Alabatalla

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

FMS Melding

Ik kreeg een SMS van Vodafone: "FMS melding inzake patroon Multicall High Risk". Wat betekent dit?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hoi @Alabatalla 
Ik heb even via internet gekeken maar kan daar niets over vinden. Als je in je My Vodafone geen kosten hebt voor dit bericht, dan zou ik het gewoon verwijderen en niets meer mee doen. Heb je wel kosten van deze sms, ga dan naar www.payinfo.nl en schrijf jezelf uit voor het ontvangen van betaal sms berichten. 

En als er geen kosten zijn, wacht dan tot na de kerstdagen en dan is er weer een medewerker van Vodafone om je te helpen. 

Bekijk in context

8 Reacties 8
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hoi @Alabatalla 
Ik heb even via internet gekeken maar kan daar niets over vinden. Als je in je My Vodafone geen kosten hebt voor dit bericht, dan zou ik het gewoon verwijderen en niets meer mee doen. Heb je wel kosten van deze sms, ga dan naar www.payinfo.nl en schrijf jezelf uit voor het ontvangen van betaal sms berichten. 

En als er geen kosten zijn, wacht dan tot na de kerstdagen en dan is er weer een medewerker van Vodafone om je te helpen. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Wat stond er precies in de melding? Kun je anders een screenshot toevoegen @Alabatalla?

Alabatalla
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dit is de letterlijke tekst: “FMS melding inzake patroon Multicall High Risk betreft [mijn telefoonnummer], ‘20404477002082’ ;”

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

En van welk nummer is dit afkomstig? Dit is namelijk geen sms die wij uitsturen @Alabatalla.

Alabatalla
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heel vreemd, want het is afkomstig van Vodafone. Het staat onder de berichten dat mijn rekeningen voor me klaar staan in de My Vodafone App

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Kun je mij anders eens een privebericht sturen met de volgende gegevens: 
Naam, adres, postcode, laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer en je geboortedatum. Dan ga ik een onderzoek aanmaken. Het hele smsje zegt mij namelijk niets.

Alabatalla
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ok

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel voor de gegevens! Ik zie dat dit een automatische melding is geweest omdat je gebeld hebt naar de UK. Dit is een melding vanuit hoogverbruik. Gelukkig zijn er geen kosten geweest. Ik heb het sms’je intern aangekaart want het is namelijk een erg onduidelijk sms'je. Namens Vodafone mijn excuses voor het ongemak! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic