M J

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoge kosten buiten bundel in Spanje

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11836Posts
  • 3480Oplossingen
  • 3099Likes
Hoi M J
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Beetje jammer als je thuis komt vanuit Spanje en je krijgt zo'n rekening thuis.
Op de tarievenlijst van Red kan ik deze info vinden: De servicekosten voor het bellen, sms’en naar content diensten, speciale nummers zoals koopnummers of internationale klantenservice nummers of premium sms-diensten worden apart in rekening gebracht tegen de daarvoor geldende tarieven.

Ik verwacht dat Vodafone dit toch ziet als een 0900 nummer en dat daar dan andere tarieven voor gelden. Daar gelden dan standaard beltarief + tarief servicenummer voor. Het vreemde is dat ik zelf ook Nespresso klant ben maar ik ken alleen hun 0800 nummer en geen 0900 nummer. Mag ik vragen waar je dit hebt zien staan?

Of je hebt een buitenlandse servicenummer gebeld van één van deze bedrijven en dan betaal je € 2,42 per minuut, zie tarievenlijst van Red.

Normaal gezien betaal je vanuit Spanje geen kosten, gezien deze in je belminuten zitten (onbeperkt) en die 100 minuten waar jij het over hebt is vanuit Nederland naar een EU land bellen. Dus dat staat er allemaal los van.

Bekijk in context

8 Reacties 8
M J
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sinds kort heb ik Vodafone Red. Volgens de site bel ik in Spanje nu 100 minuten gratis. Heb 2 informatienummers gebeld: Goldcar en Nespresso. Gratis nummers, speciaal voor klanten......rekening van Vodafone:29,04 Euro! Antwoord klantenservice: servicenummers vallen buiten de EU richtlijn. Een servicenummer is volgens mij idd een ‘betaalde dienst’, maar het gaat hier om speciale 900 nummers die voor hun klanten juist ‘gratis’ worden aangeboden! Kan bij de Klantenservice niemand te pakken krijgen met een fatsoenlijk antwoord (uitsluitend script antwoorden door callcenter medewerkers). Wees dus gewaarschuwd: ondanks de verkeerde info op de site en in de app betaal je voor 900 ‘gratis klant-nummers’ in Spanje gewoon 2€ per minuut bij Vodafone
Energieboy
Expert
Expert
  • 11836Posts
  • 3480Oplossingen
  • 3099Likes
Hoi M J
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Beetje jammer als je thuis komt vanuit Spanje en je krijgt zo'n rekening thuis.
Op de tarievenlijst van Red kan ik deze info vinden: De servicekosten voor het bellen, sms’en naar content diensten, speciale nummers zoals koopnummers of internationale klantenservice nummers of premium sms-diensten worden apart in rekening gebracht tegen de daarvoor geldende tarieven.

Ik verwacht dat Vodafone dit toch ziet als een 0900 nummer en dat daar dan andere tarieven voor gelden. Daar gelden dan standaard beltarief + tarief servicenummer voor. Het vreemde is dat ik zelf ook Nespresso klant ben maar ik ken alleen hun 0800 nummer en geen 0900 nummer. Mag ik vragen waar je dit hebt zien staan?

Of je hebt een buitenlandse servicenummer gebeld van één van deze bedrijven en dan betaal je € 2,42 per minuut, zie tarievenlijst van Red.

Normaal gezien betaal je vanuit Spanje geen kosten, gezien deze in je belminuten zitten (onbeperkt) en die 100 minuten waar jij het over hebt is vanuit Nederland naar een EU land bellen. Dus dat staat er allemaal los van.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Het bellen naar buitenlandse servicenummers wordt inderdaad apart genoemd in ons tarievenoverzicht, de kosten zijn dus correct. Het topic wordt binnenkort gesloten.
M J
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Maar wordt niet genoemd in de app die op je telefoon (onder kosten buitenland -Spanje) aangeeft dat alles gratis is, behalve maritiem en satelliet telefoonnummers. Misschien een zinvolle toevoeging? En nogmaals: dit zijn geen servicenummers, maar klantennummers. Het bedrijf betaalt de kosten al en de beller nu dus ook nog een keer!
Energieboy
Expert
Expert
  • 11836Posts
  • 3480Oplossingen
  • 3099Likes
Dan moet ik je toch teleurstellen want dit 900 nummer is een servicenummer in Spanje. En voor dit nummer moet je dan ook betalen, wat Marc ook al schrijft. Dit is geen gratis nummer imet een Nederlands provider.

Voor de Spaanse mensen is dese misschien gratis maar voor gebruik in Spanje met een Nederlandse provider moet je ervoor betalen. Die 100 minuten vanuit NL naar EU is vanuit NL en niet als je in Spanje bent. Had het nummer gebeld naar Nederland, en dan niet het servicenummer, en dan was het wel gratis.

Tenminste, ik denk dat het zo is gegaan.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Het is een gratis nummer voor Spaanse nummers. Bel je met een Nederlands nummer (ook al ben je in Spanje) dan betaal je hiervoor. Dit staat ook bij de tarieven op onze website. De kosten zijn daardoor ook correct. Spaanse service nummers vallen niet onder je reguliere beltegoed. Dat is namelijk hier in Nederland ook niet met 0080 en 0900 nummers. De meeste 0800 zijn hier in Nederland wel gratis (alleen voor Nederlandse nummers).

Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic nu gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic