Willemmeester

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het mobiele nummer is niet geschikt voor opwaarderen

De telefoon van mijn zoon is in een put gevallen.
Telefoon is onbruikbaar.
Nu de simkaart van Vodafone in een ander toestel gedaan.
De simkaart ontgrendelen lukt maar vervolgens is er "geen service".
Als we de simkaart willen verifiëren kan dat niet omdat er geen service is.
Er komt dus geen toegangscode binnen omdat er geen verbinding is. Maar om verbinding te krijgen moeten we kunnen verifiëren....
Ook opwaarderen lukt niet; dan krijgen we als bericht: "Het mobiele nummer is niet geschikt voor opwaarderen."
Ook kunnen we geen beltegoed opvragen.
Beste Vodafone, wat kunnen we doen?

Groet, Wim Meester
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hi Willemmeester
Wat de Vodafone medewerker zegt kan zeker kloppen. Als je een lange tijd je nummer niet gebruikt en/of op hebt gewaardeerd dan verloopt het nummer. Daar krijgen mensen, als het goed is, wel een smsje over. Normaal gezien, als het nummer nog niet was verlopen, dan kon je het omzetten op een nieuw SIMkaart. Maar nu is dus een nieuwe SIMkaart alleen de oplossing. Jammer natuurlijk en een goede les voor een volgende keer 🙂

Bedankt voor het melden en natuurlijk veel plezier met een nieuwe SIMkaart.
(zet anders even in je agenda om je eraan te helpen herinneren dat je hem moet gebruiken en/of opwaarderen, tegen het einde van die 6 maanden, dan zit je altijd goed en gaat het nooit mis)

Zie voor info: Vanaf 19 maart 2018 blijven je tegoed en nummer onbeperkt geldig als je het tegoed minimaal 1x in de 6 maanden gebruikt. Pleeg een belletje, stuur een sms'je (naar een betaald nummer) of ga het internet op via ons mobiele netwerk (niet via wifi). Je tegoed opwaarderen kan ook. Fijn nieuws dus, want je hoeft niet meer 1x per jaar op te waarderen terwijl je misschien nog genoeg tegoed hebt.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi Willemmeester
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Oei, dat is wel erg vervelend. Ik denk dat het je het best een nieuwe Prepaid SIMkaart kunt aanvragen. Het aanvragen van een nieuwe Prapaid SIMkaart kost je 5,- euro en kan je het best doen door langs te gaan bij één van de Vodafone winkels. Neem wel je identiteitsbewijs mee.

Het je Prepaid? Registreer je gegevens in een eigen My Vodafone account. Zo weten ze zeker dat het jouw prepaid-nummer is. En kunnen ze je meteen helpen in de winkel. Voor meer info kan je ook kijken op deze pagina: https://www.vodafone.nl/support/toestel-en-simkaart/simkaart.shtml

Succes en ik denk dat het via deze weg wel weer goed komt.
Laat het nog even weten aub 😉
Willemmeester
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik kan geen vodafone account aanmaken want dan krijg je een code doorgestuurd op je mobiel en de mobiel is dus niet verbonden met het netwerk. Geen service.

Ik zal kijken waar de dichtsbijzijnde vodafone winkel is.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Of neem even contact op met Vodafone door een chat te starten.
Dan hoef je niet langs een winkel. Misschien helpt dat.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Heb je inmiddels contact gehad met mijn collega's Willemmeester?
Willemmeester
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ga over een uur naar de Vodafone winkel. 🙂
Willemmeester
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De medewerkster bij Vodafone was duidelijk.
Met de simkaart kan niets mis zijn want die kunnen heel goed tegen water.

Probleem is wel dat ik niet kan opwaarderen.
De simkaart moet dan verlopen zijn.
Dit moet volgens haar inhouden dat mijn zoon al berichten heeft gehad dat de simkaart aan het verlopen is want er moet ieder half jaar gebeld of opgewaardeerd worden,
Het telefoonnummer "terug" krijgen is volgens haar onmogelijk.
Het enige wat ze kon doen was een nieuw nummer geven. 😞
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hi Willemmeester
Wat de Vodafone medewerker zegt kan zeker kloppen. Als je een lange tijd je nummer niet gebruikt en/of op hebt gewaardeerd dan verloopt het nummer. Daar krijgen mensen, als het goed is, wel een smsje over. Normaal gezien, als het nummer nog niet was verlopen, dan kon je het omzetten op een nieuw SIMkaart. Maar nu is dus een nieuwe SIMkaart alleen de oplossing. Jammer natuurlijk en een goede les voor een volgende keer 🙂

Bedankt voor het melden en natuurlijk veel plezier met een nieuwe SIMkaart.
(zet anders even in je agenda om je eraan te helpen herinneren dat je hem moet gebruiken en/of opwaarderen, tegen het einde van die 6 maanden, dan zit je altijd goed en gaat het nooit mis)

Zie voor info: Vanaf 19 maart 2018 blijven je tegoed en nummer onbeperkt geldig als je het tegoed minimaal 1x in de 6 maanden gebruikt. Pleeg een belletje, stuur een sms'je (naar een betaald nummer) of ga het internet op via ons mobiele netwerk (niet via wifi). Je tegoed opwaarderen kan ook. Fijn nieuws dus, want je hoeft niet meer 1x per jaar op te waarderen terwijl je misschien nog genoeg tegoed hebt.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Heb je hier nog vragen over Willemmeester?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic