Nienke201

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

hoe kan je zien hoe je aan ongevraagde diensten komt?

Mijn zoon heeft hetzelfde bericht als onderstand gekregen. Ik denk dat het gelukt is om het via payinfo op te zeggen. Maar hoe kom je hieraan en hoe voorkom je dit?


Ook last van ongevraagde sms abonnementen?

Ik kreeg vorige week donderdag ineens een bericht via Vodafone dat ik gebruik maakte van een abonnement waar ik niets van af wist. Toen begon ik te twijfelen want het smsje dat ik kreeg, kreeg ik van Vodafone. Dus ik ging er vanuit dat een ander bedrijf zich voordeed als Vodafone. Dit was het bericht:

Je maakt gebruik van abonnement HEALTHLAND, de onkosten zijn € 5,00 per week. Ga naar http±--tnc.mobitechsolutions.net/. Afmelden: www.payinfo.nl
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11785Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3094Likes
Hoi Nienke201
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Erg vervelend dat je zoon dit is overkomen en hoe het komt, dat kunnen zoveel redenen zijn. Het kan zijn dat er per ongelijk een banner in een app en/of website is aangeklikt of dat er een verborgen banner in een banner heeft gezeten daarom je zoon nu een abonnement had of hij heeft ergens iets geklikt en het kan zijn dat die niets heeft gedaan en dat hij gewoon slachtoffer is geworden van fraude. Ja, het kan allemaal, zeg het maar.

In ieder geval goed dat je je hebt afgemeld via payinfo. Je kan daar nog eens je nummer invoeren en dan zie je vanzelf dat je bent afgemeld, dat is een controle. Ook kan je de klantenservice van Vodafone bellen om te vragen. Maar even zelf controleren via de site is makkelijker.

Vervelend, maar dit soort dingen gebeuren nu eenmaal en daar is niet zoveel aan te doen dan alleen het afmelden. Dat heb je nu gedaan en daarom zal het waarschijnlijk niet meer gebeuren.

Bekijk in context

2 Reacties 2
Energieboy
Expert
Expert
  • 11785Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3094Likes
Hoi Nienke201
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Erg vervelend dat je zoon dit is overkomen en hoe het komt, dat kunnen zoveel redenen zijn. Het kan zijn dat er per ongelijk een banner in een app en/of website is aangeklikt of dat er een verborgen banner in een banner heeft gezeten daarom je zoon nu een abonnement had of hij heeft ergens iets geklikt en het kan zijn dat die niets heeft gedaan en dat hij gewoon slachtoffer is geworden van fraude. Ja, het kan allemaal, zeg het maar.

In ieder geval goed dat je je hebt afgemeld via payinfo. Je kan daar nog eens je nummer invoeren en dan zie je vanzelf dat je bent afgemeld, dat is een controle. Ook kan je de klantenservice van Vodafone bellen om te vragen. Maar even zelf controleren via de site is makkelijker.

Vervelend, maar dit soort dingen gebeuren nu eenmaal en daar is niet zoveel aan te doen dan alleen het afmelden. Dat heb je nu gedaan en daarom zal het waarschijnlijk niet meer gebeuren.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Heb je hier nog vragen over Nienke201 of was bovenstaande informatie duidelijk voor je?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic