Bjorn Hiep

Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Geen netwerk in de EU

Hallo,

Ik heb een Roemeens Vodafone abonnement en ben vandaag naar België/Nederland verhuist. Eenmaal geland in Brussel kan ik blijkbaar niet meer bellen en heb ik ook geen internetverbinding meer.

Als ik bij de netwerkoperators kijk, en ik tik automatisch selecteren aan krijg ik geen verbinding, en als ik zelf handmatig een netwerk zoek krijg ik de keuze tussen Proximus, Nl KPN en BASE. Wanneer ik vervolgens met één van deze netwerken wil verbinden krijg ik de melding dat mijn SIM kaart verbindingen met deze netwerken niet toestaat.

Wat moet ik nu doen ? Want ik heb mijn telefoon nodig voor mijn werk, en ben nu voor niemand bereikbaar. En tenslotte betaal ik wel altijd netjes voor mijn abonnement.

Graag uw hulp hierbij.

Bij voorbaat dank.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bjorn Hiep
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Dankjewel voor de feedback, ik heb zelf inderdaad maar even met Vodafone Roemenië gebeld. En dit heeft inderdaad met de instellingen van het abonnement te maken. Deze zijn inmiddels omgezet door de helpdesk van Vodafone, en binnen twee uur kon ik weer op normale wijze gebruik maken van mijn telefoon.

Erg tevreden met de snelle afhandeling en de prima service. 🙂

Bekijk in context

5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Bjorn Hiep
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Je hebt een Roemeens Vodafone abonnement en dus moet je ook bij die provider je klacht indienen en melden wat je hier ook hebt gedaan. Dat je baalt snap ik, maar deze klacht is een klacht voor de Roemeense Vodafone provider en niet die van Nederland. Misschien dat er instellingen bij de Roemeense Vodafone zijn aangemaakt waardoor je geen gebruik kunt maken in het buitenland.

Als je geen verbinding krijgt in Nederland en ook niet na het resetten van je netwerkinstellingen en/of het handmatig kunnen omzetten dan moet je echt contact opnemen bij je Roemeense Vodafone provider. Die kunnen in hun systeem kijken want je bent daar klant, niet hier in Nederland. Heel vervelend maar zo zit het wel in elkaar.

Succes en ik denk dat als je de mensen in Roemenië aan de lijn hebt gehad dat het dan wel opgelost kan worden. Laat nog even weten of het is gelukt of niet.

En als je hier blijft zou ik zo snel mogelijk regelen dat je abonnement naar Nederland of België overgezet kan worden. Daar heb je dan meer aan dan als je hem daar blijft behouden.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Het klopt inderdaad wat Energieboy aangeeft. Heb je nog contact gehad met Vodafone Roemenië Bjorn Hiep ?
Bjorn Hiep
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Dankjewel voor de feedback, ik heb zelf inderdaad maar even met Vodafone Roemenië gebeld. En dit heeft inderdaad met de instellingen van het abonnement te maken. Deze zijn inmiddels omgezet door de helpdesk van Vodafone, en binnen twee uur kon ik weer op normale wijze gebruik maken van mijn telefoon.

Erg tevreden met de snelle afhandeling en de prima service. 🙂
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ah super dat het zo snel verholpen is door Vodafone Roemenië
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic