Beantwoord

Health academy

  • 6 september 2018
  • 71 reacties
  • 19455 Bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

71 reacties

Ik vind dat ze zich wel ergens iets van zouden moeten aantrekken. En als ze dat niet doen, zou Vodafone zich dáár iets van moeten aantrekken. En als Vodafone dat niet doet zouden wij dat als consument moeten doen. Of de ACM zou het een keer op z'n heupen moeten krijgen.
Hier ook, gisteren 4 (!) smsjes van Health academy, ik zou zogezegd een abonnement voor 5 euro per week hebben afgesloten, ik weet nergens van....
Onderstaand een schermafbeelding van myvodafone... er is inmiddels 2x iets terug geboekt, maar er staat ook nog 2x my vodafone content.
en als ik dat verder bekijken (via payinfo) blijkt dat dit ook healthacademy is.... ik ga vodafone hier echt niet in sponsoren... 😞

Waarom dit zo aan wordt gegeven durf ik niet te zeggen! Wij werken absoluut niet samen met Healthacademy! Kun je dit via de mail laten onderzoeken (zie link in de eerdere berichten al) en het stop zetten via Payinfo?
Goedenavond. Ik heb hetzelfde geneuzelet phone medic. Ik heb me meerdere keren afgemeld via payinfo, en iedere keer staat er dat het gestopt is. Maar als ik dan later weer ga kijken staat het abonnement waar ik niet om gevraagd heb weer actief... Dus wederom afmelden . Enz enz enz... Echt bizar dit. Hoe krijg ik dit er definitief uit? En kan het zijn dat een organisatie als Vodafone, waar ik al sinds het begin (libertel) mijn telefoon abbo afneembare, zich in laat met dit soort oplichters. Zij kunnen dit stoppen door het simpelweg te blokkeren en betaling te weigeren.

Hoi @Stamhoofd68

Welkom op dr community.
Zou je dit via de email aan ons willen aankaarten zodat wij het kunnen stopzetten voor je?
Dit mag via https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/telefonische-overlast-melden-of-betaalde-diensten-stopzetten.shtml
Leg daar ook hetgeen in uit dat je het al een paar keer hebt stop gezet etc.
Dag Steven. Ik gedaan wat je me gezegd hebt. Maar nog geen antwoord. Hoe lang duurt dit meestal? Inmiddels me al weer meerdere keren afgemeld voor phone medic via payinfo. Maar het blijft hardnekkig terug komen.
Bij mij ook in een keer een sms van vodafone dat ik een abonnement had afgesloten bij Gamesuite van 5 euro per week.
Dag later nog een van Health Academy van 5 € per week. (zag toen ook pas het berichtje van gamesuite.) Hierop direct naar de klanten service gebeld. Eerst een dame aan de telefoon, deze vertelde mij dat ik me niet druk moest maken. ze had al meer telefoontjes gehad maar er was niets aan de hand. De naam van vodafone werd misbruikt bij het versturen van deze berichten. Ik opgehangen en via mijn Myvodafone app gekeken en zag dat er al 10€ was afgeschreven. Hierop weer gebeld met vodafone, toen kreeg ik andere dame. Ze gaf aan dat ik waarschijnlijk onbewust ergens iets heb gedaan om het abonnement te activeren. Heb aangegeven dat ik zeker weet dat dat niet zo was. Ze heeft hierover een klacht aangemaakt. Nu zojuist net bericht gekregen. Uit coulance krijg ik mijn 10€ wel terug maar ik ben wel fout. Ik weet 100 procent zeker dat ik geen actie heb gedaan om ergens een abonnement af te sluiten. Snap ook niet dat het zo makkelijk gaat. Vroeger moest men eerst nog een SMS terug sturen om iets te activeren.

Na zoveel meldingen over Health academy en Gamesuite moet toch een alarm bel afgaan bij vodafone?!?!?!?

Hier het antwoord op mijn klacht

Beste meneer ,

U geeft aan dat u ontevreden bent over een betaalde content- / internetdienst en het niet eens bent met de kosten die hiervoor in rekening zijn gebracht.

Uit onze gegevens blijkt dat de internetdienst Health Academy op 18 oktober 2018 is geactiveerd. Dienst GameSuite is op 17 oktober 2018 geactiveerd. Door het klikken op het bevestigingsscherm op uw mobiele telefoon wordt een internetdienst aangegaan.

Deze zogenaamde internetdiensten betreffen diensten die via internet (dataverkeer) zijn aangesloten. Vodafone biedt eindgebruikers toegang tot het open mobiele internet, maar is niet aansprakelijk voor de content en diensten die daar te vinden zijn of afgenomen en betaald worden.

U bent als contractant verantwoordelijk voor het gebruik en de kosten van uw abonnement.
Graag maak ik voor u een uitzondering en vergoed ik eenmalig de kosten van deze internetdienst(en). De kosten van de internetdiensten van de lopende maand worden niet in rekening gebracht. De totale vergoeding over de maand oktober 2018 bedraagt 10 euro inclusief btw.

Voor de toekomst verwijs ik u naar de mobiele internetpagina www.payinfo.nl. Via uw mobiele telefoon kunt u naar deze pagina surfen. U krijgt dan een overzicht te zien van de lopende internetdiensten en betalingen. Via deze pagina heeft u de mogelijkheid om een blokkade te plaatsen voor alle betaalde diensten.

Ik ga ervan uit u voldoende te hebben geinformeerd.
Zoals al aangegeven wordt in de mail, zijn wij niet verantwoordelijk hiervoor en heeft iedereen natuurlijk de mogelijkheid om sms en content diensten te blokkeren of er gebruik van te maken. Bijvoorbeeld Netflix is ook een contentdienst.
Vanuit hier kan ik niet controleren wat er aan de hand is en of iemand zich wel of niet aan heeft gemeld hiervoor. Dit is puur omdat via de community deze gegevens niet in te zien zijn. Het enige wat je zou kunnen doen is terug reageren op de mail of via de bovenstaande link in een eerder bericht van mij in dit topic.
Het enige wat ik kan doen is dit intern aankaarten. Dit heb ik dan ook meteen gedaan.
Dat is Vodafone wel. Er staan zoveel meldingen op internet en bijna alleen maar Vodafone. Zoek maar eens met de termen 'health academy abonnement' op google. Alleen maar Vodafone. Er word fraude gepleegd en op grote schaal en Vodafone doet er helemaal niets aan. Op een werkgroep heb ik dit besproken. 2 anderen (van de 10 personen) exact de zelfde abonnementen zomaar in een keer. Ook zij abonnement bij Vodafone. Ik kan me voorstellen dat bij ouderen dit helemaal mis gaat en er niet op reageren. En dan gewoon honderden euro's per maand kwijt zijn aan dit soort abonnementen. Een bedrijf zegt tegen Vodafone ' 06-nummer XXX heeft zich aangemeld bij ons, wij willen 5€ per week. Vodafone gaat akkoord zonder iets te checken?!?

Via de klantenservice word je gewoon afgewimpeld (1e gesprek). Bij het tweede gesprek werd er dan uit eindelijk wel een klacht melding opgemaakt. Ik kan wel op de antwoord mail reageren maar heeft weinig zin. Via dit forum kunnen anderen het nog lezen hoe Vodafone met hun klanten omgaat. Heb er een opname van. Weet niet of ik deze kan bijvoegen.

Ik zit nog even vast aan Vodafone maar nu aan het rondkijken naar beter alternatief.
Ook ik heb hier last van die Aworld / health academy diensten waar ik nooit toestemming voor heb gegeven. het schadelijke hiervan is dat ik als klant actief moest gaan "googlen" om te kijk wat het was en hoe ik het stop moest zetten. en toen was er al 20 euro afgeschreven....

Ook heb ik een klacht bij Vodafone ingedient en kreeg ik uit coulance een vergoeding voor de kosten. Wat dan heel vervelend is dat Vodafone Complaint Services het behandeld, een mail stuurt, terwijl ik aangaf dat ik het in myvodafone wou hebben en dan vervolgens de klacht sluit en mailt vanuit een dummy e-mail adres. kortom je krijgt een antwoord en daar heb je het mee te doen... niet netjes!

Dus plak ik hier gewoon de tekst die ik wou terug schrijven 🙂 puur ter info voor andere gebruikers die er ook mee te maken hebben 💣
-------

Beste Vodafone Complaint Services medewerker,

Dank voor het toelichten en u service om het eenmalig ongedaan te maken.
Echter ik heb geen toestemming gegeven aan Aworld (u noemt het Aworld subs) en ik vindt dat u als provider ook een zorgplicht heeft om zorgvuldig keuzes te maken welk bedrijf u via mijn telefoonrekening toestemming geeft om diensten te factureren.

In mijn beeld is dat bij dit malafide bedrijf Aworld niet zorgvuldig gedaan. Dat concludeer ik op basis van de vele klachten op u VodaFone en andere forums (zoals klacht.nl) en het feit dat ik er simpelweg geen toestemming voor heb gegeven, ik weet dat de bewijslast daar juridisch voor bij mij ligt en daarom ben ik u dankbaar dat u het uit coulance heeft vergoed.

Maar mijn oproep is wel om dit soort praktijken actief te bestrijden en mij als afnemer proactief in staat te stellen om dit te voorkomen. Nu moest ik gaan zoeken op internet hoe en waar deze kosten vandaar kwamen en hoe ik het uit moest zetten. Dat is kwalijk gezien ik al een tijd(je) klant ben.
Hallo,

Ik heb precies de zelfde situatie momenteel. Ik heb 3 smsjes gekregen in een tijdsbestek van een uur.
Ook heb ik me nergens voor aangemeld en kost me dit mij nu wel 15 euro als ik op mijn Vodafone kijk.

Ik wil deze kosten niet op mij nemen omdat ik niks heb geaccepteerd of iets.

Met vriendelijke groet,

Tim Werkman
Reputatie 7
Badge +17
Hi @Werkmantim
Je kan contact opnemen met de klantenservice van Vodafone. Deze mensen kunnen voor je kijken wat er aan de hand is en misschien je helpen met het terug geven van je geld. Maar dat moet Vodafone natuurlijk beslissen.

Wat ik mij eigenlijk afvraag, en deze vraag is eigenlijk aan iedereen op deze topic, wat voor een toestel gebruiken jullie? Ik lees wel heel veel mensen met al die smsjes maar ik vraag me ook af met wat voor toestel mensen gebruik maken. Heb je Android en gebruik je Google Play Store of heb je een Apple iOS en gebruik je de App Store van Apple.

Misschien is dat nog eens een idee om te melden. Kan Vodafone daar ook eens naar kijken.
Hallo @Energieboy

Zal ik doen, bedankt. ik gebruik in dit geval apple, en gebruik de app store. Vodafone zelf zegt dat je het door een pop-up krijg, of door het downloaden van games. Maar dat lijkt mij in dit geval heel sterk omdat het enigste wat ik met mijn mobiel doe is whatsappen en en social media in de gaten houden. Het blijf een gek verhaal.
Reputatie 7
Badge +17
HI @Werkmantim
Wat je zegt, via Apple lijkt het me stug dat als je een game hebt gedownload dat je dan vast zit aan een abonnement. Want Apple doet niet aan dat soort dingen en als er een abonnement aan vast zit gaat dit via Apple en niet via een SMSje. Het zou natuurlijk kunnen dat er in een app een reclame app heeft gezeten en dat die je gegevens heeft afgenomen van je toestel. Ook weer iets wat ik een beetje vreemd zou vinden, maar dat zou eventueel kunnen.

Maar via Apple en Apple Store spelletjes die je een abonnement laten afnemen, NO WAY!
Dan is Vodafone niet goed op de hoogte en zegt maar iets of denkt dat het bij Apple net zo gaat als bij Android.

Misschien dat er via social media iets is geweest waardoor je dan toch per ongelijk iets hebt aangeklikt en/of dat ze daar vandaan een bericht hebben opgevangen met je 06 nummer erin. Ik zit zelf niet op social media dus ik kan daar niet over mee praten. Whatsappen is ook iets wat ik liever niet doe, heb het wel maar ik praat meer via iMessage en/of FaceTime.
He @Energieboy

Lijkt me stug idd dat het door een spelletje komt. Het lijkt me ook vrij sterk dat het door socialmedia komt. Omdat ik mijn nummer niet zo snel ergens aan weg geef. Spelletjes heb ik de afgelopen maand ook niet meer echt gedaan.

Denk eerder dat ze ergens mijn nummer hebben verkregen en dom weg een abbo er aan hebben gekoppeld. Net ook contact gehad met Vodafone en heb een klacht ingediend en dat ik die 15 euro aan kosten niet wil betalen,

Ben benieuwd naar de uitkomst.
even terug te komen van mijn problemen met deze scam abbo's

vodaphone heeft dus mooi 10 euro's in rekening gebracht en de volgende maand weer niet.. dus die blokkade heeft dus van mij wel geholpen.. echter ben ik wel bang dat ik me 10 euro kan fluiten

meerdere dingen gelezen op het web hierover.. en vele klachten gelezen over dit zelfde probleem.

Vragen aan voda zoals :

  • hoe kunt u klanten in rekening brengen, zonder daar bewijs van te leveren
  • ik sluit een contract af met voda en niet met een derde partij... hoe kunt u dan deze abbo's door belasten
het mooie van het verhaal is dat ik een hoop tijd kwijt ben om 10 euro's terug te krijgen, die ik waarschijnlijk toch niet krijg. Tevens vind ik het ook belachelijk hoe je word behandeld bij voda.. over je zal wel ergens op geklikt hebben.

Lekker makelijk!!
Reputatie 7
Badge +17
Bellen met de klantenservice van Vodafone en/of een prive bericht sturen naar Twitter of Facebook en dan komt het wel goed. Uitleggen wat er aan de hand is en dan krijg je daar bericht op terug. Zoveel tijd ben je daar niet mee kwijt hoor.
Hoi @Vodascam

Hiervoor mag je een e-mail sturen via http://voda.fo/ne/8v20q
Hierdoor wordt er een onderzoek gestart en komt het direct uit bij mijn collega's die hierin gespecialiseerd zijn.
Zij controleren wat er is gebeurt en of de kosten terecht zijn of niet. Ook zullen zij aangeven of ze je hierin tegemoet komen of niet.

@Energieboy
De klantenservice (zowel via Twitter, chat, Facebook of door te bellen met 1201) zal ook doorverwijzen naar bovenstaande link.
Reputatie 7
Badge +17
Ah ja, oke!
Gelijk heb je, dat is de betere link. Thank you!
Beste vodafone,

Ook ik heb helaas per sms bericht ontvangen over een betaalde spelletjes app die ik zou hebben geactiveerd. Hier zou ik per maand 5 euro aan kwijt zijn. Ik heb mij via de bijgevoegde link meteen afgemeld voor betaalde sms berichten op deze manier, maar moet nu alsnog 5 euro betalen voor de week die ik gebruikt zou hebben. Ik heb nergens hier akkoord voor gegeven, en vind het nu een beetje raar dat ik toch terwijl ik meteen na de sms me heb afgemeld moet betalen voor iets wat ik niet/nooit gebruikt heb. Kunnen jullie hier iets mee doen? Hoe kan het dat ik hier voor aangemeld ben en het via jullie dmv een sms te horen krijg?

Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet, Amber de Vriee
Reputatie 7
Badge +17
Hallo @Amber de Vries
Het best wat je kan doen is contact openemen met de klantenservice van Vodafone. Dzez kan je ook een privé bericht sturen via Twitter en/of Facebook. Deze kunnen je misschien ook helpen met die 5,- euro. Je kan het altijd proberen om na te vragen of ze dit terug willen storten..

Succes!