claudine1234

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ID bewijs nodig voor een nieuwe simkaart?

Mag ik mijn ID bewijs ook op mijn telefoon laten zien in de winkel of moet ik mij ID bewijs fysiek meenemen naar de winkel? Deze is namelijk gestolen samen met mijn telefoon.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11836Posts
  • 3478Oplossingen
  • 3099Likes
Hoi claudine1234
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Erg vervelend om te lezen dat je ID bewijs en je telefoon is gestolen.
Je moet je ID bewijs fysiek bij je hebben als je een contract afsluit. Een copy hiervan is niet toegestaan. Ik begrijp uit je verhaal dat je een nieuwe SIMkaart wilt ophalen bij de winkel? Het ligt dan aan de winkel hoe die daarmee omgaat. Neem dan je copy ID bewijs mee maar zorg ook dat je het aangiften formulier van de politie bij je hebt waarop je kan aantonen dat je aangiften hebt gedaan van je gestolen ID bewijs en je telefoon.

Zonder dit bewijs, van de politie, maar je zo ie zo geen kans om een nieuwe SIMkaart op te vragen bij Vodafone. Dus je moet dan echt kunnen aantonen dat je aangiften hebt gedaan en dan nog ligt het aan de winkel hoe die daarmee omgaat.

Voor overige vragen verwijs ik je het liefst naar de klantenservice van Vodafone en als je niet kan bellen dan zou ik een chat starten met de klantenservice en daar je probleem uitleggen en kijken wat die voor je kunnen doen.

Laat nog even weten wat je hebt gedaan, alvast bedankt.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11836Posts
  • 3478Oplossingen
  • 3099Likes
Hoi claudine1234
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Erg vervelend om te lezen dat je ID bewijs en je telefoon is gestolen.
Je moet je ID bewijs fysiek bij je hebben als je een contract afsluit. Een copy hiervan is niet toegestaan. Ik begrijp uit je verhaal dat je een nieuwe SIMkaart wilt ophalen bij de winkel? Het ligt dan aan de winkel hoe die daarmee omgaat. Neem dan je copy ID bewijs mee maar zorg ook dat je het aangiften formulier van de politie bij je hebt waarop je kan aantonen dat je aangiften hebt gedaan van je gestolen ID bewijs en je telefoon.

Zonder dit bewijs, van de politie, maar je zo ie zo geen kans om een nieuwe SIMkaart op te vragen bij Vodafone. Dus je moet dan echt kunnen aantonen dat je aangiften hebt gedaan en dan nog ligt het aan de winkel hoe die daarmee omgaat.

Voor overige vragen verwijs ik je het liefst naar de klantenservice van Vodafone en als je niet kan bellen dan zou ik een chat starten met de klantenservice en daar je probleem uitleggen en kijken wat die voor je kunnen doen.

Laat nog even weten wat je hebt gedaan, alvast bedankt.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Het klopt inderdaad, dat je aangifte moet doen. Vanuit de politie krijg je dan een uitdraai. Op die manier is het mogelijk om een gratis nieuwe simkaart te krijgen.
Heb je hier nog vragen over claudine1234?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic