Henryvdk

Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Huawei mate 20 lite afbeelding contact wordt niet getoond bij inkomende oproep

Ik heb bij een paar contacten een afbeelding toegevoegd. Ik heb dit gedaan vanuit een afbeelding en dan gekozen voor instellen als en dan voor afbeelding contact gekozen.

Echter, wanneer een van deze contacten belt verschijnt de afbeelding niet in het scherm. Als ik naar contacten ga zie ik de afbeelding wel.

Iemand enig idee hoe dit kan?

Bij voorbaat dank,
24 Reacties 24
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi Henryvdk

Welkom op de Community!
Ik kan mij voorstellen dat je de foto in beeld wilt krijgen. Het is als eerste afhankelijk van hoe de contacten zijn opgeslagen.
Via de volgende link lees je hoe je foto's kunt toevoegen aan je contacten waardoor ze in beeld komen als je gebeld wordt.
Denk hierbij aan foto's van Google+, Facebook etc. Zodra je de contacten aan Google koppelt, wordt automatisch gezocht naar een foto.
Daarna zullen ze ook in beeld komen als je gebeld wordt.Laat je weten of het gelukt is?
Henryvdk
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Hoi Steven

Bedankt voor je reactie maar ik begrijp het niet helemaal. De contacten waaraan ik een foto heb toegevoegd hebben geen Facebook of Google+.

Ik heb bijvoorbeeld van een contact een foto met mijn telefoon gemaakt en deze foto ingesteld als contact afbeelding.

Wellicht ben je bereid een en ander nog toe te lichten.

Bvd

-Henry
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Zie je deze foto ook staan bij de desbetreffende persoon? En zijn er geen andere contacten met dezelfde naam (deze zou je kunnen koppelen)?
Henryvdk
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Als ik naar contacten ga staat de foto ook bij de desbetreffende persoon.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Heb je bellerID aanstaan?
Henryvdk
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ja. Heb ik aan staan. Ik heb net de app foto's toestemming verleend voor de telefoon. Zou dat het wellicht kunnen zijn?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Dat kan er inderdaad ook mee te maken hebben.
Henryvdk
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik bedoel dat ik de app contacten toestemming heb gegeven tot mijn galerij.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Is het daarmee verholpen Henryvdk?
Henryvdk
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Even een update.

Ik heb met Huawei gebeld en de dame die ik aan de lijn had vertelde me eerst dat ook zij geen afbeeldingen zag bij inkomende oproepen en dat het dan bij hun toestellen niet mogelijk was. Ze klonk niet erg zeker en nadat ik haar vertelde dat me dit onmogelijk leek ging ze het navragen.

Na tien minuten wachten kwam ze terug om me te vertellel dat het wel kon. (duhhh) en dat ze het net zelf had geprobeerd op haar telefoon en dat het lukte.

Ze vertelde me dat ik naar de galerij moet de foto moet kiezen en dan instellen als foto contact moet kiezen. Zo heb ik het uiteraard gedaan en het werkt niet. Uiteindelijk vertelde ze me dat ze me iets toe ging sturen waardoor de telefoon compleet geoptimaliseerd wordt en dat er geen gegevens verloren gaan.

Dit ontving ik net pet mail :

U kunt de cache van uw toestel wissen d.m.v. onderstaande stappen:

- Zet het toestel uit;

Druk tezelfdertijd op de aan/uit knop en de volume omhoog knop totdat het groene Android logo verschijnt (dit duurt ongeveer 15 seconden). Vervolgens verschijnt het bootmenu met daarin de volgende opties:

1- Reboot System now
2- Wipe Data/Factory Reset
3- Wipe Cache Partition

Selecteer optie (3) in de lijst met de volumeknop en bevestig met de aan/uit knop.
Nu wordt alle cache van het toestel gewist.
Selecteer nu optie (1) in de lijst met de volumeknop en bevestig met de aan/uit knop.
(De weergeven opties kunnen verschillen per Android versie.)


Mijn vraag is nu. Dit doen of niet?
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Henryvdk
Als je eerst een backup maakt is er natuurlijk niet zoveel aan de hand.
Alleen een beetje tijd die erin moet steken. Ze laten je in ieder geval optie 3 uitvoeren, dus je toestel raakt niet helemaal leeg zoals bij optie 2 :). Als ik het probleem zou hebben dan zou ik het gewoon doen. Natuurlijk eerst een backup maken van je gegevens en toestel, dat kan je vast wel vinden in je toestel of via je computer? (heb zelf geen Android namelijk)

Hier staat hoe je een bakcup kan maken: https://www.helpforsmartphone.com/public/en/huawei/mate-20-lite/android-8-1/guides/7/Back-up-phone-Huawei-Mate-20-Lite

En dan zou ik het gewoon proberen, zolang je maar een bakup hebt!!
Henryvdk
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik geef het op, ik krijg het niet voor elkaar. Erg frustrerend aangezien dit op mijn vorige telefoons geen enkele issue was.

Ik zou niet weten waar het aan ligt en heb zover ik weet alles geprobeerd. Het is uiteraard geen drama maar als iets hoort te werken wil ik ook dat het werkt.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Loop anders eens langs een Vodafone winkel, of een andere mobiele telefoon winkel. Misschien zitten daar mensen die het je wel kunnen uitleggen en/of voor je kunnen aanpassen. Want als het mogelijk is, dan moet het toch werken.

Hoop een beetje dat er mensen zijn hier op de Community die ook zo'n toestel hebben en je misschien kunnen helpen. Of kijk anders eens op de website van Huawei, misschien hebben ze daar ook wel een Community?

Er vervelend en ik hoop dat je er uit gaat komen.
Toch een fijn weekend gewenst en laat nog even weten als het is gelukt (of niet).
Henryvdk
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik zal inderdaad eens naar de Vodafone winkel terug gaan waar ik dit toestel heb gekocht. Wellicht weten zij hoe dit op te lossen.

Ook een prettig weekend toegewenst.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Is het inmiddels verholpen Henryvdk door mijn collega's in de winkel?
Henryvdk
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik ben nog niet geweest. Zodra ik daar geweest ben zal ik hier een update plaatsen.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Super Henryvdk 🙂
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Henryvdk wrote:
Ik ben nog niet geweest. Zodra ik daar geweest ben zal ik hier een update plaatsen.

Spannend, ben altijd wel van de updates 😉
Henryvdk
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik ben nog niet naar de Vodafone winkel geweest maar tot mijn stomme verbazing wordt sinds vandaag de naam van het contact ook niet meer getoond maar alleen nog het telefoonnummer.

Iemand enig idee hoe dit nu ineens kan?

Bvd


- Henry
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic