marec

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

geen inkomende oproepen

Ik krijg al een paar dagen geen inkomende oproepen meer binnen (gaat gelijk door naar mijn vmx ) en ook geen sms. uitbellen gaat wel.

klantenservice geeft aan dat er een storing is en dat er waarschijnlijk een nieuwe sim kaar t nodig is. 

op mijn vraag waarom er dan geen melding van de storing op de website of in de app wordt geplaatst werd ik doorverwezen naar het forum. Hoe idioot.,en vervolgens vind ik hier niet een enorm bericht.

slechte zaak Vodafone!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Het blijft natuurlijk altijd vervelend om niet bereikbaar te zijn en als de klantenservice al heeft geholpen maar geen resultaat geeft is dat natuurlijk nog veel vervelender. Ik, als mede klant, kan niet zoveel voor je betekenen @andrinho9. Als er storingen zijn dan is dit te vinden op deze pagina: https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml?coverage=true&tab=work-map

De oplossing bij een ander persoon was:
Andere netwerkprovider kiezen....even wachten...terug naar Vodafone.nl en het werkte weer.

Misschien dat je dit ook eens wil proberen. Bedankt!

Bekijk in context

17 Reacties 17
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @marec 
Beetje vreemd dat iemand van de Klantenservice je hier naar toe stuurt. Nu is het wel zo dat als er een storing is, dat het hier op de community staat beschreven, maar niet alle storingen. Ik zou je dus ook niet kunnen vertellen over welke storing dit gaat, misschien kan iemand van Vodafone het wel? 

Je hebt niet toevallig een iPhone waar je inkomende berichten op stil hebt staan en dat niemand je op die manier kan bereiken? Toevallig was er van we week iemand en die had dit wel, daarom het idee. Neem aan dat je nu een nieuwe SIMkaart krijgt toegezonden en dan maar hopen dat het wel weer werkt.

Hou ons, de klanten, op de community op de hoogte, ben er wel benieuwd naar.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

En helpt deze info je misschien, iemand anders is er mee geholpen:
https://forum.vodafone.nl/netwerkvragen-4/kan-niet-gebeld-worden-en-ontvang-geen-sms-300294#post3228...


De oplossing bij deze persoon was:
Andere netwerkprovider kiezen....even wachten...terug naar Vodafone.nl en het werkt weer.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heb je het hiermee kunnen oplossen @marec?

andrinho9

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ook ik heb hier al dagen last van. Gisteren werd me verteld dat het een storing betrof die gisteren ook begonnen was en eind vd middag/avond opgelost zou moeten zijn. Dis ik moest geduld hebben.

 

Vanmiddag vriendelijk geholpen en heeft een medewerkster iets gereset. Heeft alleen geen resultaat gegeven. Ik ontvang geen inkomende oproepen, smsjes, of voicemail. 

 

Zou wel heel fijn zijn als Vodafone dit ook door geeft als storing, dit is namelijk heel vervelend!

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Het blijft natuurlijk altijd vervelend om niet bereikbaar te zijn en als de klantenservice al heeft geholpen maar geen resultaat geeft is dat natuurlijk nog veel vervelender. Ik, als mede klant, kan niet zoveel voor je betekenen @andrinho9. Als er storingen zijn dan is dit te vinden op deze pagina: https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml?coverage=true&tab=work-map

De oplossing bij een ander persoon was:
Andere netwerkprovider kiezen....even wachten...terug naar Vodafone.nl en het werkte weer.

Misschien dat je dit ook eens wil proberen. Bedankt!

andrinho9

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Energieboy 

Ik wilde mijn bericht editten maar je had al gereageerd:)

Het is opgelost door ander netwerk te proberen en weer te verbinden met Vodafone. Dus SIM kaart eruit en erin heeft niet gewerkt. Ook het resetten via de klantenservice had niet geholpen. 

 

Waar het mij vooral om gaat is de terug koppeling vanaf Vodafone. Een storing kan wel is gebeuren en is niks aan te doen als klant. Maar als die storing voorbij is en er zijn een x aantal klanten die nog steeds problemen hebben die niet direct te zien zijn is dat best kwalijk als dat niet aangegeven word. Want ik heb gekeken of er storingen waren en dat was niet het geval.

Hopelijk doen ze er wat mee voor de overige gevallen. In ieder geval is de oplossing gevonden.

 

En bedankt voor je snelle reactie.

 

Groet,

Andreas

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

TOP!
Goed om te horen dat het dan toch is opgelost en dat het weer werkt.
Zo zie je maar weer, niet altijd is de klantenservice nodig 

En ja, sorry… ik was je voor met mijn reactie, ben soms een beetje snel 
Er zijn wel meldingen, soms, op de Community. Niet altijd, maar soms komen ze wel eens langs. Het kan natuurlijk zijn dat een storing zo klein is, of gewoon nog niet is opgemerkt door Vodafone, en dan is het lastig om al voor de storing een melding te maken dat er een storing komt 

Misschien is het een idee dat Vodafone op de website een pagina plaatst over de storing en daarin ook gelijk laat weten wat de oplossing is. Want zoals je zegt, als de klantenservice op deze manier niet werkt en gewoon de Community lezen wel, dan zou dat wel een idee zijn om hier nog eens groot te melden.

Hoe dan ook, je bent uit de brand geholpen en je bent weer bereikbaar.
Veel plezier in ieder geval de komende dagen en bij deze wens ik je alvast hele fijne Feestdagen en een bereikbaar 2020!

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Goed om te lezen dat het opgelost is! Wij hebben in de afgelopen dagen geen storing gehad.

Waarom er geen netwerk was, kan verschillende oorzaken hebben. Dit hoeft niet perse een storing bij ons te zijn. Dit kan ook te maken hebben met een software update, de verbinding van je simkaart, een instelling in je toestel etc. In jouw geval is het de aanmelding op het netwerk geweest.
Zodra er een landelijke storing is, melden wij dit hier op de community. Ook posten we er geregeld een oplossing of een status update in het desbetreffende topic @andrinho9 

Op de community merken wij natuurlijk wel sneller of er een bepaald issue speelt. Indien dit het geval is, zullen wij daarover ook een topic schrijven. Gelukkig werd er verwezen naar een ander topic waarin hetzelfde antwoord de oplossing was. 

andrinho9

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Steven volgens twee personen bij dd klantenservice was er wel een storing (geweest). Afgelopen woensdag werd er aangegeven dat er een storing was die zelfde dag waarbij dit bij meer mensen voorkwam en werd mijn nummer genoteerd dat ik daar ook last van had, en dat het einde van de middag/avond opgelost zou moeten zijn.

Donderdag werd mij verteld dat er vorige week een storing is geweest en dat er een x aantal mensen niet terug op het netwerk gekomen zijn. Ik begrijp dat er soms meer aan de hand kan zijn dan een storing. Maar er zijn redelijk wat meldingen van hier op het forum maar ook in mijn directe omgeving. Misschien niet genoeg om het een storing te noemen. Maar deze was echt vervelend. Voordat ik door had dat ik niet bereikbaar was, terwijl vanaf mijn kant alles in orde leek was ik een paar dagen verder. En met mijn werk is dat een paar keer niet goed gegaan bleek achteraf.

Afijn, het is opgelost, en nogmaals het kan wel is misgaan. Ik heb verder totaal geen problemen met Vodafone ervaren de laatste jaren en word vrijwel altijd goed geholpen, en dit is ook bedoeld als positieve feedback, niet om mijn beklag te doen.

En zoals @Energieboy al aangaf is het voor de toekomst misschien een idee dit duidelijker aan te geven voor klanten. Maar dat is jullie taak;-) 

 

@Energieboy 

Nog een beetje vroeg, maar jij ook alvast fijne feestdagen?

 

Gr Andreas

 

 

 

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Vorige week is er inderdaad een storing geweest. Daarvoor hebben wij ook een topic geschreven en uitgelicht. Sindsdien is er geen storing geweest met het netwerk. 
Ik begrijp je, maar ik vind het raar dat dit medegedeeld wordt, terwijl dit niet klopt.. Ik zal dit intern ook oppakken. Vandaar dat ik ook bovenstaande reactie schreef. Tot nu toe hebben zich maar een 5 tal mensen zich gemeld hier op het forum met dit probleem waardoor ze niet bereikbaar waren. Het is zeker vervelend  want bereikbaar zijn is gewoon belangrijk. Maar het is geen landelijke storing. 

Ondanks dat heel fijn dat je de terugkoppeling geeft en dat het opgelost is. 
Ik weet niet of het al mag maar fijne feestdagen alvast! 

 

andrinho9

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Steven wrote:

Vorige week is er inderdaad een storing geweest. Daarvoor hebben wij ook een topic geschreven en uitgelicht. Sindsdien is er geen storing geweest met het netwerk. 
Ik begrijp je, maar ik vind het raar dat dit medegedeeld wordt, terwijl dit niet klopt.. Ik zal dit intern ook oppakken. Vandaar dat ik ook bovenstaande reactie schreef. Tot nu toe hebben zich maar een 5 tal mensen zich gemeld hier op het forum met dit probleem waardoor ze niet bereikbaar waren. Het is zeker vervelend  want bereikbaar zijn is gewoon belangrijk. Maar het is geen landelijke storing. 

Ondanks dat heel fijn dat je de terugkoppeling geeft en dat het opgelost is. 
Ik weet niet of het al mag maar fijne feestdagen alvast! 

 

Blijkbaar mag het, dus jij ook fijne feestdagen?

andrinho9

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Het probleem was zojuist weer terug. Vanaf vanochtend 09:00 u heb ik gemiste oproepen, dus het kan al langer aan de hand zijn. Heb weer dezelfde oplossing gebruikt en het werkt weer, voor zo lang het duurt. Zou een nieuwe SIM kaart het oplossen?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Mag je proberen @andrinho9,  het beste kun je hiervoor langs een van onze winkels gaan. Al ben ik bang als dit meerdere klanten treft er toch iets anders aan de hand is. 
Zijn er meer mensen die hier op dit moment last van hebben? Zoja, dan hoor ik het graag zodat ik het intern kan aanmelden.

andrinho9

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Oke ik hou het in de gaten. Gelukkig is het bijna weekend, lekker rustig? 

Hopelijk komt er gauw een oplossing!

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Mag ik vragen wat voor een toestellen jullie hebben En welke software er op staat @andrinho9 @marec?

 

andrinho9

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Galaxy S10

G973FXXS3ASJG laatste update van November

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel @andrinho9 
@marec heb je voor mij ook nog de informatie over je toestel? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic