Hans88

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

internet

Ja wn weer........Ik vind het nog steeds zot dat de niet gebruikte internetdata bundel waarvoor betaald us niet kan wirden meegenomen. Bijna het hele jaar streept Vodafoon het nuet gebruikte tegied weg. Logisch want thuis zit ik op wifi van Ziggo. In de zomer het vakantieadres waar geen wifi is maskk ik gebruik van een hotspot en internet van Vodafoon. En dan kom je in de problemen. Let wel alle ocergehouden data is uw eigendom waar u voor betaalt. Een oplossing xou zijn in de zomermaanden de internetbundel te verhogen. Voor Vidafoon een kleine moeite waar men niet jaren over denken miet. Of onbetaald een overschrijding toe te staan. U streept zeker 40 gigabyte per jaar van de Ziggo/Vodafoon klant weg en u verwerpt een simpele oplossing voor de klant!
11 Reacties 11
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Hans88
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Het is en blijft een algemene voorwaarden dingetje.
Bij de meeste providers strepen ze aan het eind van de maand de data weg, die niet is gebruikt. Of je moet een onbeperkte data abonnement hebben, dan heb je dat probleem niet. Het is al jaren zoals het nu gaat en voorheen had je nog Telfort, maar ook deze is er niet meer.

Begrijp dat het vervelend is dat als je data over hebt je die zomaar weggooit maar dan zou ik eens kijken of je misschien een abonnement minder kan, met minder data. Als je toch niet zoveel gebruik maakt is dat het beste en als je dan op vakantie gaat kan je bij Vodafone gratis je abonnement verhogen. Ben je dan weer thuis dan kan je je abonnement weer verlagen (dit kost dan wel 25,- euro). Maar misschien is het met de prijs van je huidige abonnement verlagen wel veel aantrekkelijk? Dat moet je zelf even uitrekenen.

Maar bij alle providers is het al jaren zo en daar doe je niets aan. Misschien dat ze ooit in de toekomst allemaal onbeperkt internet gaan aanbieden, net zoals T-Mobile en Tele2, maar daar zou ik niet echt op rekenen (denk ik). Even goed dus kijken naar je abonnement en wie weet is het verhogen en verlagen een oplossing.
Hans88
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja het kriingetje is weer rond. Algemene voorwaarden zijn bepalend.....maar kennelijk zijn er meer klanten die er zo over denken. Er is voor betaald. Uheeft een contract met Ziiggi. De klanten wensen gewoon ieis waarvoor zij betalen. De oplosding is simpel. Pas dit even aan in de zomermaanden. Het kost Vodafoon niets. Ja weer een klantonvriendelijke dooddoener ipv een simpeke oplossing. Over 7 maanden weer een bericht? Misschien mogen wij hopen op voortschrijdend inzicht voor de klant?
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Dit heeft niets met klantonvriendelijkheid te maken.
Maar goed, we zien het samen anders, en dat mag.
Hans88
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja duidelijk. Uit oog van het bedrijf en ik uit oog van de klant. Ik ben trouwens zeer tevreden over Vodafoon. Ik begrijp alleen de onwil niet. Ik zal de VEH en Consumentenbond eens inschakelen omdat het product betaald is door de klant en onvervreemdbaar eigebdom is volgens de wet. Immers een ander, ook Vodafoon mag hier wettelijk niet over beschikkrn. Ik hoop dat vele klanten hierover hun mening geven!

Groet


HANS
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ik begrijp je punt Hans88.
Echter staat het duidelijk vermeld in onze voorwaarden. Zodra je een abonnement neemt of verlengt, ga je akkoord met de voorwaarden.
Ik zal het intern aankaarten dat klanten graag hun data meenemen naar de volgende maand.
Hans88
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nou Steven....dan hoop ik dat je dit ook aan de kaak stelt. Al vele jaren vraagt men dit. Thuis Ziggo internet en in de zomer Vodafoon. Zo moeilijk is dit niet. En dan nig eens......geen contract kan verder gaan dan de wet. De eigenaar van de databundel heeft het alleenrecht. Geef de leiding maar aan dat elke rechter in Nederland dit zal erkennen. Misschien leuk voor de jurist van Vodafoon. Kijk de wet maar na.......Gaarne jouw bevindingen voor ik dit aan de instanties of rechtsbijstand ga voorleggen het is en blijft een onvervreemdbaar bezit!

Groet

Hans
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ik kan er verder niks over zeggen dan dat het in de voorwaarden staat. Hiermee ben je akkoord gegaan. Ik heb het intern aangekaart. Hopelijk verandert dit in de toekomst. Bij de meeste providers vervalt het tegoed aan het einde van de maand. Er zijn sommige providers die dit wel aanbieden Hans88.
Hans88
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Steven, laten we deze discussie masr stoppen. Het getuigt van onwil van de keiding van Vodafoon om een oplossing te bieden. Vodafoon heeft duidelijk geen zicht op Ziggo all in waar er ook betaald wordt voor internet gebruik en daar drie kwart van het jaar gebruikb wordt gemaakt ten voordele van Vodafoon. Hoe moielijk moet het dan zijn in de zomermannden dit te verhogen of de kkant niet te beladten?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Helaas bieden wij deze optie niet aan Hans88
Dat heeft niks te maken met onwil. Dit heeft er mee te maken dat deze optie niet beschikbaar is. Zoals ik al aangaf, zal ik het intern aankaarten dat hier vraag naar is.
Daarnaast staat het internet van Ziggo los van het dataverbruik (buiten Wi-fi om) met je telefoon. Ziggo levert alleen de Wifi en niet de data voor daarbuiten.
Misschien is een andere optie voor je om je abonnement te verlagen omdat je de data in de overige maanden overhoudt.
Hans88
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja wie heeft het laatste woord? Ik stop er mee omdat "het in de voorwaarden" staat en verder niet wordt nagedacht.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Het is niet dat er niet verder wordt nagedacht Hans88
Anders zou ik het namelijk ook niet aankaarten. Ik zal het topic sluiten omdat ik hierover niet veel meer kan mededelen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic