Wietzev6

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Inruilen voor een ander toestel

Ik heb nu sinds 8 december een nieuwe mobiel en hij bevalt mij minder als verwacht kan ik de mobiel nog inruilen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi Wietzev6
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Ik heb hier al eens eerder een heel verhaal over geschreven aan iemand, deze zal ik hier ook melden, dan weet je of het haalbaar is of niet.

Je mag altijd binnen 14 dagen je mobiele abonnement annuleren, je hebt namelijk bedenktijd. Maar met een toestel zit dat toch een beetje anders in elkaar. Er mag hoe dan ook geen enkele schade aan het toestel zitten en eigenlijk mag die bijna niet eens gebruikt zijn (dat laatste bedenk ik zelf, want je moet hem natuurlijk kunnen testen of je het toestel wel wil).

Hoe het zit met innemen, als het toestel nog heel gaaf en netjes is, dat weet ik niet.
In de algemene voorwaarden staat ook omschreven dat het toestel puntje gaaf moet zijn.

Lees artikel 7:

  • Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
  • De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.
  • De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijke verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.
Mijn advies is om langs een Vodafone winkel te gaan en te zien of je hem daar dan nog kan omruilen.
Als bovenstaande natuurlijk van belang is en hij puntje gaaf nog is.


Heb nog wel een ander advies, maar dan moet je nog 3 maanden (je kan na 4 maanden namelijk een ander toestel kopen) wachten. Vodafone Next zou misschien iets kunnen zijn. Kijk voor meer info op deze pagina: https://www.vodafone.nl/vodafone-next/

Mocht je nog andere vragen hebben dan hoor ik het wel en anders succes met je beslissing. Laat nog even weten wat je gaat doen.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi Wietzev6
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Ik heb hier al eens eerder een heel verhaal over geschreven aan iemand, deze zal ik hier ook melden, dan weet je of het haalbaar is of niet.

Je mag altijd binnen 14 dagen je mobiele abonnement annuleren, je hebt namelijk bedenktijd. Maar met een toestel zit dat toch een beetje anders in elkaar. Er mag hoe dan ook geen enkele schade aan het toestel zitten en eigenlijk mag die bijna niet eens gebruikt zijn (dat laatste bedenk ik zelf, want je moet hem natuurlijk kunnen testen of je het toestel wel wil).

Hoe het zit met innemen, als het toestel nog heel gaaf en netjes is, dat weet ik niet.
In de algemene voorwaarden staat ook omschreven dat het toestel puntje gaaf moet zijn.

Lees artikel 7:

  • Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
  • De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.
  • De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijke verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.
Mijn advies is om langs een Vodafone winkel te gaan en te zien of je hem daar dan nog kan omruilen.
Als bovenstaande natuurlijk van belang is en hij puntje gaaf nog is.


Heb nog wel een ander advies, maar dan moet je nog 3 maanden (je kan na 4 maanden namelijk een ander toestel kopen) wachten. Vodafone Next zou misschien iets kunnen zijn. Kijk voor meer info op deze pagina: https://www.vodafone.nl/vodafone-next/

Mocht je nog andere vragen hebben dan hoor ik het wel en anders succes met je beslissing. Laat nog even weten wat je gaat doen.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Energieboy beantwoordt de vraag eigenlijk al, het is alleen mogelijk als je nog binnen de zichttermijn zit.
Heb je hier nog vragen over Wietzev6?
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Geen reactie meer, topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic