Beantwoord

Geen netwerk

  • 19 februari 2019
  • 5 reacties
  • 234 Bekeken

Ik heb een Red abonnement en heb daarin een bundel aanstaan dat ik in het buitenland kan bellen.
Echter zodra ik over de grens ben en dat is al in Duitsland kan ik niet bellen. Ik krijg te zien dat er geen netwerk is.
Ook al zet ik roaming aan of de telefoon aan en uit, ik kan niet bellen in het buitenland.
Wat is hier aan de hand?
icon

Beste antwoord door Energieboy 19 februari 2019, 10:41

Hoi @Cornelis2
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Het is altijd lastig om hier antwoord op te geven want je bent te gast op een ander netwerk. Je zegt zelf al dat je je toestel uit hebt gezet en daarna weer aan, je hebt Roaming al gecontroleerd. Wat je nog zou kunnen doen is je SIMkaart in een ander toestel steken om te kijken of die het daarin wel doet en als dit niet lukt dan zou je misschien nog even handmatig kunnen proberen om het netwerk aan te passen naar Vodafone DE (daar zal die misschien nu ook op staan maar dan zet je hem even op een ander netwerk en daarna weer terug), soms helpt dit wel eens.

Daarnaast zou je ook nog even kunnen controleren of je in je My Vodafone buitenland bellen wel aan hebt staan. Ga in je My Vodafone (via je browser) naar Producten en dan Diensten Blokkeren en op die pagina kan je alles uitzetten zodat je zeker bent dat je ook in het buitenland kan bellen en internetten.

Lukt het nu niet, neem dan contact op met de klantenservice van Vodafone of door een chat te starten. Deze mensen kunnen dan ook even voor je kijken of alles goed staat.

Succes en nog veel plezier in Duitsland.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +17
Hoi @Cornelis2
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Het is altijd lastig om hier antwoord op te geven want je bent te gast op een ander netwerk. Je zegt zelf al dat je je toestel uit hebt gezet en daarna weer aan, je hebt Roaming al gecontroleerd. Wat je nog zou kunnen doen is je SIMkaart in een ander toestel steken om te kijken of die het daarin wel doet en als dit niet lukt dan zou je misschien nog even handmatig kunnen proberen om het netwerk aan te passen naar Vodafone DE (daar zal die misschien nu ook op staan maar dan zet je hem even op een ander netwerk en daarna weer terug), soms helpt dit wel eens.

Daarnaast zou je ook nog even kunnen controleren of je in je My Vodafone buitenland bellen wel aan hebt staan. Ga in je My Vodafone (via je browser) naar Producten en dan Diensten Blokkeren en op die pagina kan je alles uitzetten zodat je zeker bent dat je ook in het buitenland kan bellen en internetten.

Lukt het nu niet, neem dan contact op met de klantenservice van Vodafone of door een chat te starten. Deze mensen kunnen dan ook even voor je kijken of alles goed staat.

Succes en nog veel plezier in Duitsland.
Is het met bovenstaande tips verholpen? Je mag natuurlijk ook van een ander netwerk gebruik maken @Cornelis2. Heb je hiervoor al contact gezocht met de klantenservice?
Indien er geen reactie komt, wordt het topic binnenkort gesloten.
Reputatie 7
Geen reacties meer, topic gesloten.
Reputatie 7
Topic gearchiveerd.