Tonnie 63

Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ineens veel mb s verbruikt

Hoe kan het dat ik ineens op een zaterdag morgen thuis met wifi, 322 mb verbruik. Mijn normale gebruik is nog geen 60 mb per dag als ik ben werken en daar is geen wifi. Ik snap er helemaal niks van, heb niks bijzonders gedaan, en mijn datalimiet is ineens weg. Zijn er meer mensen die met dit te maken hebben gehad? Ik heb dit nog nooit meegemaakt.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Tonnie 63
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Bij Vodafone kunnen ze niet zien waar de data voor gebruikt is, zeggen ze. Na bestudering van het dataverkeer in mijn telefoon lijkt het erop dat het is gebruiktdoor mijn wifi camera. Ik heb wat instellingen veranderd en hoop dat het nu niet meer gebeurt. We wachten het maar af.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Tonnie 63
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Erg vervelend natuurlijk dat je data opeens iets anders aangeeft. Via de community kunnen we als klanten onder elkaar niet zoveel doen. Het beste wat je kunt doen is via de app, op de data pagina, op de 24/7 knop klikken (rechts
boven in beeld) en dan op feedback klikken. Geef daarin aan dat er teveel data aangegeven staat en dat je niet weet hoe het komt. Deze info komt dan op de juiste afdeling en die gaan dan bekijken of het komt.

Om er zeker van te zijn, controleer ook nog even of je niet per ongelijk data gebruik aan hebt staan voor het updaten van apps. Kan natuurlijk zijn dat je even geen WiFi had en dat die daarom via data 4G verbinding heeft gemaakt.

Maar goed, het beste is dus via de feedback en dan kunnen ze het uitzoeken. Eventueel kan je ook een privé bericht sturen naar Facebook of Twitter. Ook daar zitten mensen die kunnen vragen of er misschien een storing is. Alleen voor het goede antwoord, is de feedback het beste!!

Succes en laat nog even weten of het is opgelost.
Tonnie 63
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Bbedankt voor je reactie. Ik ga dat maar eens proberen.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Is het gelukt Tonnie 63 ?
Tonnie 63
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Bij Vodafone kunnen ze niet zien waar de data voor gebruikt is, zeggen ze. Na bestudering van het dataverkeer in mijn telefoon lijkt het erop dat het is gebruiktdoor mijn wifi camera. Ik heb wat instellingen veranderd en hoop dat het nu niet meer gebeurt. We wachten het maar af.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Tonnie 63 wrote:
Bij Vodafone kunnen ze niet zien waar de data voor gebruikt is, zeggen ze. Na bestudering van het dataverkeer in mijn telefoon lijkt het erop dat het is gebruiktdoor mijn wifi camera. Ik heb wat instellingen veranderd en hoop dat het nu niet meer gebeurt. We wachten het maar af.

Dat kan, als je de app aan laat staan, op de achtergrond, dan zal die altijd contact blijven maken met je IP cam. Tenminste, ligt eraan wat voor app je gebruikt. Het zou dus goed kunnen!

Kan me wel iets voorstellen over het verbruik dat niet gezien kan worden door Vodafone. Heeft volgens mij met de nieuwe privacy wet te maken. Volgens mij ziet men wel dat je data hebt gebruikt maar dan niet waaraan of waarvoor. Dus ik begrijp dat wel. Al is het lastig als je zelf wilt weten hoe iets nu kan gebeuren.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Kunnen we nog iets voor je betekenen via de Community Tonnie 63 ?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic