HvG58-voda

Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Kan in Australië geen sms Apple verificatie code ontvangen op 06

Ik ben voor twee maanden in Australië. Vorige week is mijn Iphone gecrashed en heb inmiddels een nieuwe Iphone gekocht. Deze wil ik configureren met Icloud backup van oude Iphone. Hiervoor stuurt Apple een 6-cijfer verificatiecode naar mijn Nederlandse 06 nummer, want dat nr is gekoppeld aan mijn Apple account. Echter ik kan geen sms ontvangen op mijn 06 nr. Als ik mijn NL Vodafone simkaart in mijn nieuwe Iphone (of die van mijn vrouw ) stop, dan zie ik geen binnenkomende sms met die noodzakelijk verificatiecode. Ik heb ook al geprobeerd om via mijn Australische Vodafone sim kaart sms-bericht te sturen of te bellen naar NL 06, maar dat werkt beide niet.
Het lijkt er dus op dat mijn NL 06 nr is geblokkeerd . Het NL Vodafone contract loopt via mijn werk, en heeft alleen Europa dekking; maar ik zou denken dat je altijd sms kan ontvange (of gebeld kan worden)?

Wie kan mij helpen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
HvG58-voda
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
De info over w/n SMS kunnen ontvangen was wat verwarrend. Inmiddels heef mijn werkgever voor een nwe IPhone en uitbreiding van mijn NL Vodafone account verzorgd. Dus problemen zijn opgelost. En gisteren is mijn oude door Apple support en Apple store geteste en dood verklaarde IPhone 5s na >10 vastgelopen restore sessies weer tot leven gekomen. Wi had dit kunnen bedenken. Wat mij betreft kan deze zaak worden gesloten. Met dank voor jullie hulp.

Bekijk in context

11 Reacties 11
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi HvG58-voda
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Lekker, twee maanden in Australië, het zal je daar vast goed bevallen. Maar wel vervelend dat je nu je apple niet gekoppeld krijgt door je 06 nummer. Is het echt alleen een koppeling naar je 06 nummer of stuurt Apple een code naar je iPhone? Als we even uitgaan van het sturen naar je 06 nummer dan kan het zijn dat je eerst een gesprek moet voeren met je toestel zodat Vodafone NL weet dat je een nieuw toestel hebt en dat je 06 nummer daaraan is gekoppeld. (want zoals je zegt, een smsje moet je overal kunnen krijgen)

Krijg je wel Vodafone NL in beeld? En wat als je nu je eigen 06 SIMkaart in die van je vrouw haar toestel stopt, doet je nummer het dan wel gewoon? Heeft ze zelf in haar toestel wel bereik, zo ja dan zou je je SIMkaart daar eens in kunnen steken om te zien of dat ook goed werkt?! Daarnaast, heeft het toestel in Australië geen SIMlock voor buitenlandse nummers of überhaupt andere SIMkaarten?

Wat ook kan:
Stuurt iPhone een code naar je toestel, wat namelijk ook kan, dan zullen ze dit nu niet doen omdat ze je nieuwe iPhone niet kennen. Ze sturen dus elke keer een code naar je oude iPhone en die heb je niet meer. Om dit op te lossen moet je eigenlijk opnieuw inloggen in je Apple account en daar je nieuwe toestel koppelen aan je account. Als je dan om een code vraagt dat Apple deze weer netjes naar je nieuwe toestel sturen.

Als je SIMkaart het wel gewoon in een ander toestel doet, dan ligt het dus zeker niet aan je SIMkaart. Doet die het ook niet in een ander toestel dan kan het zijn dat Vodafone je een blokkade heeft gegeven of dat je een blokkade hebt op nummers in het buitenland. Het beste wat je dan kan doen is contact opnemen met de klantenservice van Vodafone en omdat je in het buitenland zit kan je het best een chat starten (op zondag alleen als er iemand aanwezig is)

Is het uitgesloten dat het aan je SIMkaart ligt dan kan je het best contact opnemen met Apple. Die kunnen je dan verder helpen, mocht je zelf niet bij je account kunnen om eventueel je toestel aan te passen.

Zie voor meer info: https://support.apple.com/nl-nl/HT204974
Wil het beide niet lukken dan zou ik contact opnemen met Apple: https://support.apple.com/nl-nl/contact
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Is het met bovenstaande tips opgelost HvG58-voda?
HvG58-voda
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Dank Energyboy voor uitgebreide reactie en tips. Simkaart wisselen met IPhone van min vrouw had ik al geprobeerd. Probeer nu eerst bij Vodofone NL na te vragen of mijn 06 nr idd is geblokkeerd. De suggestie om mijn contact tel. nr in Apple account te veranderen klinkt ook goed, Stap voor stap ...
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Top, wij horen graag wat de uitkomst is en of het uiteindelijk verholpen is HvG58-voda 🙂
HvG58-voda
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Heb zojuist met Vodafone klantenservice gechat; ben prima geïnformeerd en weet inmiddels dat met mijn zakelijk abonnement er alleen EU dekking is en dat alle inkomende berichten van buiten EU geblokkeerd worden; blijkbaar stuurt Apple zijn verificatiecodes niet vanuit de EU. Beetje raar, maar wel helder. Herinner me van twee jaar geleden in Melbourne dat een tefefoongesprek vanuit NL (dus EU) idd wel gewoon doorkwam
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
De dekking / EU dekking staat los van het ontvangen van berichten zover ik weet. De Eu dekking is dat je in de EU je toestel kunt gebruiken zoals in Nederland.
Een SMS ontvangen is dan ook heel wat anders. Dit blokkeren wij namelijk niet.Anders zou je in Melbourne ook geen gesprekken kunnen ontvangen.
HvG58-voda
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Merkwaardig, maar dit is toch echt wat de Klantenservice mij vertelde en net min of meer is bevestigd door mijn ICT helpdesk op mijn werk.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Het kan zijn dat ze aparte afspraken hebben, dat durf ik natuurlijk niet te zeggen. Maar over het algemeen blokkeren wij geen smsjes of gesprekken. Ook al komen ze vanuit het buitenland.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Was dit allemaal verder duidelijk zo? @HvG58-voda? Of kunnen we je nog ergens mee helpen?
HvG58-voda
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
De info over w/n SMS kunnen ontvangen was wat verwarrend. Inmiddels heef mijn werkgever voor een nwe IPhone en uitbreiding van mijn NL Vodafone account verzorgd. Dus problemen zijn opgelost. En gisteren is mijn oude door Apple support en Apple store geteste en dood verklaarde IPhone 5s na >10 vastgelopen restore sessies weer tot leven gekomen. Wi had dit kunnen bedenken. Wat mij betreft kan deze zaak worden gesloten. Met dank voor jullie hulp.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Graag gedaan en dankjewel voor de terugkoppeling HvG58-voda
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic