psk

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Esim ondersteuning

De providers in Nederland moeten de consument de optie geven om eSIM te kunnen gebruiken. De providers komen met slappe excuses dat ze er mee aan het werk zijn, of de technologie is nog niet af, of simpelweg de consument geen interesse heeft in de eSIM. NIKS is minder waar hier aan, de providers zijn hier eigen baas aan het spelen, ze vinden het niks dat de consument straks flexibiliteit zal krijgen dat overstappen naar een andere operator makkelijk wordt

Teken de petitie hier

Het belemmert de ontwikkelingen in nieuwe technologie, integratie van deze technologie in onze maatschappij. Neem een voorbeeld aan de Samsung of Apple Watch met 4G. Deze zijn simpelweg niet te koop in Nederland omdat onze providers heel moeilijk doen met het aanbieden van de eSIM. De consument is JUIST geïnteresseerd in de nieuwe ontwikkelingen in technologie.
Er is wel zeker markt voor in Nederland, zeker als bepaalde producten met een abonnement te krijgen zijn, zal de markt nog groter worden. Mensen waaronder mijzelf staan te popelen om de Samsung Watch met 4G te kunnen gebruiken hier in Nederland. Het is toch uitermate absurt dat hier de providers invloed op hebben? Als hun het niet willen gebeurt het niet! Wat wil de consument? De consument wilt graag de keuze krijgen en deze is er op dit moment niet

Het wordt bepaald door de provider dat het niet in Nederland beschikbaar is. Het aller ergste is dat het bij de providers Duitsland en bij T-Mobile United States wel verkrijgbaar is, je zou zeggen voor de providers in Nederland een peulenschil om de technologie in te voeren. Ze hebben zelfs een voorsprong op de rest van de providers omdat hun HQ deze technologie in handen heeft. Zo lang er geen eSIM ondersteund zal worden, komen de watches ook niet naar Nederland.
6 Reacties 6
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi psk

Welkom op de community!

Ik kan me voorstellen dat je zo snel mogelijk wilt gebruik maken van de E-sim en dat deze dan ook beschikbaar komt.
Op dit moment is er helaas nog niks bekend over of de E-sim er gaat komen.

Ik heb je verzoek/ feedback hierover intern door gezet. Mocht het beschikbaar komen, dan lees je dit terug op onze website en hier op de community!
voda33

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes
Beste Steven,

Bedankt voor je reactie aan psk. Voor mij geldt hetzelfde. Ik heb een Apple Watch series 4 met 4G in Duitsland besteld en zal naar het eerste netwerk overgaan die mij de 4G service kan aanbieden. Ik hoop dat Vodafone dat is (met een onderbreking van 3 jaar ben ik sinds 2000 bij Vodafone!).

Groet, Lucas

p.s. Op het moment lijkt het dat T-mobile verder is dan Vodafone. Met een slogan als “The Future is Exciting. Ready?" kan Vodafone het zich toch niet veroorloven niet "ready" te zijn?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Top dan zal ik jouw bericht er ook in meenemen voda33 🙂
Dankjewel voor het melden!
Adrianus

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Allemaal een beetje tegenstijdig, zeggen dat I Phone XS dual sim is.....want zonder ondersteuning van e-sim door de provider ( Vodafone ) in dit geval, gaat het verhaal dual sim dus helemaal niet op!!!!. Dus vind ik dat Vodafone ook dual sim voor IPhone dient te promoten, want ze kunnen het niet.!!!....Althans in Nederland!!!

Ga je naar Vodafone Duitsland ( net over de grens) wordt er gewoon netjes een e-sim geprogrammeerd in je IPhone XS en is geen enkel probleem. Alleen je contract mee nemen en het wordt daar gewoon even geregeld.
Waarom loopt Vodafone Nederland ( en anderen providers) toch altijd achteraan als er weer eens wat nieuws is?? Deze trend is nu eenmaal ingezet en gaat toch gewoon door voor telefoon, watches etc....en daarbij is het verdomde handig om e-sim te hebben.
Dus Vodafone Nederland, als jullie het niet begrijpen hoe het werkt, bel gewoon even naar de buren, die leggen het jullie wel uit hoe het werkt
Succes
Adrianus
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Dankjewel voor je reactie en feedback hierover Adrianus
Dit heb ik inderdaad ook vermeld intern. Het klopt inderdaad dat onze buren deze technologie wel al hebben.
Helaas heb ik op dit moment geen update hierover.
Esimmetje

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Adrianus wrote:
Allemaal een beetje tegenstijdig, zeggen dat I Phone XS dual sim is.....want zonder ondersteuning van e-sim door de provider ( Vodafone ) in dit geval, gaat het verhaal dual sim dus helemaal niet op!!!!. Dus vind ik dat Vodafone ook dual sim voor IPhone dient te promoten, want ze kunnen het niet.!!!....Althans in Nederland!!!

Ga je naar Vodafone Duitsland ( net over de grens) wordt er gewoon netjes een e-sim geprogrammeerd in je IPhone XS en is geen enkel probleem. Alleen je contract mee nemen en het wordt daar gewoon even geregeld.
Waarom loopt Vodafone Nederland ( en anderen providers) toch altijd achteraan als er weer eens wat nieuws is?? Deze trend is nu eenmaal ingezet en gaat toch gewoon door voor telefoon, watches etc....en daarbij is het verdomde handig om e-sim te hebben.
Dus Vodafone Nederland, als jullie het niet begrijpen hoe het werkt, bel gewoon even naar de buren, die leggen het jullie wel uit hoe het werkt
Succes
Adrianus



Hallo Adrianus,

Je nederlandse of duitse contract meenenem?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic