R.vd.Steen

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

[Huawei P10] Problemen met Hotspot voor Nintendo Switch

Beste,

Zoals iemand eerder in deze topic (ook problemen met een Hotspot) heb ik ook problemen met mijn hotspot i.c.m. mijn Nintendo Switch.
Ik maak gebruik van een Huawei P10 (EMUI-Versie: 8.0.0 - 8.0.0.384) en mijn Nintendo Switch kan ook gewoon verder verbinden met mijn hotspot.
Maar wanneer ik het spel Warframe wil spelen krijg ik na inloggen ervan de melding:
"Strict NAT detected. Please forward UDP ports 4950 & 4955 to 192.168.43.36"

Maar bij mijn instellingen voor mijn hotspot kan ik dat in ieder geval niet instellen,

Onder Instellingen -> Draadloos en netwerken -> Mobiel Netwerk -> Naam toegangspunt zie ik de APN's.
Daar zie ik er 1 staan: "Vodafone Internet (live.vodafone.com)"
Met als instellingen:

Naam: Vodafone Internet
APN: live.vodafone.com
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-proxy: Niet ingesteld
MMS-poort Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN-type: default
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4

Drager: Niet opgegeven
MVNO-type: Geen

Dus heeft er iemand de gouden tip om dit alsnog uit te voeren zodat ik gewoon lekker mijn MB's erdoor kan knallen middels mijn Switch 🙂
7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi R.vd.Steen
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Ik weet er niet zoveel van, helpt deze info?
https://handleidingen.vodafone.nl/huawei/p10-plus-android-7-0/de-telefoon-aanpassen/gebruik-de-telefoon-als-wifihotspot/
R.vd.Steen
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt voor je bericht, maar bij het opzetten van een hotspot heb ik geen probleem.
Eerder is het probleem port forwarding wat ik schijnbaar moet instellen, maar niet gevonden kan krijgen waar ik dit moet doen.

Overigens de game werkt wel thuis, zelfs op openbaar wifi in de trein.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Volgens mij is het niet mogelijk om via Vodafone een port forwarding aan te maken. Dat kan natuurlijk thuis wel en waarschijnlijk staat het in de trein open. Laten we hopen dat er iemand langs komt die je daar meer over kan vertellen. Maar heb mijn twijfel of dat wel kan.
R.vd.Steen
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoop dat er iemand die dit leest weet hoe je op een Huawei P10 port forwarding kan instellen en mij dit weet te vertellen.
Ik heb wel het een en ander gezien, maar dan moet volgens mij je telefoon geroot worden, maar daar ben ik geen fan van.
R.vd.Steen
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Want anders zit ik er maar aan te denk om een multi-sim aan te vragen.
Heb nog een TP-Link M5350 liggen, dan doe ik het maar op die manier, maar dacht het is goedkoper en sneller als ik het in kan regelen vanaf mijn eigen telefoon zonder er nog een ander apparaat voor in te moeten schakelen. 😄
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Zover ik weet, is het niet mogelijk zonder je telefoon inderdaad te rooten. Ik weet hoe ik moet rooten, maar zodra je de telefoon geroot is en er gebeurd wat, heb je geen garantie meer.
Betreft port forwarding ben ik zelf wat minder bekend.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Hoi @R.vd.Steen,

Kunnen we via het forum nog iets voor je betekenen?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic