Geen dataverbinding in tenerife


Ik zit sinds gisteravond op Tenerife en heb geen dataverbinding. Alleen WiFi. Ik baal hier enorm van. Als ik buiten het hotel ben kan nietmand mij per app bereiken. Alle instellingen staan bij mij wel goed.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +17
Hoi @Esthervn
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Ervaar je dit probleem net of heb je dit probleem al de tijd al dat je daar bent?
Voor instellingen moet je APN goed staan:

Allereerst dient natuurlijk mobiele data aan te staan en raad ik aan om het toestel eens opnieuw op te starten.
* Bij Android kun je vanaf het begin scherm van boven aan naar beneden vegen. Hier zie je dan mobiele gegevens staan. Deze dienen aangevinkt te zijn. Vervolgens kun je dan via de instellingen roaming aanzetten onder: instellingen - meer verbindingen - mobiele netwerken
* Bij Apple kun je hiervoor naar de instellingen gaan en dan naar mobiele netwerk. Ook kun je hier roaming aanzetten.

Bij Apple zit er nog een handige optie bij de mobiele netwerk. Je kunt namelijk onderaan aangeven om de netwerkinstellingen te resetten.

Werkt het dan nog niet, dan dien je de apn te controleren in het toestel:
* Bij Android is dit onder de instellingen - meer verbindingen - mobiele netwerken en dan namen toegangspunten. Hier moet staan Vodafone Live of Vodafone Internet en apn live.vodafone.com Deze moet dan ook daar aangevinkt zijn.
De gegevens voor de APN zijn:
Naam: Vodafone Live
APN: live.vodafone.com
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN-Type: default
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4

* Bij Apple is dit instellingen - mobiele netwerk - opties - mobiele data netwerk
Ook hier moet staan live.vodafone.com (gebruikersnaam vodafone en wachtwoord vodafone)

Mocht het dan nog niet werken, dan raad ik je aan om een kruistest te doen. Bij een kruistest gaat jouw simkaart in een ander type en merk toestel en een werkende simkaart in jouw toestel.
Hiermee sluit je uit of het bij het toestel ligt of bij de simkaart etc.
Een kruistest kun je altijd in een Vodafone winkel doen, mocht je geen extra toestel in je omgeving hebben. Mijn collega's helpen je graag verder. Tevens kun je dan ook een simwissel doen.

Natuurlijk dient 4G aan te staan.
* Deze zet je bij Apple aan onder de instellingen - mobiel netwerk - opties - gesprekken over 4G.
* Bij Android zet je dit aan onder instellingen - meer/ meer netwerken/ verbindingen - mobiel netwerk - netwerk operators.


Daarnaast kun je altijd handmatig een ander netwerk selecteren. Het netwerk in het buitenland is niet zo sterk en stabiel als in Nederland. Android: Dit die je onder de instellingen - mobiele gegevens - netwerkoperators. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken. Apple: Ga naar instellingen en dan aanbieders. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken. Daarna zet je het terug op het vodafone netwerk.
Dag, alle opties hierboven heb ik al geprobeerd. Ik kan geen kruistest doen want ben hier alleen. Ik heb nu een dikke week de iPhone X nooit problemen gehad met de vorige iPhone toestellen.

Reputatie 7
Badge +17
Heb je ook al eens een reset/uit gedaan met je toestel (instellingen, algemeen en dan onderaan Zet Uit)? Of netwerkinstellingen reset gegeven? Dat wil ook zeker wel eens helpen.
Welke apn heb je ingesteld staan?
En wat gebeurt er als je een ander netwerk selecteert na de stappen van @Energieboy?
Reputatie 7
Badge +17
Wat staat er bij Mobieledatanetwerk? Lijkt me niet echt onbelangrijk, zoals Steven zegt.
Zou je daar eens een print screen van kunnen maken, bovenstaande kan ik niet zoveel mee eigenlijk.
Reputatie 5
We wachten nog steeds op aanvullende info @Esthervn. Als we deze niet meer ontvangen wordt het topic op korte termijn gesloten.
Geen reactie, topic gesloten.