms'en of internetten, dan neemt deze simkaart de antenne van het toestel in gebruik. De tweede simkaart is dan even buiten gebruik. Uitgebeld? Dan ben je weer bereikbaar op beide simkaarten.

Zover ik weet is dit de enige manier om de simkaarten uit te schakelen. Er zijn wel apps die dit ook kunnen.
Helaas is dit geen antwoord op mijn vraag.
Er is helaas geen andere mogelijkheid om een sim uit te schakelen. Waardoor dit komt durf ik dan ook niet te zeggen. Vandaar dat ik aangaf dat er ook apps voor zijn.
Dit kan ook een stukje software zijn. Wat je zou kunnen doen is je toestel eens terugzetten naar fabrieksinstellingen.

Ik heb het bij mezelf geprobeerd en ik ervaar hetzelfde. Ik denk dat dit een fout is in het toestel (software) @Carlozzz.
Heb je inmiddels al eens het toestel terug gezet naar fabrieksinstellingen of ben je er achter hoe dit verholpen kan worden @Carlozzz
Ik ga hiervoor zeker niet mijn telefoon, de Samsung Galaxy S10, terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Dit probleem zou door Samsung opgelost moeten worden. Een tussenoplossing is de SIM-kaarten in SIM-1 en SIM-2 verwisselen; dus nu in SIM-1 de kaart van het werk en in SIM-2 de kaart van je privé.
Ja dat zou kunnen maar dat is natuurlijk niet de oplossing hierin @Carlozzz
Ik zal voor nu het topic sluiten.