Lisa-

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Health academy

Ik krijg sms'jes met: Je maakt gebruik van abonnemenet HEALTH ACADEMY, de kosten zijn €5,00 per week.
Ik dacht eerst dat dit nep was, maar ik krijg heb deze sms al drie keer gekregen. Ik heb me hier niet voor aangemeld.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Lisa-
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Heb je al online gecontroleerd via My Vodafone? Daar kan je zien of er daadwerkelijk geld van je rekening is afgeschreven. Daarnaast kan je ook nog even controleren bij payinfo.nl.

Mocht er daadwerkelijk geld zijn afgeschreven dan kan je, volgens mij, altijd via STOP een berichtje terug sturen. Maar pas op, je moet wel zeker zijn dat dit een echt smsje is van Health Academy. Want er zijn ook mobiele nummer zoekers actief om op die manier te zien of het nummer bestaat en je in een database zetten.

Mocht je er nog vragen over hebben dan kan je het beste de klantenservice van Vodafone bellen of via de My Vodafone app (website) een chat starten met de klantenservice om te vragen wat je er mee kan doen. Lees meer info over ongewenste sms'jes: https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/telefonische-overlast-melden-of-betaalde-diensten-stopzetten.shtml#betaalde-diensten

Succes en laat nog even weten hoe het is afgelopen.

Bekijk in context

71 Reacties 71
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Lisa-
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Heb je al online gecontroleerd via My Vodafone? Daar kan je zien of er daadwerkelijk geld van je rekening is afgeschreven. Daarnaast kan je ook nog even controleren bij payinfo.nl.

Mocht er daadwerkelijk geld zijn afgeschreven dan kan je, volgens mij, altijd via STOP een berichtje terug sturen. Maar pas op, je moet wel zeker zijn dat dit een echt smsje is van Health Academy. Want er zijn ook mobiele nummer zoekers actief om op die manier te zien of het nummer bestaat en je in een database zetten.

Mocht je er nog vragen over hebben dan kan je het beste de klantenservice van Vodafone bellen of via de My Vodafone app (website) een chat starten met de klantenservice om te vragen wat je er mee kan doen. Lees meer info over ongewenste sms'jes: https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/telefonische-overlast-melden-of-betaalde-diensten-stopzetten.shtml#betaalde-diensten

Succes en laat nog even weten hoe het is afgelopen.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Hoi @Lisa-,

Ik vermoed dat je bewust of onbewust toch op een of andere manier een betaalde dienst geactiveerd hebt. Als je hier geen gebruik wilt maken is het inderdaad belangrijk dat je je zo snel mogelijk hiervoor afmeldt via payinfo.nl.

Groetjes, Sharon
Vodafoneisnietb

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Sharon,
Ik heb precies hetzelfde.. Dus om lisa eerst aan zichzelf te laten twijfelen is schandalig. Jullie accepteren transacties van derde op jullie klanten. Slechter kan je niet met je klanten omgaan.
Ik zou je willen adviseren om even op health academy en phone medic te zoeken en dan ontdek je dat lisa en ik niet de enige zijn.
En als je verontwaardigd met jullie klanten service belt wordt de lijn verbroken omdat mijn toon niet aanstaat.\
Einde vodafone voor mij.. en dat zal ik mijn hele omgeving adviseren.

Groetjes,

Emile
Vodafoneisnietb

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
En check ook even de enorme fraude website die er bij hoort:
http://healthacademy.co/

Echt, dat jullie partneren met zulke fraudeurs ten kosten van jullie trouwe klanten. Schandalig.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Vodafoneisnietbest
Ik begrijp dat je boos bent op Vodafone en het idee hebt dat ze niets voor je willen/kunnen doen. Op deze pagina van Vodafone helpen ze je met informatie over dit soort sms’jes en je kan ook een klacht indienen.

Vertel Vodafone dat je alsnog een vraag of klacht hebt over een betaalde dienst. Ze zoeken dan samen met jou naar een oplossing. Je kunt je vraag of klacht indienen via My Vodafone.

Heb je nu helemaal het idee dat Vodafone niet naar je wil luisteren dan kan je ook een officiële klacht indienen via een andere weg bij Vodafone en aangeven dat je problemen hebt en ik verwacht dat ze deze serieus zullen behandelen (wat ze altijd wel doen).

Doen hoor! Want dan heb je er alles aan gedaan en ik kan me niet voorstellen dat ze het dan niet willen bekijken.
Vodafoneisnietb

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Beste energieboy, laat svp de meevibreer scripts achterwegen en los dit gewoon op.
Leuk dat je begrijpt dat ik boos, maar daar wordt ik niet beter van.

Een derde partij die misbruik maakt van je klanten is een alarmbellen scenario voor een organisatie.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Pardon... sorry hoor, ik ben ook maar een klant en werk niet voor Vodafone, mocht je dat idee hebben!
Ik probeer je alleen maar te helpen en een oplossing te vinden. Succes in ieder geval.
HenkV

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb net hetzelfde probleem met deze "HEALTH ACADEMY". Ik heb mij niet aangemeld dus ik wens hier geen 5 euro voor te betalen !
Via payinfo heb ik nu de service afgezet en geblokkeerd, maar ik begrijp niet hoe het kan dat ze mij iets aanrekenen als ik zelf de dienst niet geactiveerd heb. Dit kan vodafone toch vermijden ?!

Kleine bedenking - zou het mogelijk zijn dat een app op de smartphone deze dienst geactiveerd heeft zonder iets te vragen ? Ik heb onlangs een paar nieuwe apps geinstalleerd.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi HenkV
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Je leest de laatste tijd wel meer van dit probleem en het zou mooi zijn als Vodafone daar iets aan zou doen. Ik zou in ieder geval wel een melding maken op deze pagina. Het lijkt me dat als Vodafone heel veel meldingen krijgt dat ze er toch wel iets aan moeten gaan doen.

Het kan natuurlijk heel goed dat je een app geïnstalleerd hebt en die, zonder dat jij het weet, opeens geld van je rekening afhaalt. Zou je misschien kunnen melden welke app dit is, dan kunnen andere gedupeerde ook kijken of ze deze app hebben gedownload.

In ieder geval bedank voor het melden en maak er zeker een melding van bij Vodafone (hier via de Community is goed, maar een melding via die site is nog beter).
mjacobs85

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb vandaag ook een SMS gekregen dat ik ben aangemeld voor Health Academy terwijl ik niets heb aangevraagd. Er zijn overigens geen nieuwe apps geïnstalleerd die deze activering kunnen verklaren. Ik heb bij payinfo het "abonnement" beëindigd maar er is wel 5 euro in rekening gebracht zag ik in de app. Dat ze dit soort diensten standaard niet blokkeren is mij een raadsel. Ik zal een klachtenformulier invullen met de hoop het geld terug te krijgen.

Kan iemand verklaren waarom Vodafone kosten in rekening kan brengen van derden waar ik helemaal niets mee te maken heb?
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Ben het eens hoor, hier mag Vodafone wel eens op reageren! Er zijn al zoveel gedupeerde, zorg dan dat dit niet meer kan gebeuren.

Kom op Vodafone, doe iets voor al deze mensen en voorkom onnodige kosten maken!!
Cellie

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij mij is gisteren precies hetzelfde gebeurd; kreeg om 9 uur in de ochtend een SMS van Vodafone dat ik gebruik maak van het abonnement van Health Academy. Het bedrag staat ook bij de verbruikskosten om mijn rekening.

Blijkbaar wordt er naar meer dan een week nog steeds niks meegedaan.
GijsW

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hetzelfde ook bij mij. Bij PayInfo blijkt ook dat het daadwerkelijk om een service gaat. Ben naar hun website gegaan en het ziet er ontzettend disreputabel uit. Dus, of jullie zijn hier mee in zee gegaan of ze kunnen jullie beveiliging of wat dan ook omzeilen.
Vodascam

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Haha dit is echt belacheljik zeg...

Zal even uitleggen wat hier precies aan de hand is :

Ik kreeg dus zelf ook deze berichten van 1 of andere game en health 10 euro's totaal voor het afsluiten van een abbonement.

Hier komt het dus.. dit Payinfo.nl is een stichting opgezet door verschillende providers hier in nederland.. voda,tele2 etc

Deze stichting sluit contracten af met zeer duistere websites die vervolgens op hun buurt crap adverenties op het internet draaien, en mensen klikken hierop en gelijk ga je een abbonement aan..


voorbeeld van z'n duistere site http://bmobil.net die beheerd op hun buurt weer die health care site

http://bmobil.net dit "bedrijf" zit in singapore

Voor iedereen die hier problemen mee heeft ondervonden met deze zogename diensten

HET IS RONDUIT BELACHELIJK DAT GROTE BEDRIJVEN ZOALS VODAPHONE ZICH ACHTER DEZE WEBSITE PAYINFO.NL VERSCHUILEN EN HUN EIGEN KLANTEN IN DE MALING TE NEMEN.

raad iedereen aan de in ieder geval de blokkade erop te zetten...

Vodaphone meld dat je deze duistere bedrijven moet gaan aanschrijven om je geld terug te krijgen... dit gaan we dus even niet doen.. want ik ben zeker niet van plan om deze 10 euro's te betalen aan phonephone... ze zoeken het maar uit!!

Zou een mooie uitzoeker wezen voor het programma RADAR!!!
marselaar

Meedenker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Hier hetzelfde probleem. Heb 4 smsjes achter elkaar gekregen. Helpdesk zegt dat ik zelf iets ongemerkt geactiveerd heb. Ik vind van niet. Weet echt wel dat ik niet 4x achter elkaar iets aangeklikt heb. Heb wel een blokkade laten zetten door helpdesk. Bij controle op payinfo.nl was deze echter (nog) niet doorgevoerd. Alsnog gedaan. Er waren inmiddels 3 cancellations binnen, maar 1 van de 4 is daadwerkelijk in rekening gebracht. Het is maar 5 euro, maar het gaat om het principe. Toen maar aan dat ik iets heb afgenomen, voor ik het betaal. Dat kan Vodafone niet, dus ik denk dat ik de rekening niet ga betalen. Als iemand meer info heeft, hou ik me aanbevolen.
Pizzametsalami

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Hier idem. Heb me zeker weten niet aangemeld. De website stond nog open op mijn telefoon. Ik heb mijn nummer niet ingevuld en mijn nummer kan niet uit een cookie komen. Hoe hebben ze mijn nummer achterhaald?
jbpaton

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
I have been subscribed to this service. I did not click on anything to activate it. They've now taken EUR 15 from my bill. I didn't authorise anything.

It's a scam and Vodafone should refund it's customers.

What is HEALTH ACADEMY anyway? Does it actually give users any 'benefit'?
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Ik heb zelf ook een stuk geschreven, misschien kunnen we met z'n alle op 1 topic alle meldingen plaatsen. Waarschijnlijk leest Vodafone deze dan ook en kunnen ze daar iets aan gaan doen?

https://forum.vodafone.nl/apps-diensten-5/videofun-health-academy-en-betaal-smsj-es-abonnementen-296110/index1.html#post301379
marselaar

Meedenker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Energieboy wrote:
Ik heb zelf ook een stuk geschreven, misschien kunnen we met z'n alle op 1 topic alle meldingen plaatsen. Waarschijnlijk leest Vodafone deze dan ook en kunnen ze daar iets aan gaan doen?



Dat had je dan beter in dit topic kunnen doen? Jouw topic is 2 uur oud?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic