LaurensV

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

gebruik mobiele data terwijl mobiele data uit staat

Dag, ik ben op vakantie in Canada en merk dat er kosten in rekening worden gebracht voor data gebruik terwijl Mobiel Netwerk uitstaat. Van de analyse optie in de app wordt ik niet wijzer. Wat is hier aan de hand? Hoe kan ik dit voorkomen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Dan denk ik dat je het best contact op kunt nemen met de klantenservice van Vodafone. Deze kan je ook benaderen door een chat te starten. Dat is misschien makkelijk omdat je in het buitenland zit.

Ben zelf ook klant dus ik kan niet voor je kijken wat er eventueel fout gaat in het systeem.

Bekijk in context

12 Reacties 12
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi LaurensV
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Lekker op vakantie, heerlijk hoor! Veel plezier 🙂
Alleen wel vervelend dat je nu kosten maakt terwijl je dit niet wenst.
Heb je ook Roaming uitgezet op je Telefoon (opties mobiele data (Roaming))? En wat gebeurd er als je je toestel op vliegtuigmodes zet?

Als het goed is moet er dan wel iets veranderen. Laat nog even weten of het is gelukt. Eventueel nog even je toestel uitzetten en dan weer aanzetten, mocht het toch niet helemaal lekker lopen dan even je toestel uitzetten en weer aanzetten.
LaurensV
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoi, Mobiele Data staat uit. Daar kun je dan verder niets instellen aan opties. Toestel staat nu meeste tijd uit 😞 en als ik hem aanzet op vliegtuigmodus en simkaart niet ontgrendeld. Desondanks zie ik weer mobiel datagebruik en roaming in de huidige periode (die had ik ingesteld op O). Buiten bundel kosten nu opgelopen naar bijna 50 euro.....
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Dan denk ik dat je het best contact op kunt nemen met de klantenservice van Vodafone. Deze kan je ook benaderen door een chat te starten. Dat is misschien makkelijk omdat je in het buitenland zit.

Ben zelf ook klant dus ik kan niet voor je kijken wat er eventueel fout gaat in het systeem.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Het kan zijn dat er kosten ook berekend worden voor sms, bellen of gebeld worden. Ben je inmiddels achter waar de kosten vandaan komen LaurensV?
LaurensV
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Nee, geen idee. Heb niet gebeld, sms gestuurd of ben gebeld. Sterker: met het idee om kosten te voorkomen hebben we een Canadese sim gekocht met 6 GB aan data. Lijkt er wel op dat de telefoon in vliegtuig modus zetten helpt, maar dan nog blijft het voor mij een raadsel waar de kosten door gemaakt zijn. Zou helpen als Vodafone, net als voor de voicemail, een optie zou maken om dit soort verbindingen uit te zetten.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Heb je dit probleem nu ook met die Canadese Simkaart?
Als dat het geval is dan ligt het niet aan Vodafone maar aan je toestel?! (even hardop denken)
Je kan toch roaming uitzetten in je toestel, dan kan je geen kosten meer maken 😉

Verder kan je de buitenland bundel niet uitzetten omdat je tegenwoordig je bundel in het buitenland kan gebruiken. Ga je dan buiten de EU dan is Roaming uitzetten volgens mij een optie.
LaurensV
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
De Canadese sim hebben we in een andere iphone zitten, dus daar geen probleem. Optie Mobiele Data staat uit, dus dan is er ook geen roaming. Maat dat werkt dus helaas niet, want er wordt toch verbinding gemaakt waarvoor kosten worden berekend.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Als je Roaming uit zet dan kan daar geen data uit voort vloeien.
Dan is er iets met je toestel aan de hand. Daarom zei ik ook, heb je er met een andere SIMkaart ook last van in je toestel? Als je je andere SIM in een andere telefoon doet kan je het niet testen 🙂 Testen is het belangrijkste om er achter te komen wat het kan zijn. Blijft natuurlijk altijd vervelend, het moet gewoon goed werken. Maar uit mijn ervaring is: Roaming UIT is echt buitenland UIT 🙂
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Heb je nog een update voor ons LaurensV ? Mag ook pas als je terug bent van vakantie hoor :wink:
LaurensV
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik ontgrendel mijn simkaart niet meer en hou de iphone in vliegtuigmodus. Sindsdien geen nieuwe kosten meer. Als ik weer in NL ben, neem ik contact op met Vodafone om eea uit te zoeken. Nu eerst vakantie 🙂
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Gelijk heb je, nu maar eerst vakantie vieren.
Zeker nu je weet dat je er, met een omweg, geen last van hebt. Fijne vakantie nog!
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic