Beantwoord

Facturen per email / UBL

  • 29 mei 2019
  • 4 reacties
  • 245 Bekeken

Beste,

Ik zie er behoorlijk wat oude topics voorbij komen met de vraag of facturen (vodafone en ziggo) als PDF naar mijn email gestuurd kunnen worden. Liever nog, maak een koppeling met Stack, dropbox of GDrive waar ze automatisch in komen te staan. Gratis idee van mij!

Ik heb een zakelijk abonnement en heb iemand die voor mij de administratie doet. Een SMSje met he er staat een nieuwe factuur voor je klaar is misschien leuk voor een particulier die weinig kan met z'n rekening, maar zakelijk gezien gaat dat natuurlijk nergens over. Geef op z'n minst de optie om die melding naar een administratief email adres te kunnen sturen.

Stel dat elk bedrijf dit op de vodafone way zou doen
  • Drukke ondernemer krijgt een sms van bedrijf x
  • Drukke ondernemer moet er aan denken om dit door te geven aan zijn administratie afdeling
  • Administratie afdeling moet dit weer ergens op een losse todo zetten, want geen email...
  • Administratie moet inloggen op persoonelijk omgeving van de drukke ondernemer
  • Administratie moet zoeken waar hij/zij de factuur als pdf kan downloaden
  • Administratie moet deze downloaden, en weer inboeken in boekhoudpakket
Op deze manier ben je toch super omslachtig bezig?

Echt dit moet toch anders kunnen Vodafone. Ik heb begrepen dat dit gedaan wordt ivm phishingmails, maar administratie even instrueren van luister, vodafone wordt automatisch geincasseerd. De PDF die je per email ontvangt hoeft alleen maar ingeboekt te worden. Maak het op z'n minst mogelijk een administratief mail adres in te stellen waarbij er een notificatie is dat er een nieuwe factuur online staat.

Ik las dat het voor (middel) grote bedrijven wel mogelijk is en zelfs de factuur als UBL te ontvangen (hulde! ) Fix dit aub ook voor ZZP/MKB.
icon

Beste antwoord door Energieboy 29 mei 2019, 12:44

Hoi @Jochems
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Deze community is er voor de particuliere klanten. Klanten die elkaar helpen, waar mogelijk is. De vraag die jij hebt is echt veel te zakelijk en door klanten onder elkaar niet te verhelpen en/of antwoord op te geven.

Daarom verwijs ik je het liefst naar de zakelijke pagina van Vodafone (https://www.vodafone.nl/zakelijk/kleinbedrijf/). Daarop staat de mogelijkheid om contact op te nemen met de zakelijk afdeling van Vodafone (in het midden van de pagina staat: Bel mij nu - Chat met ons - Maak een afspraak). Die mensen kunnen je verder helpen en/of antwoord geven op je vraag.

Jammer genoeg kan dit dus niet op deze community, al had ik je graag willen helpen maar ook hier heb ik geen antwoord op. Succes en hoop dat je daar toch iets verder komt dan hier 🙂
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +17
Hoi @Jochems
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Deze community is er voor de particuliere klanten. Klanten die elkaar helpen, waar mogelijk is. De vraag die jij hebt is echt veel te zakelijk en door klanten onder elkaar niet te verhelpen en/of antwoord op te geven.

Daarom verwijs ik je het liefst naar de zakelijke pagina van Vodafone (https://www.vodafone.nl/zakelijk/kleinbedrijf/). Daarop staat de mogelijkheid om contact op te nemen met de zakelijk afdeling van Vodafone (in het midden van de pagina staat: Bel mij nu - Chat met ons - Maak een afspraak). Die mensen kunnen je verder helpen en/of antwoord geven op je vraag.

Jammer genoeg kan dit dus niet op deze community, al had ik je graag willen helpen maar ook hier heb ik geen antwoord op. Succes en hoop dat je daar toch iets verder komt dan hier 🙂
Voor de zakelijke gebruikers die met hetzelfde worstelen. Ik heb net even telefonisch contact gehad met de zakelijke vodafone afdeling en kennelijk kunnen zij het wel handmatig instellen 🙂
Reputatie 7
Badge +17
TOP, fijn dat het dan zo toch is geregeld :)
Veel plezier in ieder geval!
Reputatie 6
Topic gesloten.