gwsanders

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dubbele data vanuit Ziggo wordt niet correct aangesproken.

Hallo, ik heb meestal voldoende aan de standaard 3 gb data die bij mijn abonnement hoort. Soms ga ik er overheen en dan gaat het volgens mij fout.
Ik heb al enkele keren meegemaakt dat ik een sms kreeg dat de data op was, maar geen probleem er staat nog 3gb van Ziggo. Ongeveer 40 seconden later is deze ook op wat technisch onmogelijk is en wordt ik in de lage snelheid gezet.
Als ik dan Vodafone bel krijg ik tot 2 x toe 3 gb coulance en wordt mij vriendelijk verteld dat het echt op was.
Ik denk dat er een instelling verkeerd staat maar krijg geen goed antwoord.
Mijn telefoon zit zelfs onder de 2 gb qua verbruik maar dat mag altijd iets afwijken haha

Moderator edit: Topic verplaatst naar Non-stop gratis Extra's.
7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi gwsanders
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Dat data niet klopt is altijd erg vervelend.
Heb je al eens gedacht aan een app te downloaden om te kijken waar het aan zou kunnen liggen. Die kan je helpen om te laten zien welke app misschien wel onnodig veel data gebruikt. Als je online bent, verbruik je MB's. En het kan pijnlijk worden als je over je bundel heengaat, want MB's kosten geld.

Handige apps om je verbruik te meten:

  • Gebruik een datateller app. Deze houdt bij hoeveel MB's je telefoon verbruikt.
  • Ook hebben de meeste toestellen een optie die je inzicht geeft in je datagebruik. Check hoe je dat kunt zien.

Denk eraan dat geen enkele datateller je verbruik 100% precies kan weergeven. Daarnaast is onze datateller leidend voor de rekening. Je kunt dus geen rechten ontlenen aan de datateller van je telefoon.

Voor meer informatie: https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/je-dataverbruik-onder-controle.shtml
gwsanders
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het gaat mij dus niet om extra kosten maar om het fijt dat er in 40 seconden 3gb data verbruikt wordt. Dat kan gewoon niet.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Daarom zeg ik, installeer een extra app die het kan controleren.
Dan ben je zeker en weet je wat er aan de hand is.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Als er zoveel verbruikt wordt in een korte periode, dan gaat het ergens mis met het synchroniseren van apps etc. Het toestel hoort dit ook te verwerken, zodat je kan zien waaraan het verbruikt is. Mijn collega's van de klantenservice kunnen voor je controleren wanneer het verbruikt is.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Heb je ondertussen contact gehad met onze klantenservice? @gwsanders?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Geen reactie, topic gesloten.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
topic op slot gezet, geen reactie.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic