Raha0163

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Google VS Huawei

De media bericht dat Google de samenwerking opzegt cq beperkt. Dat zal gevolgen hebben voor het updaten van de Huawei Android telefoons en bepaalde apps. Als dit bericht een feit blijkt te zijn is mijn Huawei P30 pro op termijn niet meer bruikbaar en daardoor in een klap niks meer waard. Ik heb de telefoon gekocht met de daarbij behorende ondersteuning die ervoor moet zorgen dat ik de telefoon jarenlang (veilig) kan blijven gebruiken. Als dat niet meer het geval is, gaat Vodafone mijn telefoon dan terugnemen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Als VodafoneZiggo volgen we de ontwikkelingen en bestuderen de gevolgen van het besluit. Op dit moment kunnen we er nog niets over zeggen.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Raha0163
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Natuurlijk weet ik niet wat er gaat gebeuren maar ga er maar niet van uit dat Vodafone alle Huawei toestellen gaat terug nemen als er geen update meer mogelijk is. Daarvoor is Vodafone natuurlijk niet voor verantwoordelijk, maar Huawei zelf. Je zou dan meer bij Huawei moeten zijn om je geld terug te vragen 😉

Het is nog te vroeg om hier verder nu al over te speculeren. Daarnaast is er vanmorgen om 06:43 nog een update geweest vanuit Google met de volgende info: Google bevestigt dat het moet voldoen aan het handelsverbod van de Amerikaanse overheid en het bedrijf garandeert dat bestaande Huawei-apparaten met Android toegang houden tot Google Play en de beveiliging van Google Play Protect.

Verder zou ik rustig afwachten en zien wat er gebeurd. Mocht het toch helemaal uit de hand lopen dat kan je altijd op dat moment nog besluiten wat te doen. Wie weet komt Huawei wel weer met een nieuwe overeenkomst en loopt alles gewoon door als het nu gaat. Afwachten, dat is alles wat je nu kunt doen.

In ieder geval gewoon nog lekker blijven genieten van je nieuwe toestel 😉
Bovenstaande is mijn mening, het kan altijd anders lopen. Ben ook maar een klant, het is gewoon nog even afwachten!
Raha0163
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee, ik heb een wettelijke koopovereenkomst met Vodafone, niet met Huawei. Vodafone heeft op haar beurt een koopovereenkomst met Huawei zij moet het met elkaar zien op te lossen.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Als VodafoneZiggo volgen we de ontwikkelingen en bestuderen de gevolgen van het besluit. Op dit moment kunnen we er nog niets over zeggen.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Omdat het op dit moment nog geruchten zijn en niet duidelijk is wat er gaan gebeuren, heb ik het topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic