Mudvaine

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Gebeld worden

Klopt het dat Vodafone je belt om wat gegevens te controleren? Naam en adres.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11837Posts
  • 3484Oplossingen
  • 3101Likes
Ik heb zojuist contact gehad en heb begrepen van de klantenservice dat Vodafone wel degelijk belt om informatie te controleren. En dit doen ze voornamelijk om een email adres op te vragen en/of te controleren. Maar andere gegevens is ook mogelijk.

Dan is dat ook weer uit de lucht maar ik heb wel gelijk laten weten dat ze daar echt een andere oplossing voor moeten vinden want het komt, en zeker in deze tijden, wel heel vreemd over allemaal. Dus het telefoontje van gisteren hoef je niet bang voor te zijn, dat was voor 99% Vodafone.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Energieboy
Expert
Expert
  • 11837Posts
  • 3484Oplossingen
  • 3101Likes
Hoi Mudvaine
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Hier zijn al meer mensen die deze vraag hebben gesteld op de Community.
Ik heb al meer malen gevraagd aan Vodafone wat ze aan het doen zijn maar krijg geen antwoord. Dus of ze het nu echt zelf zijn van Vodafone en/of een ander bedrijf, ik weet het nog niet. Best een beetje vervelend 😞

Laten we hopen dat een Moderator van Vodafone hier snel een antwoord op gaat geven.
Bedankt voor het melden!
Energieboy
Expert
Expert
  • 11837Posts
  • 3484Oplossingen
  • 3101Likes
Ik heb zojuist contact gehad en heb begrepen van de klantenservice dat Vodafone wel degelijk belt om informatie te controleren. En dit doen ze voornamelijk om een email adres op te vragen en/of te controleren. Maar andere gegevens is ook mogelijk.

Dan is dat ook weer uit de lucht maar ik heb wel gelijk laten weten dat ze daar echt een andere oplossing voor moeten vinden want het komt, en zeker in deze tijden, wel heel vreemd over allemaal. Dus het telefoontje van gisteren hoef je niet bang voor te zijn, dat was voor 99% Vodafone.
Mudvaine
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ok raar ja dat ze dit zo doen.... thanks!!
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
@Energieboy en @Mudvaine - We zijn ervan op de hoogte dat dit gebeurt, maar we kunnen hier lastig op anticiperen. Het is inderdaad zo dat wij zelf wel eens bellen om het één en ander te verifiëren. Dat komt meestal voor bij een bestelling; wanneer de gegevens niet volledig of onduidelijk zijn, contacteren wij de betreffende klant. Maar, er zijn ook voorbeelden bekend waarbij wij het niet waren en het inderdaad een vorm van phishing was. Daarom is het dus ook moeilijk om klanten hiervoor te waarschuwen. We raden aan om altijd om kritisch te zijn wanneer je gebeld wordt. Heb je inderdaad recent een bestelling geplaatst? Dan zou het goed kunnen dat we nog even checken. Heb je niks besteld en komt het telefoontje vreemd over? Geef dan geen gegevens door en neem daarna zelf contact met ons op om dit te checken.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11837Posts
  • 3484Oplossingen
  • 3101Likes
Hoi Sharon
Bedankt voor dit antwoord! Daar zullen veel mensen mee geholpen zijn 🙂
Mudvaine
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
De dame wist al mijn gegevens naam voornaam adres postcode en mail adres. Geen bestelling. Wel nieuw abo ongeveer 1.5 maand geleden........
Energieboy
Expert
Expert
  • 11837Posts
  • 3484Oplossingen
  • 3101Likes
Mudvaine wrote:
De dame wist al mijn gegevens naam voornaam adres postcode en mail adres. Geen bestelling. Wel nieuw abo ongeveer 1.5 maand geleden........

Dan zou het heel goed kunnen dat ze je gegeven wilden controleren.
Al hoewel het natuurlijk toch iets is wat je niet graag op die manier wilt doen.

Volgende keer maar gewoon ophangen als je het niet vertrouwd.
Zie mijn topic hierover: https://forum.vodafone.nl/privacy-veiligheid-61/gebeld-worden-door-vodafone-om-je-gegevens-te-controleren-297453
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic