Bullet

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Multi-simkaart bij RED abonnementen.

De klantenservice online en aan de telefoon geven verschillende antwoorden...

Is het nu wel of niet mogelijk om bij een nieuw RED abonnement een multi-simkaart actief te houden?
Ik heb twee RED Super abonnementen op mijn naam, beide met een multi-simkaart voor in een iPad, mijn huidige 2 jaars contract loopt af in April.

Wanneer ik naar een RED abonnement verleng, kan ik dan wel van mijn multi-simkaarten gebruik blijven maken?
Ik begrijp dat het bij een Together abonnement niet kan, en dat je dan voor alleen een data-simkaart een los "normaal" abonnement a 15 euro moet afsluiten?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ik heb zojuist een antwoord gekregen 🙂 Bij de nieuwe Red abonnementen is dit zeker mogelijk (alleen bij Red together niet).

Bekijk in context

12 Reacties 12
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi Bullet

Welkom op de Community!
Bij een Red together is een data multi simkaart niet mogelijk.

Ik heb je vraag even uitgezet intern. Omdat bij de nieuwe Red abonnementen hierover nog niks bekend is. Zodra ik meer weet post ik het antwoord.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ik heb zojuist een antwoord gekregen 🙂 Bij de nieuwe Red abonnementen is dit zeker mogelijk (alleen bij Red together niet).
Energieboy
Expert
Expert
  • 11785Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3094Likes
Steven wrote:
Ik heb je vraag even uitgezet intern. Omdat bij de nieuwe Red abonnementen hierover nog niks bekend is. Zodra ik meer weet post ik het antwoord.

Dus de info is nog niet volledig op de site?
Omdat deze pagina aangeeft dat het wel kan: https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/extra-opties/multi-data-sim.shtml

Maar wat je zegt, de abonnementen zijn sinds vandaag aangepast.
Even afwachten wat Steven te horen krijgt. Zodra die meer weet dan komt weten wij ook meer 🙂
Energieboy
Expert
Expert
  • 11785Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3094Likes
Steven wrote:
Ik heb zojuist een antwoord gekregen 🙂 Bij de nieuwe Red abonnementen is dit zeker mogelijk (alleen bij Red together niet).

Nou, dat is snel gegaan 😉
Dat is mooi Bullet - Je kan dus bij een Red & Red Essential abonnement Multidata SIM blijven/gaan gebruiken.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Dan klopt de informatie nog steeds op de website 🙂
Bullet
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Energieboy & Steven

We zijn er bijna, ik heb de multi-simkaarten nu als onderdeel van mijn abonnement, begrijp ik het nu goed (via de link van Energieboy) dat er 5 euro per maand in rekening kan worden gebracht voor een extra simkaart?

Dat is toch op merkelijk, voor de zekerheid nog even na gekeken in mijn huidige facturen, maar kost me nu niets extra's....
Energieboy
Expert
Expert
  • 11785Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3094Likes
Hmm, kan je niet gewoon je abonnement laten doorlopen voor dezelfde prijs?
Of ga je nu minder betalen als je over stapt naar een nieuw Red abonnement?

Ja, die 5,- euro klopt wel bij een nieuw abonnement (sinds vorig jaar *).
Heb je je oude nog dan gelden daar de regels van. Dus als je die kan behouden en het kost je niets meer, zou ik dat doen. Maar ja, als je nu goedkoper uit kunt zijn met je abonnement snap ik ook wel dat je wenst over te stappen. Al hoewel er dan weer 5,- euro bij komt 😞

* even bij geplaatst, dank Steven
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Bij de nieuwe Red abonnementen vanaf vorig jaar, kost de multi data sim 5 euro per maand.
https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/extra-opties/multi-data-sim.shtml
Bullet
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hmmm, nee..... Ik ben niet blij...

Ik betaal nu 2x 21 euro voor een Red Super abonnement, destijds via de klantenservice/loality afgesloten.
Ik krijg dus zoals genoemd, 12 + 12 Gb (in Europa te gebruiken, bovendien zit er een extra Multi-simkaart bij de prijs in)
voor 42 euro ben ik dus helemaal klaar....

Mijn abonnementen lopen in april af, dan ga ik 34 euro betalen omdat de korting vervalt. (aldus de klantenservice via chat)

Red Super is er niet meer, dit om Red Together te promoten.
Red Togerther = 35+15 (50 euro - 7.50 euro Ziggo korting) = 42.50

Echter, omdat ik een nu 2x een Multi-simkaart heb, moet ik in het geval van een Red Together abonnement dus eigenlijk 2x een extra simkaart/abonnement afsluiten, A 12.50 per stuk, 25 euro totaal...

Dat maakt dus 42,50 + 25 = 67.50 per maand.
Doe ik niets, betaal ik dus 2x 34 euro = 68 per maand...
Ga ik over naar een nieuw Red Abonnement (2x) betaal ik 2x22 euro+10 euro = 52 euro per maand, maar heb dan feitelijk minder buitenland GB's ( 15 vs 24)

Waardeloos, huidige aanhouden of Red Together: Het verschil is met 50 cent nihil... Echter, ik betaal nu 42 euro, wil ik de zelfde functionaliteit ben ik dus 26 euro per maand meer kwijt.....

Ja hallo, kan iemand mij uitleggen hoe de huidige abonnementen voor mij voordeliger zijn?

Betaal al 118 euro in de maand aan Ziggo (ivm extra pakketen ed.), natuurlijk is dit mijn eigen keuze. Maar aan de andere kant.... Ik had een leuke korting van wege de vaste klantenkorting.

Maar op deze manier ben ik 26 euro per maand meer kwijt. Dat is niet grappig.
Door het weg vallen van de oude abonnementen ga ik dus behoorlijk meer betalen, terwijl ik weinig extra's krijg.

In het geval van Red krijg in 30Gb ipv 24, waarbij ik nu maar 15Gb ipv 24Gb in het buitenland kan gebruiken, bovendien moet ik 10 euro in de maand extra betalen voor 2x een multisimkaart! Iets wat voorheen gratis was. Kortom 2x een behoorlijke domper....

in het geval van RED Together ben ik net zo duur uit, echter moet ik dan losse abonnementen gaan bij bestellen om de extra mulitsimkaarten als functionaliteit via een andere manier te verkrijgen.


Op dit moment niet zo blij als Vodafone klant.....
Door de 5 euro per Multisimkaart is Vodafone een stuk on aantrekkelijker geworden. Erg jammer.
Bedoel, als moderator op Tweakers.net had ik altijd wel een goed gevoel bij Vodafone, maar het lijkt alsof ze nu een groep mensen zijn vergeten in hun abonnement structuur...

Nogmaals, ik weet dat ik een leuke korting op mijn abonnement had, aan de andere kant. VodafoneZiggo is niet de goedkoopste partij. Juist de korting zorgt er voor dat ik een redelijke marktconforme prijs had. Ik maak op dit moment toch elke maand zo'n 160 euro naar de groep over. En 160 euro of 186 euro.... ja dat vind ik een behoorlijk verschil.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11785Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3094Likes
Oei, dat is wel een heel groot verschil en de prijzen zitten ook niet echt bij elkaar in de buurt.
Misschien is dit nog een optie? Waarom neem je niet Red Together voor die 42,50 euro per maand (dan heb je wel 160GB per maand) en laat je je iPad's verlopen via je Hotspot van de Telefoon? Dan heb je meer MB's en betaal je wel een klein beetje meer maar prijzen veranderen, daar is niet zoveel aan te doen. Net zoals de korting die komt te vervallen.

Is dat misschien een optie? Uiteraard, je moet dan altijd via je Telefoon werken, maar ik neem aan dat de iPad en Telefoon toch bij elkaar in de buurt zit? Het is maar een gedachten, misschien kan je er iets mee.

Zoals je het uitlegt is het natuurlijk wel erg vervelend en kan ik me voorstellen dat je daar nog eens hard over na moet denken wat je nu wilt gaan doen.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Dat is inderdaad een groot verschil. Zodra je mag verlengen raad ik je aan om te bellen met 0800-0560. Mijn collega's kunnen met je meekijken naar wat mogelijk is.
Als je al een mooie korting hebt, dan kan het soms zijn dat het tegenvalt als er nieuwe abonnementen uit komen of veranderingen plaats vinden.

Goede tip Energieboy!
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten, geen reactie.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic