Chocon

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Email op smartphone, geeft een foutmelding

Sinds gisteren is er een nieuwe xperia box geplaatst.
Vanaf dat moment functioneert 1 emailadres prima. Bij het andere emailadres kan ik wel verzenden, maar geen
email ontvangen. Het eerste emailadres geeft als laatste synchronisatie: 22:15 uur en het tweede (probleemadres) geeft als laatste synchronisatie: 11:10 uur. Graag jullie hulp/advies.
Bij voorbaat dank.
15 Reacties 15
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ojee Chocon, dat klinkt niet goed. Als je het toestel opnieuw opstart, werkt het dan wel weer?
Chocon
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt en excuses voor de late reactie.
Heb het toestel opnieuw opgestart, maar zonder resultaat. Bij het ene emailadres krijg ik de melding dat er opnieuw ingelogd moet worden omdat het wachtwoord gewijzigd zou zijn of dat POP3-toegang niet ingeschakeld is voor dit account.
Bij het andere emailadres krijg ik als melding: kan geen verbinding maken met e-mail server om uw accountgegevens te verifiëren. Geen reactie van de server. Ik heb nooit eerder dit soort problemen gehad. Misschien bij de helpdesk van Vodafone informeren?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Kun je eens bij de uitgaande instellingen de volgende 2 opties proberen Chocon :
Server: sendmail.vodafone.nl
Poort: 465 of 587
Email: e-mail adres waarmee je inlogt op My Vodafone
Password: wachtwoord van my vodafone
SSL aangevinkt

of

Server: authsmtp.vodafone.nl
Poort: 465 of 587
Email: e-mail adres waarmee je inlogt op My Vodafone
Password: wachtwoord van my vodafone
SSL aangevinkt
Chocon
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor de reactie.

De onderstaande optie is reeds als zodanig ingevuld. De uitgaande server functioneert goed. Het is de inkomende server die problemen geeft. Heb ondertussen ontdekt, dat wanneer ik de Wifi uitschakel, dan functioneert de mail weer correct.
Bij verbinding met de Wifi ontstaat het probleem.

Server: authsmtp.vodafone.nl
Poort: 465 of 587
Email: e-mail adres waarmee je inlogt op My Vodafone
Password: wachtwoord van my vodafone
SSL aangevinkt
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Kun je eens in het toestel controleren bij synchronisatie van de mail ook de WI-Fi gebruikt mag worden? Dit kun je controleren onder de instellingen van het account. Het kan zijn dat je deze optie niet hebt.
Wat je ook zou kunnen proberen is het account helemaal verwijderen en dan opnieuw instellen.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Heb je het hiermee kunnen oplossen Chocon ?
Chocon
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Even voor de duidelijkheid. Als de smartphone met de Wifi is verbonden, dan functioneren de andere email adressen op de telefoon goed. Alleen gkcho@cho-subsidies.nl niet. D.w.z. er komt geen email binnen maar er kan wel email verzonden worden. Schakel ik de Wifi verbinding uit, dan kan ik vanaf gkcho@cho-subsidies.nl wel e-mails ontvangen en verzenden.
Wat mij opvalt, is dat wanneer Wifi is ingeschakeld, er bij het laatstgenoemde e-mailadres ook geen synchronisatie meer plaatsvindt. Het laatste synchronisatie tijdstip blijft dan staan. M.a.w. met Wifi - verbinding géén synchronisatie en geen binnenkomende e-mails, en zonder Wifi - verbinding wel.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Kan je bij je instellingen ook opgeven of je de mail wenst te ontvangen via 4G en/of Wifi?
In mijn toestel kan ik zeggen dat de mail niet binnen gehaald mag worden als die op 4G staat en alleen op Wifi. Misschien is dit bij jou ook het geval? (ik heb dus een iPhone)

Ga naar INSTELLINGEN - Mobiel netwerk
Zet mobiele data AAN
Scoll naar beneden en zet ook MAIL aan 😉

Misschien is dit bij jou ook het geval en als je een Android hebt, google dan even, die heeft vast ook wel zoiets.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Heb je nog een update voor ons @Chocon?
Chocon
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het advies van energieboy niet kunnen opvolgen, aangezien ik een Samsung S7 bezit.
Zoals ik reeds eerder aangaf, functioneerden alle drie de e-mailadressen correct als de telefoon met de Wifi was verbonden. Sinds er een nieuwe xperiabox/router geplaatst werd door de KPN, doen twee mailadressen het wel en de derde niet. Van dit laatste adres kan ik wel mail verzenden, maar niet ontvangen als er verbinding is met de Wifi.
Zodra ik de Wifi verbinding uitschakel komen de mails binnen. Met de Wifi verbinding vindt er ook geen synchronisatie plaats bij dit account.Ik heb de provider van deze storing op de hoogte gebracht van het probleem, maar zij hebben mij tot nu toe niet verder kunnen helpen. Ze hebben als tip gegeven: een andere Wifi verbinding proberen om te zien of het probleem xich nog voordoet.
Misschien met het toestel naar een Vodafone winkel??
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Blijft vreemd als twee het wel doen en nummer drie niet.
Kan het toch gewoon haast niet aan je toestel liggen?

Probeer, zoals ze al hebben aangegeven, op een ander WiFi netwerk. Het liefst geen KPN!
En test eens met een ander simkaart in je toestel. Kijk eens wat die dan doet.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Heb je nog een update voor ons?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Indien er geen reactie komt, zal het topic gesloten worden.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Geen reacties meer. Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic