Zeeburger

Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

internet wereld xl werkt niet goed

had wereld xl aan staan. Stap in het vliegtuig in new york en zet telefoon uit geland op schiphol zette ik mijn telefoon weer aan. Kreeg gelijk zondere verder waarschuwing ineens een sms dat ik mijn daglimiet van 60 euro had overschreden. Terwijl hij dus uit stond!
mijn dochter die ook mee was had in New York ook dat haat bundel vreemd deed. Ook zomaar zondere verdere waarschuwing schijnbaar ineens over de bundel heen. Ik heb steeds in de vodafone app gecheckt hoeveel tegoed ik nog had en was nooit meer dan de helft over mijn bundel heen. Hij stond zelfs een keer op 129mb terwijl de bundel dus 100mb is. Ik ben niet van plan die rekening te betalen. Hoe kan ik dit het best aanpakken? Naar de winkel? En is het bekend of er storingen waren met die wereld bundel? Was in de week van 14-9 tot 22-9
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Zeeburger
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Zoals beloofd nog even een reactie. Was eerst naar de Vodafone winkel geweest. De medewerker daar had geloof ik zijn dag niet. Hij beweerde dat ik helemaal geen waarschuwings smsjes bij 80% en 100% zou moeten krijgen. Toen mijn dochter liet zien dat zij wel die smsjes had gehad (alleen veel te snel achter elkaar waardoor ze niet op tijd haar data kunnen uitzetten) zei ik dat het dus niet waar was wat hij eerst zei. "O, dus ik lieg, nou als u zo gaat beginnen!!!!"

Verder zei ik ook dat de Vodafone app niet goed het echte data tegoed liet zien. Medewerker: "Jaaa dat weet iedereen dat dat niet goed werkt". Hoe ik dan in vredesnaam moet weten wanneer ik over mijn XL bundel heen ga (geen smsjes en My Vodafone app werkt niet goed), tja dat wist hij ook niet. Uiteindelijk was het allemaal mijn eigen schuld, want ik had voordat ik op reis ging naar de winkel moeten komen. Dan had hij me geadviseerd een prepaid simkaart in de VS te kopen, want dat adviseert ie iederee ndie blijkbaar wel zo verstandig is om voor vertrek naar het buitenland naar de Vodafone winkel te gaan.
Ik zei dat ik mijn informatie van de Vodafone website had gehaald. De reactie daarop was: Tja iedereen heeft zijn eigen interpretatie van wat er op een website staat. Toen was ik er wel een beetje klaar mee.
Thuisgekomen met Vodafone gechat. Het was binnen 10 minuten voor mij en mijn dochter opgelost. De buitenbundel kosten zijn gecrediteerd.

Bekijk in context

11 Reacties 11
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Zeeburger
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Uiteraard heel erg vervelend als je van een leuke reis terug komt en je krijgt dit op je bordje. Ik begin alleen nog het begin van het verhaal. Heb je je Alles in 1 Wereld XL hier al aangezet of pas toen je in New York was? Als je dat daar hebt gedaan dan kan het natuurlijk zijn dat je daar al data hebt verbruikt, waar je dan snel doorheen bent en daar zijn dan ook kosten aan verbonden, lees iets met 2,50 euro tot wel 7,50 euro per MB. Dat loopt dan al aardig op natuurlijk.

Maar goed, je kan voor deze informatie beter even contact opnemen met de klantenservice van Vodafone, door te bellen, of door een chat te starten. Maar je kan ook een privé bericht sturen via Facebook of Twitter.

Deze mensen werken namelijk bij Vodafone en kunnen in het systeem kijken wat er nu aan de hand is. Zijn er toch teveel kosten gemaakt of is er iets mis gegaan, dat kan allemaal. Wij zitten hier als klanten onder elkaar op de Community en kunnen dus niet in het systeem kijken. Je mag overigens ook naar een Vodafone winkel, als je dat zelf als prettig ervaart. Laat hier nog even weten wat ze voor je hebben gedaan en wat er nu aan de hand was. Succes in ieder geval.
Zeeburger
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Hoi Energieboy,

Ja we hadden de bundel hier al aan gezet. Ik probeerde gisteren te chatten met de klantenservice maar die was te druk oid.
Ik had het bericht hier gepost omdat ik me afvroeg of meer mensen in die periode iets hadden gemerkt van een storing in die Wereld XL bundel.
Ik ben idd van plan om maar naar een Vodafone winkel te gaan. Hoop dat ze me daar kunnen helpen.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Dat kan jammer genoeg gebeuren, dat het iets drukker is bij de klantenservice van Vodafone. Vooral de chat is erg populair momenteel en dan kan het daar ook wat drukker zijn. Goed plan om even langs een winkel te gaan, hoor graag wat die voor je hebben gedaan.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Er zijn geen storingen geweest met de Alles In 1 Op Reis Wereld BloX Zeeburger
Heb je nog contact gehad met mijn collega's?
Zeeburger
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Hallo Steven,

Nee ik ben nog niet naar een Vodafone winkel geweest. Ik kan sinds 1 oktober de data gegevens van september niet meer zien tot de nieuwe rekening klaar staan. Erg handig, maar niet heus... Als er geen storing was vind ik het toch apart dat ik onderstaand screenshot kon maken. Blijkbaar had ik op een gegeven moment 129 Mb van de 100Mb beschikbaar...
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ben je inmiddels al langs de winkel geweest Zeeburger? Waarschijnlijk gaat het mis in My Vodafone in plaats van met de Alles in 1 Op reis wereld bundel.
Zeeburger
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Ik ben nog niet naar de winkel geweest. Ik denk niet dat het (alleen) aan de My Vodafone app lag. Ik heb immers ook geen waarschuwende smsjes gehad voordat ik over mijn bundel heen geen, wat wel zou moeten. Is daar dan een storing in geweest? Die smsjes komen uiteraard niet van de My Vodafone app.
En het raarste is natuurlijk: hoe kan ik data hebben gebruikt terwijl imijn telefoon op vliegtuigmodus stond?
Omdat ik nu mijn verbruik van die bundel niet kan bekijken en moet wachten tot de rekening van oktober klaar staat ben ik nog niet naar de winkel geweest. Als ik naar de winkel ben geweest laat ik het weten.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
De smsjes worden soms niet verstuurd. Daar zijn we op de hoogte van. Echter kan er geen data verbruikt worden als vliegtuigmodus aanstaat. Daar blokkeer je namelijk het ontvangst mee.
Zeeburger
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Zoals beloofd nog even een reactie. Was eerst naar de Vodafone winkel geweest. De medewerker daar had geloof ik zijn dag niet. Hij beweerde dat ik helemaal geen waarschuwings smsjes bij 80% en 100% zou moeten krijgen. Toen mijn dochter liet zien dat zij wel die smsjes had gehad (alleen veel te snel achter elkaar waardoor ze niet op tijd haar data kunnen uitzetten) zei ik dat het dus niet waar was wat hij eerst zei. "O, dus ik lieg, nou als u zo gaat beginnen!!!!"

Verder zei ik ook dat de Vodafone app niet goed het echte data tegoed liet zien. Medewerker: "Jaaa dat weet iedereen dat dat niet goed werkt". Hoe ik dan in vredesnaam moet weten wanneer ik over mijn XL bundel heen ga (geen smsjes en My Vodafone app werkt niet goed), tja dat wist hij ook niet. Uiteindelijk was het allemaal mijn eigen schuld, want ik had voordat ik op reis ging naar de winkel moeten komen. Dan had hij me geadviseerd een prepaid simkaart in de VS te kopen, want dat adviseert ie iederee ndie blijkbaar wel zo verstandig is om voor vertrek naar het buitenland naar de Vodafone winkel te gaan.
Ik zei dat ik mijn informatie van de Vodafone website had gehaald. De reactie daarop was: Tja iedereen heeft zijn eigen interpretatie van wat er op een website staat. Toen was ik er wel een beetje klaar mee.
Thuisgekomen met Vodafone gechat. Het was binnen 10 minuten voor mij en mijn dochter opgelost. De buitenbundel kosten zijn gecrediteerd.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Oh jeetje zeg, wat is dit vervelend gegaan Zeeburger. Vodafone mag zich wel heel erg schamen met dit soort medewerkers. Hij mag misschien z’n dag niet hebben, maar om dan zo te reageren. Erg jammer dat je nu zo’n ervaring hebt en laten we hopen dat dit niet in iedere Vodafone winkel gebeurd. Nou ja, kan zeggen, dat gebeurd ook echt niet in elke Vodafone winkel. Gelukkig zijn er nog wel mensen binnen Vodafone die je kunnen helpen. Fijn dat de klantenservice van Vodafone je wel heeft aangehoord en actie heeft ondernomen.

In ieder geval bedankt voor deze informatie en fijn dat het nu wel is opgelost. Bij deze nog een heel fijn weekend gewenst. Als je nog eens vragen hebt, je bent op de community van harte welkom.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Fijn dat het opgelost is en je toch nog even een reactie hierover hebt geplaatst Zeeburger. Ik zal het topic dan bij deze wel sluiten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic