Amca

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Fout in Vodafone systeem of eigen fout? Betaalde dienst nooit besteld.

 

Hallo allemaal,

Op 1 en 6 november zie ik dat er twee keer € 5,- (Amazenow abonnement) bij Vodafone buiten mijn bundel berekend worden. Dat is vreemd, ik heb mij nooit ergens bij aangemeld. Geen SMS bericht ontvangen om mij bij een dienst aan te melden etc. Heel vreemd. Als ik de berichten in diverse fora lees dan zijn in korte tijd duizenden andere Vodafone klanten hier ook slachtoffer van geworden. Hoe kan dat?

Ik zie wel dat ik op 29 oktober ben gebeld door een vreemde telefoonnummer 044 175686****. Telefoon heb ik niet opgenomen, beller kwam in de voicemailbox terecht. Ik weet niet of ze zo van een lek/fout in het Vodafone systeem misbruik kunnen maken.

Heb de dienst stopgezet via payinfo, maar toch ongelooflijk, dat je zonder iets afsluit geld afhandig wordt gemaakt.

Voorkom dat u ook slachtoffer wordt en blokkeer dit soort diensten via payinfo.nl

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Amca 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Er is echt geen lek bij Vodafone, dat kan ik je wel vertellen. Dus die gedachten mag je heel snel weer vergeten. Er zijn inmiddels al veel topics geopend hierover en daarin is ook te lezen dat Vodafone hier niets aan kan doen. 

Het kan zijn dat je een spelletje hebt gedaan of via een banner op een pagina een pop-up hebt gehad, zonder dat jij het ziet. Ze zijn tegenwoordig zo slim dat ze met omwegen aan je gegevens komen. Als je een app hebt op je telefoon dan kan daar een verborgen banner op zitten die je gegevens binnen haalt. Zag niet dat jij daar zo last van had, maar het kan. 

Je hebt er goed aan gedaan om je nummer te blokkeren bij Payinfo.nl en je zou nog een klacht kunnen indienen bij Vodafone en die kijken dan of je je geld terug kunt krijgen (dat gebeurd soms wel en soms ook niet, dus ik beloof je niet dat je je geld op die manier terug krijgt!!)

Kijk op pagina: https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/telefonische-overlast-melden-of-betaalde-dien...

Bekijk in context

2 Reacties 2
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Amca 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Er is echt geen lek bij Vodafone, dat kan ik je wel vertellen. Dus die gedachten mag je heel snel weer vergeten. Er zijn inmiddels al veel topics geopend hierover en daarin is ook te lezen dat Vodafone hier niets aan kan doen. 

Het kan zijn dat je een spelletje hebt gedaan of via een banner op een pagina een pop-up hebt gehad, zonder dat jij het ziet. Ze zijn tegenwoordig zo slim dat ze met omwegen aan je gegevens komen. Als je een app hebt op je telefoon dan kan daar een verborgen banner op zitten die je gegevens binnen haalt. Zag niet dat jij daar zo last van had, maar het kan. 

Je hebt er goed aan gedaan om je nummer te blokkeren bij Payinfo.nl en je zou nog een klacht kunnen indienen bij Vodafone en die kijken dan of je je geld terug kunt krijgen (dat gebeurd soms wel en soms ook niet, dus ik beloof je niet dat je je geld op die manier terug krijgt!!)

Kijk op pagina: https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/telefonische-overlast-melden-of-betaalde-dien...

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

Was bovenstaande informatie duidelijk voor jou @Amca ?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic