René1957

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Iphone Xs functioneert niet goed

op 17 december jl heb ik een Iphone Xs bij jullie besteld. Deze functioneert niet naar behoren. Slechte gesprekskwaliteit, een probleem dat ik met mijn eerdere Iphones niet had.
Ondanks dat ik jullie in gebreke gesteld heb weigeren jullie het defecte apparaat te vervangen en verwijzen jullie mij door naar een extern reparatiebedrijf. vervanging zou alleen mogelijk zijn geweest als ik het toestel bij een winkel van jullie gekocht zou hebben. reparatie, zou 5-10 werkdagen in beslag gaan nemen.
Enige andere mogelijkheid die jullie mij bieden is de koop ongedaan te maken. Na administratieve verwerking zou ik dan opnieuw een nieuwe Iphone kunnen bestellen.

Ik vind het schandalig hoe jullie klanten behandelen en dat jullie onderscheid maken met klanten die in de winkel danwel via de webshop bestellen!

Adviseer iedereen om geen bestellingen te plaatsen via de webshop.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ik kan mij voorstellen dat een defect toestel bij levering behoorlijk balen is!
Ik begrijp uit je bericht dat je hem online hebt gekocht. Je hebt in dit geval twee opties:
- Je stuurt het toestel terug. Hierdoor wordt het contract terug gedraaid. Daarna kun je hem opnieuw aanvragen. Het retourformulier zat bij de bestelling.http://voda.fo/ne/ef52m
- Je laat het toestel repareren. Het toestel wordt dan via een Vodafone winkel opgestuurd naar onze reparateur (Dynafix) http://voda.fo/ne/58xin

De voorwaarden in de winkel zijn hetzelfde via onze webshop. Het is wel zo dat als je een toestel online koopt, het toestel terug gestuurd moet worden. Koop je het toestel via de winkel dan zal het toestel terug gebracht kunnen worden via de winkel.

Via bovenstaande 2 linkjes lees je hoe het retouneren of repareren in zijn werk gaat. Bij een reparatie ben je het toestel (indien alles op voorraad is 5 tot 10 werkdagen kwijt). Wat er precies is gezegd in de winkel, online etc. laat ik vanuit hier in het midden. Dit is omdat ik niet bij de gesprekken aanwezig ben geweest. Namens Vodafone mijn excuses voor het ongemak!

Bekijk in context

7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi René1957
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Wat vervelend om dit te lezen. Normaal zou het niets mogen uitmaken waar je je toestel koopt, lijkt me. Zeker als alles gewoon werkt en je er geen last van hebt. Heb mij eens laten vertellen dat online verkoop een ander kanaal is dan de verkoop in de winkel maar service mag er natuurlijk wel op beide plekken zijn! Helemaal met je eens.

Mijn advies, wil niet zeggen dat het beter is, maar zou als ik jou was een berichtje sturen via Facebook en/of Twitter (een privé berichtje). Daar zou ik het ook nog eens uitleggen.

Je zou eventueel ook nog kunnen informeren bij een Apple winkel. Misschien dat die iets kunnen doen, zie meer info hierover op de site van Apple.

Hoe dan ook, ik wens je een geweldig 2019!
René1957
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hi Energieboy,

Bij de Apple store ben ik vorige week maandag al geweest. Ze konden me verder niet eerder helpen dan 4 januari, dus bijna 2 weken na mijn bezoek omdat ik mijn Iphone bij Vodafone gekocht heb,

Vodafone medewerkers hebben me naar de winkel in de Wibautstraat gestuurd.
Daar konden ze me niet helpen omdat ze alleen Samsung repareren.

Een klant naar een extern partner doorsturen lijkt mij niet correct en juridisch niet kloppend als ik een probleem heb met Vodafone.

Enige dat me rest is mijn contract ontbinden. Zekerr naar aanleiding van de problemen van een andere klant op dit forum met haar Iphone 8.

Heb echter en nieuw contact afgesloten tijdens een actieweekend dus dat betekent dat als ik een nieuw abonnement afsluit ik deze korting ook kwijt ben!

Alleen maar negatieve energie van iets wat een feestje had moeten zijn.

Overstappen naar een andere provider helaas geen optie omdat ik zakelijk veel met Turkije bel.
Jammer voor mij.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Erg vervelend en verdere adviezen kan ik niet geven. Werk niet bij Vodafone, dus voor mij zijn het ook alleen maar gis dingen die ik zelf zou proberen. Wat je zegt, misschien dan toch maar opzeggen en nieuw contract aangaan?!

Maar goed, zoals ik al zei, kan er verder geen advies meer op geven. Hoop dat het allemaal goed komt.
René1957
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hi Energieboy,

in ieder geval bedankt voor je adviezen. Lang lijntje gehad op facebook maar kom niet verder dan koopovereenkomst ontbinden. Medewerker Vodafone weigert te bevestigen dat er andere voorwaarden gelden voor de webshop en de winkel. Op hulp van Vodafone hoef je in ieder geval niet te rekenen. ze onttrekken zich volledig aan hun verantwoordelijkheid en wettelijke verplichting om een deugdelijk product af te leveren..

Morgen laatste dag van de bedenktermijn dus helaas geen goede telefoon voor mij tijdens de jaarwisseling.

!@#$%%^^&&*&**(()($#
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Jammer en vervelend om te horen.
Ondanks dat wens ik je morgen wel een fijne dag en een geweldig 2019!
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ik kan mij voorstellen dat een defect toestel bij levering behoorlijk balen is!
Ik begrijp uit je bericht dat je hem online hebt gekocht. Je hebt in dit geval twee opties:
- Je stuurt het toestel terug. Hierdoor wordt het contract terug gedraaid. Daarna kun je hem opnieuw aanvragen. Het retourformulier zat bij de bestelling.http://voda.fo/ne/ef52m
- Je laat het toestel repareren. Het toestel wordt dan via een Vodafone winkel opgestuurd naar onze reparateur (Dynafix) http://voda.fo/ne/58xin

De voorwaarden in de winkel zijn hetzelfde via onze webshop. Het is wel zo dat als je een toestel online koopt, het toestel terug gestuurd moet worden. Koop je het toestel via de winkel dan zal het toestel terug gebracht kunnen worden via de winkel.

Via bovenstaande 2 linkjes lees je hoe het retouneren of repareren in zijn werk gaat. Bij een reparatie ben je het toestel (indien alles op voorraad is 5 tot 10 werkdagen kwijt). Wat er precies is gezegd in de winkel, online etc. laat ik vanuit hier in het midden. Dit is omdat ik niet bij de gesprekken aanwezig ben geweest. Namens Vodafone mijn excuses voor het ongemak!
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Geen reactie meer ontvangen, topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic