Vodnlru

Gedreven Liefhebber
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

I.P.V. 24 euro betaal ik 24 euro en 1 cent per maand?

Ik heb een contract getekend voor 24 euro in de maand voor 30gb internet en onbeperkt bellen en sms.

Toch betaal ik (al bijna de 4e maand) 24,01 euro? contact gehad met de Vodafone chat maar kreeg een niet duidelijk verhaal dat het om een afronding gaat van de factuur korting.

Factuur korting is officieel 2 euro blijkbaar, eerste keer (met aansluitkosten etc) kreeg ik 2,01 factuur korting, 2e maand 1,99 euro (dat is dus te begrijpen). Maar nu de 3e maand weer minder factuur korting en betaal ik 24,01 euro ipv 24 euro.

Het gaat me niet om die 1 cent, maar het gaat er om dat ik een contract van 24 euro ben aangegaan en dit vanaf het begin niet gehandhaafd wordt en dat ik dus anders betaal dan wat ik ondertekend heb.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Op het contract, onder aan de linkerzijde Vodnlru
Zoals al aangegeven heeft dit te maken met de BTW. Dit is helaas niet iets wat ik kan aanpassen voor je.
Zoals je in het eerste bericht aangeeft kan het ook wel eens €13,99 zijn i.p.v. €14,00.

Bekijk in context

11 Reacties 11
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi Vodnlru

Ik leg je graag uit waar dit mee te maken heeft.
Op het contract staat: Als gevolg van het afronden op twee decimalen bij de BTW-berekening kan de daadwerkelijke prijs afwijken
van de (afgeronde) prijs die in de overeenkomst vermeld staat.
Vodnlru
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Steven wrote:
Hoi Vodnlru

Ik leg je graag uit waar dit mee te maken heeft.
Op het contract staat: Als gevolg van het afronden op twee decimalen bij de BTW-berekening kan de daadwerkelijke prijs afwijken
van de (afgeronde) prijs die in de overeenkomst vermeld staat.

Waar staat dit vermeld in het contract dan? Ik vind dit echt heel vreemd, bij het afsluiten van de contract stond er niks vermeld over afronding.
Ik heb bij veel providers in Nederland gezeten maar dit is toch echt de eerste keer ooit dat ik zo een verhaal hoor over afronding qua BTW en mee maak.

Als ik een prijsafspraak maak voor 24 euro per maand, ga ik er vanuit dat ik 24 euro per maand betaal en niet + 1 Cent extra. Dat wat nu verteld is stond nergens vermeld bij het ondertekenen.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Op het contract, onder aan de linkerzijde Vodnlru
Zoals al aangegeven heeft dit te maken met de BTW. Dit is helaas niet iets wat ik kan aanpassen voor je.
Zoals je in het eerste bericht aangeeft kan het ook wel eens €13,99 zijn i.p.v. €14,00.
Vodnlru
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Steven wrote:
Op het contract, onder aan de linkerzijde Vodnlru
Zoals al aangegeven heeft dit te maken met de BTW. Dit is helaas niet iets wat ik kan aanpassen voor je.
Zoals je in het eerste bericht aangeeft kan het ook wel eens €13,99 zijn i.p.v. €14,00.

Waarom kan dit niet consequent 24 euro zijn dan? Gewoon uit nieuwsgierigheid.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Dit heeft te maken met het bereken van de BTW en het systeem Vodnlru
Vodnlru
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Steven wrote:
Dit heeft te maken met het bereken van de BTW en het systeem Vodnlru

Waarom kan dit wel bij T-mobile, Tele2, KPN, Simyo, Robin mobile? Daar wordt niet afgerond namelijk.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Bij ons is het helaas wel Vodnlru
Ik durf niet te zeggen met welke systemen andere providers werken en hoe zij dit verwerken. Daar heb ik helaas geen inzicht in.
Vodnlru
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Steven wrote:
Bij ons is het helaas wel Vodnlru
Ik durf niet te zeggen met welke systemen andere providers werken en hoe zij dit verwerken. Daar heb ik helaas geen inzicht in.

Jammer, had wel duidelijker mogen zijn. Heb mijn contract bij mobiel.nl afgesloten en er stond 0,0 info over dit in. Misschien dit duidelijker maken voor nieuwe klanten.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Heb jij dan ook nog een contract vanuit ons gekregen of alleen vanuit mobiel.nl Vodnlru?
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Vodnlru wrote:

Steven wrote:
Bij ons is het helaas wel Vodnlru

Ik durf niet te zeggen met welke systemen andere providers werken en hoe zij dit verwerken. Daar heb ik helaas geen inzicht in.
Jammer, had wel duidelijker mogen zijn. Heb mijn contract bij mobiel.nl afgesloten en er stond 0,0 info over dit in. Misschien dit duidelijker maken voor nieuwe klanten.

Dan zou ik je klacht indienen bij mobiel.nl en niet bij Vodafone.
Als die je een contract hebben gegeven waar dit niet op staat is dat aan hun en niet aan Vodafone. Tenminste, dat lijkt me. Zeker zoals Steven het aan je uitlegt en die info lijkt me duidelijk 🙂

Dan is het dus nu van belang of je iets hebt gehad van Vodafone, waar het netjes op staat, of dat je een contract hebt gehad van mobiel.nl en die het vergeten zijn te melden. Dan zou ik naar mobiel.nl gaan 🙂
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
We ontvangen graag nog een statusupdate van jou, Vodnlru ?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic