Daniel1987oo

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

geen 4G leeco max 2

Hallo,

Ik ben sinds maart over op Vodafone daarvoor zat ik bij t- mobile. Bij T-Mobile had ik overal 4g met de leeco max 2.

Nu met Vodafone heb ik alleen maar 3g. De instellingen die ik gebruik zijn de instellingen zo als vermeld in de handleiding van Vodafone. Ook bij de Vodafone shop kregen ze het niet voor elkaar om 4g werkend te krijgen. Ze hebben daar ook een sim wissel gedaan. Ook de instellingen zijn daar gecontroleerd 

 

Wie weet hoe ik toch met Vodafone op het 4g netwerk kan komen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Daniel1987oo
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Heb het probleem al gevonden. In slot 1 pakt hij de 4G niet met Vodafone. Heb nu een t-mobile in slot 1 en in slot 2 Vodafone. Nu heb ik wel 4g met Vodafone

Bekijk in context

9 Reacties 9
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hoi @Daniel1987oo 
Controleer eens de instellingen via http://handleidingen.vodafone.nl
Let daarbij op dat mobiele data aan moet staan en bij netwerkmodus LTE/WCDMA/GPRS (4G, 3G en 2G) moet aan gevinkt zijn. Beschikt het toestel niet over LTE/4G dan natuurlijk alleen WCDMA/GPRS (3G en 2G). Is het een zakelijk account/nummer probeer dan eens de office.vodafone.nl ipv de live.vodafone.com. Gebruikersnaam en wachtwoord is vodafone.

Ja kan ook handmatig een ander netwerk selecteren via netwerk operators of aanbieders. Vervolgens zet u hem daarna weer terug op het Vodafone netwerk. Hierdoor meldt de simkaart zich opnieuw aan op het netwerk.

Mocht dit niet geholpen hebben raad ik je aan om een kruistest uit te voeren. Dit betekent dat je simkaart in een ander merk en type toestel moet en een werkende simkaart in uw toestel. Dit kan je doen in een Vodafone winkel. Vodafone helpt je daar graag verder. 

Ik raad je ook eens aan om de dekking te controleren in je omgeving via: https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/dekkingskaart.shtml

Daniel1987oo
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dat is volgens mij het standaard mail die jullie elke keer versturen. Als je mijn bericht hebt gelezen kun je zien dat dat allemaal al geprobeerd is!

Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Daniel1987oo wrote:

Dat is volgens mij het standaard mail die jullie elke keer versturen. Als je mijn bericht hebt gelezen kun je zien dat dat allemaal al geprobeerd is!

Dan heb je niet alles gelezen wat er staat. Heb je ook al op de site gekeken of er storingen waren en daar een melding gemaakt? Enne, ik ben geen jullie hoor, ik ben gewoon een klant! 

Ook al een backup gemaakt en daarna je telefoon een reset gegeven en gekeken of je dan wel goed bereik hebt? Een SIMkaart van een andere provider in je toestel, geeft die wel 4G? Kan misschien wel aan je toestel liggen ipv aan Vodafone of aan de SIMkaart van Vodafone. 

Daniel1987oo
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Heb wel bereik en er is geen storing, wanneer de sim in een andere telefoon gaat wel 4G. Wanneer ik een simkaart van t mobile in mijn telefoon die heb ik ook gelijk weer 4G. Telefoon is ook al terug gezet naar de fabriek instellingen.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Als de simkaart in een ander toestel wel werkt en je 4G ziet, ligt het probleem in jouw toestel. Hoe heb je de APN ingesteld staan @Daniel1987oo?

 

Daniel1987oo
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Heb het probleem al gevonden. In slot 1 pakt hij de 4G niet met Vodafone. Heb nu een t-mobile in slot 1 en in slot 2 Vodafone. Nu heb ik wel 4g met Vodafone

Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Daniel1987oo wrote:

Heb het probleem al gevonden. In slot 1 pakt hij de 4G niet met Vodafone. Heb nu een t-mobile in slot 1 en in slot 2 Vodafone. Nu heb ik wel 4g met Vodafone

Wow, wat goed dat je dit hebt gevonden. 
Wel gek maar het werkt! 

Fijne feest

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Fijn om te lezen dat het opgelost is @Daniel1987oo!

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes

Topic gesloten. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic