Beantwoord

GPS ontvangst.

  • 19 april 2019
  • 16 reacties
  • 805 Bekeken

Goedendag,
Op mijn Samsung A6 heb ik als routeplanner Waze geïnstalleerd waar ik een probleem mee heb.
Als ik deze routeplanner opstart heb ik na enkele seconden geen GPS ontvangst meer. Ik start dan het toestel opnieuw op en kan Waze weer gebruiken. Als ik daarna Waze weer opstart het zelfde verhaal. Geen GPS ontvangst, maar na herstarten van het toestel de routeplanner weer normaal te gebruiken.
Heeft iemand hiervoor de oplossing? Ik hoor het graag.
icon

Beste antwoord door Steven 24 april 2019, 01:01

Hoi @Wiebren
Als je Waze gebruikt, heb je dan 4G aan staan? Heb je de app ook toestemming gegeven tot je locatie? Dit kun je controleren onder instellingen - apps - waze en dan machtigingen. Heb je Locatie aan staan in je toestel? Werkt het in de veilige modus wel? Je kunt eventueel nog een back-up/reset uitvoeren.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +17
Hoi @Wiebren
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Heb je deze problemen ook als je Google Maps gebruikt of een andere navigatie app?
Als het alleen bij Waze gebeurt dan ligt het waarschijnlijk aan de app, en kun je beter contact opnemen met de ontwikkelaar van de app via de contactmogelijkheden in Google Play of via www.waze.com/nl

Laat nog even weten hoe het is afgelopen.
Fijne Paasdagen in ieder geval 😉
Dank voor de snelle reactie Energieboy

Volgens mij werkt Google Maps nog gewoon maar helemaal zeker ben ik er niet van. Ik ga het tijdens de paasdagen uitproberen en dan laat ik het zeker weten.

Fijne paasdagen..
Gisteren en vandaag weer geprobeerd maar geen resultaat. Zowel Google Maps als Waze geen gps ontvangst.
Ik heb ook nog een LG telefoon en ook op deze telefoon geen resultaat. Geprobeerd zowel thuis als in het buitengebied.
Ook op de telefoon van mijn vrouw geen gps ontvangst.
Volgens mij kan ik een defect aan de telefoon wel uitsluiten en heb ik ergens een verkeerde instelling. Op Google gezocht naar een oplossing maar van deze oplossingen begrijp ik niets. Allemaal kreten die mij niets zeggen.
Ik hoop op de gouden tip.
Fijne paasdagen verder en ik wacht het rustig af.
Reputatie 7
Badge +17
Dan hoop ik eigenlijk dat er nog iemand is die daar meer van weet.
Misschien kan @SamsungExpert je helpen en anders @Steven.

Succes en jij ook nog een fijne Paasdag 😉
Hoi @Wiebren
Als je Waze gebruikt, heb je dan 4G aan staan? Heb je de app ook toestemming gegeven tot je locatie? Dit kun je controleren onder instellingen - apps - waze en dan machtigingen. Heb je Locatie aan staan in je toestel? Werkt het in de veilige modus wel? Je kunt eventueel nog een back-up/reset uitvoeren.
Heb je de bovenstaande opties kunnen uitproberen en checken @Wiebren?
Ik ga er vandaag mee aan de slag en laat het resultaat zeker weten.
Afgelopen dinsdag wel enkele ritten gereden maar moest dan wel na een rit de telefoon weer helemaal uitschakelen en opnieuw opstarten om weer gebruik te kunnen maken van b.v. Waze.
Hoi @Wiebren
Als je Waze gebruikt, heb je dan 4G aan staan? Heb je de app ook toestemming gegeven tot je locatie? Dit kun je controleren onder instellingen - apps - waze en dan machtigingen. Heb je Locatie aan staan in je toestel? Werkt het in de veilige modus wel? Je kunt eventueel nog een back-up/reset uitvoeren.

De locatie staat aan en ik heb ook al Waze verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Hier mijn update, Ik ben begonnen bij machtigingen en locatie stond aan. (groen schuifje). Dit was ook het enige schuifje wat aan(groen) stond. Daarna heb ik ook alle andere schuifjes op aangezet zoals o.a. agenda, camera opslag, telefoon enz. en tot op heden blijft waze werken.
Ik ga het een weekje aankijken en dan laat ik mijn ervaringen wel weer weten.
Alvast mijn hartelijke dank voor jullie hulp.
Super, we horen het graag van je @Wiebren
Ervaringen. Begin van de week weer problemen. Zowel google maps als waze geen gps ontvangst. Na 2 maal de telefoon opnieuw opstarten weer te gebruiken. (GPS ontvangst)
Gisteren kwam er een automatische update binnen waarvan ik denk dat deze van Android was maar hier ben ik niet zeker van. Maar kon vanmorgen wel zonder problemen google en Waze gebruiken. Ik blijf hoop houden. Laat het volgende keer wel weer weten of het probleem is opgelost.
Top, ik zou zeggen test het komende week uit en laat ons weten of het door de update verholpen is @Wiebren 🙂
Goede morgen,
Ik heb deze week maar 1 keer een probleem ervaren en dat was bij het vertrek van mijn huisadres. De bestemming kon niet worden gevonden maar ik ga er vanuit dat dit toeval was. Verder uitgeprobeerd en alles werkte zoals het moet. Dus ik denk dat de update het probleem heeft verholpen.
Mocht het veranderen dan horen jullie weer van mij.
Nog één opmerking, ik woon dicht bij een z.g. televisietoren (zendmast?), kan dat ook invloed hebben? Maar de problemen deden zich bij mij ook voor in de rest van Nederland maar ik ben nieuwsgierig of dit ooit voor andere klachten kan zorgen.
Fijn weekend allemaal en bedankt voor het meedenken.
Dat kan zeker invloed hebben @Wiebren
Het is vaak afhankelijk van waar de mast staat, of er hoge gebouwen in de omgeving staan etc. Dit kan zeker voor problemen zorgen.
Gelukkig werkt het nu bij je!
Topic gesloten.