Beantwoord

Internetgebruik bundel/abonnement

  • 14 september 2019
  • 4 reacties
  • 239 Bekeken

Hallo,

Ik heb sinds vorige week een nieuw abonnement afgesloten met 2GB internet Start L abonnement. Als ik bij producten kijk, via my vodafone, zie ik ook het start L abonnement staan. Echter als ik kijk bij Tegoed staat er Scherp M 5/6 (geen idee wat dat 5/6 betekend).

Het probleem is nu dat ik niet kan smsen. Wel ontvangen maar niet versturen. Terwijl via de bundel zou dit onbeperkt moeten kunnen.
En ik kan niet internetten als ik geen wifi heb (dus niet van mijn tegoed van de bundel). Alle telefooninstellingen staan juist. Mobiele gegevens staat aan, roaming staat zelfs aan, maar ik heb geen internet als ik niet op de wifi zit.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Groetjes Pamela
icon

Beste antwoord door Energieboy 14 september 2019, 14:03

Hoi @pamelaberbers
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Heb je al eens je Mobiel uitgezet en daarna weer aan?
Of heb je je SIMkaart uit je toestel gehaald, even met een theedoek schoon gemaakt en daarna er weer terug ingedaan? (ik zou dan even 5 minuten wachten en dan pas terug erin doen en weer aanzetten).

Heb je je SIMkaart al eens bij iemand anders in z'n telefoon gedaan om te kijken of je daar hetzelfde probleem hebt en heb je al eens een andere SIMkaart in jouw telefoon gedaan om te kijken of je dan hetzelfde probleem hebt :)

Staan je instellingen wel goed van je APN?
* Bij Android is dit onder de instellingen - meer verbindingen - mobiele netwerken en dan namen toegangspunten. Hier moet staan Vodafone Live of Vodafone Internet en apn live.vodafone.com Deze moet dan ook daar aangevinkt zijn.
De gegevens voor de APN zijn:
Naam: Vodafone Live
APN: live.vodafone.com
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN-Type: default
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4

* Bij Apple is dit instellingen - mobiele netwerk - opties - mobiele data netwerk
Ook hier moet staan live.vodafone.com (gebruikersnaam vodafone en wachtwoord vodafone)

Natuurlijk dient 4G aan te staan.
* Deze zet je bij Apple aan onder de instellingen - mobiel netwerk - opties - gesprekken over 4G.
* Bij Android zet je dit aan onder instellingen - meer/ meer netwerken/ verbindingen - mobiel netwerk - netwerk operators.


Heb je dit alles bekeken en is er niets aan de hand, kijk dan eens of je misschien een storing of werkzaamheden zijn bij Vodafone. Dat kan je doen door naar deze pagina te gaan: https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml?coverage=true&tab=work-map

Gaat het helemaal niet goed, loop langs een Vodafone winkel en laat er daar nog even naar kijken of bel met de klantenservice van Vodafone. Ik zou zelf zo 123 geen andere oplossing meer weten waardoor je kan testen of het goed is of niet.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +17
Hoi @pamelaberbers
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Heb je al eens je Mobiel uitgezet en daarna weer aan?
Of heb je je SIMkaart uit je toestel gehaald, even met een theedoek schoon gemaakt en daarna er weer terug ingedaan? (ik zou dan even 5 minuten wachten en dan pas terug erin doen en weer aanzetten).

Heb je je SIMkaart al eens bij iemand anders in z'n telefoon gedaan om te kijken of je daar hetzelfde probleem hebt en heb je al eens een andere SIMkaart in jouw telefoon gedaan om te kijken of je dan hetzelfde probleem hebt :)

Staan je instellingen wel goed van je APN?
* Bij Android is dit onder de instellingen - meer verbindingen - mobiele netwerken en dan namen toegangspunten. Hier moet staan Vodafone Live of Vodafone Internet en apn live.vodafone.com Deze moet dan ook daar aangevinkt zijn.
De gegevens voor de APN zijn:
Naam: Vodafone Live
APN: live.vodafone.com
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN-Type: default
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4

* Bij Apple is dit instellingen - mobiele netwerk - opties - mobiele data netwerk
Ook hier moet staan live.vodafone.com (gebruikersnaam vodafone en wachtwoord vodafone)

Natuurlijk dient 4G aan te staan.
* Deze zet je bij Apple aan onder de instellingen - mobiel netwerk - opties - gesprekken over 4G.
* Bij Android zet je dit aan onder instellingen - meer/ meer netwerken/ verbindingen - mobiel netwerk - netwerk operators.


Heb je dit alles bekeken en is er niets aan de hand, kijk dan eens of je misschien een storing of werkzaamheden zijn bij Vodafone. Dat kan je doen door naar deze pagina te gaan: https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml?coverage=true&tab=work-map

Gaat het helemaal niet goed, loop langs een Vodafone winkel en laat er daar nog even naar kijken of bel met de klantenservice van Vodafone. Ik zou zelf zo 123 geen andere oplossing meer weten waardoor je kan testen of het goed is of niet.
Reputatie 6
Heb je bovenstaande tips van Energieboy uitgevoerd @pamelaberbers ? Wat is ondertussen de status?
Dankjewel voor de hulp. Ik heb inmiddels contact gehad met de klantenservice. Er bleek iets niet goed te zijn over gezet van mijn vorige abonnement naar dit abonnement waardoor het internet geblokkeerd stond.

Gelukkig weer opgelost 🙂
Reputatie 6
Goed om te horen @pamelaberbers! Ik zal dan het topic sluiten.