Mnieuwelaar

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen internet tijdens bellen

Beste,

Sinds een tijd merk ik dat ik niet meer kan internetten tijdens het bellen als ik met 4g verbonden ben. Apps zoals Flitsmeister en maps geven aan dat ik offline ben en ook een appje sturen werkt niet. Met wifi verbinding kan ik wel op internet en bellen tegelijk. Super irritant! Hoe los ik dit op?

Nuttige info:
Toestel: OnePlus 3t
Abonnement: red Essentials icm Ziggo

Wie helpt mij uit de brand?

Groeten mnieuwelaar
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi Mnieuwelaar

Het is sinds kort niet meer mogelijk om dit tegelijk te doen.
Dit heeft te maken met het feit dat het toestel normaal gesproken met bellen terug springt naar 3G. Echter 3G gaat uitgefaseerd worden. Daarom springt je toestel terug naar 2G op ons netwerk.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi Mnieuwelaar

Het is sinds kort niet meer mogelijk om dit tegelijk te doen.
Dit heeft te maken met het feit dat het toestel normaal gesproken met bellen terug springt naar 3G. Echter 3G gaat uitgefaseerd worden. Daarom springt je toestel terug naar 2G op ons netwerk.
Mnieuwelaar
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wouw... Wat een tegenvaller zeg! Je zou verwachten dat anno 2019 bellen en internet mogelijk is. Dit gaat terug naar tijden van voor 2000 toen de telefoon niet beschikbaar was toen je met je inbel verbinding ging internetten.

Is dat enkel bij Vodafone zo? Want ik denk er sterk over om Vodafone te verlaten als dit zo blijft.

Overigens zeg je dat het toestel overspringt maar 2g. Is een app als Whatsapp / maps niet in staat te blijven werken met 2g / H(+)? Of vervalt dit ook allemaal. Want ook die verbindingen heb ik niet als ik bel.
Dekdu

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Essentials is een abonnement waar volgens mij 4G bellen (VoLTE) ook mogelijk zou moeten zijn dus zou er niet terug gevallen moeten worden op 2G/3G. Daarnaast doet het 3G netwerk het vooralsnog gewoon.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
3G en H+ vervallen. H+ is het 3G+ netwerk.
4G is er natuurlijk wel. Daarnaast wordt 4G+ steeds meer uitgerold. En hopelijk heel snel ook het 5G netwerk.
Je kunt in het toestel instellen dat het toestel switcht naar 2G 3G of 4G bij de netwerk instellingen.
Of bij andere providers 3G uitgefaseerd wordt, durf ik niet te zeggen.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic