bplatel

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Manier voor nummerbehoud na 2 jaar buitenland

Ik ben verhuisd naar de Filipijnen voor 2 jaar. Mijn Vodafone abonnement heb ik per eind april opgezegd. Ik gebruikte al een jaar of 20 hetzelfde Nederlandse mobiele nummer. Omdat ik na twee jaar weer terug kom naar Nederland zou ik graag mijn Nederlandse nummer behouden.
Is er een manier om dit te doen (b.v. het koppelen aan een prepaid-kaartje wat heel soms even door mijn ouders wordt gebruikt)?
Of is het nu dat mijn abonnement is afgelopen sowieso niet meer mogelijk om dat nummer te behouden?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi bplatel

Als het abonnement al afgelopen is en stop gezet, dan is dit helaas niet meer mogelijk.
In dit geval had je nummerbehoud moeten aanvragen met een prepaid simkaart. Door nummerbehoud aan te vragen wordt het abonnement gestopt.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi bplatel
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Het is mogelijk om je nummer te behouden door een Prepaid kaart van Vodafone aan te vragen en daar je nummer naar toe te laten zetten. Echter, dit kan je alleen doen als je in Nederland bent, want Vodafone stuurt geen SIMkaarten op naar het buitenland. Misschien dat iemand je in Nederland kan helpen om het nummer over te zetten.

Even ter aanvulling, je nummer moet NU nog wel actief zijn met je abonnement want anders kan het niet meer, wat ik zojuist hier boven beschreef. Je nummer moet dus nog actief zijn en eigenlijk had je deze ook nog niet moeten opzeggen.

Kijk even naar deze pagina, deze kan je helpen met het omzetten van je nummer:
https://www.vodafone.nl/support/bestelling-en-nummerbehoud/nummerbehoud.shtml


Wat moet je doen, als je je abonnement nog niet hebt gestopt:
1) Bestel je prepaid.

2) Voordat je nummerbehoud kunt aanvragen, moet je nieuwe sim actief zijn. Je activeert 'm door ermee te bellen naar een willekeurig nummer in Nederland. Je kunt je oude simkaart wel gewoon blijven gebruiken tot de overstapdatum.

3) Nu nog even nummerbehoud regelen. Dat is zo gepiept. Geef ons de gegevens door van het nummer dat je wilt houden en wij regelen de rest. Let wel op de opzegtermijn als je een abonnement hebt.

4) De grote dag is aangebroken! Wissel je simkaarten om zodra je oude sim niet meer werkt. Je bent klaar om te gaan, mét je vertrouwde nummer.

En let op: er zijn ook voorwaarden waar je aan moet voldoen om je Prepaid actief te houden zodat je nummer alsnog niet verloren gaat. Voor meer info, lees deze pagina: https://www.vodafone.nl/support/prepaid/tegoed-opwaarderen.shtml
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi bplatel

Als het abonnement al afgelopen is en stop gezet, dan is dit helaas niet meer mogelijk.
In dit geval had je nummerbehoud moeten aanvragen met een prepaid simkaart. Door nummerbehoud aan te vragen wordt het abonnement gestopt.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Steven wrote:
Hoi bplatel

Als het abonnement al afgelopen is en stop gezet, dan is dit helaas niet meer mogelijk.
In dit geval had je nummerbehoud moeten aanvragen met een prepaid simkaart. Door nummerbehoud aan te vragen wordt het abonnement gestopt.

Daar was ik ook al bang voor, daarom schreef ik het er ook tussen.
Was mijn twijfel dus geen twijfel 🙂
bplatel
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
En ik kan mijn net afgelopen abonnement niet voor een maand heractiveren?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Nee , zodra je abonnement gestopt is en je nummer geannuleerd is, komt je nummer in een soort "opslag" terecht. De nummers die daarin zitten zijn voor een aantal maanden niet te gebruiken voordat ze opnieuw uitgegeven worden. Het is niet mogelijk om een nummer terug te halen.
bplatel
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ok, nou ja, helaas pindakaas 🙂 Bedankt!
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Graag gedaan!
Ik zal het topic sluiten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic