Wim1961

Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Nieuwe simkaart activeren

IK heb per 1 februari een vodafoneabonnement. Op de nieuwe simkaart staat de simcode 0000. Als ik die invoer dan krijg ik de melding dat de code fout is. Het toestel blokkeert. Volgens de site moet ik in dat geval de pukcode invoeren, maar dat kan niet, omdat het toestel geblokkeerd is en ik geen cijfers kan invoeren. Zodra de wachttijd verstreken is probeer ik het opnieuw. Na drie keer de 0000 te hebben ingevoerd blokkeert het toestel weer en kan ik ook de pukcode dus niet invoeren. Dat ritueel heb ik inmiddels 3 keer doorlopen. Wat nu?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Wim1961
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Het probleem is bijna opgelost. Het toestel heb ik inmiddels aan de praat, maar ik kan er niet mee bellen. Inmiddels weet ik hoe dat komt. Mijn oude contract eindigde op 31 januari om 00.00 uur. Toen hield mijn telefoonverbinding ermee op. Mijn abonemment bij vodafone begint per 1 februari, maar vodafone heeft het zo geprogrammeerd dat het abonnement pas om 16.00 uur wordt geactiveerd. Voor vodafone betekent een soepele overstap dus gewoon: we laten de nieuwe klant 16 uur zonder telefoon zitten. Maar gelukkig zijn ze bij de gratie Gods bereid om mijn telefoonabbonnement al om 14.30 uur te activeren. ...

Bekijk in context

9 Reacties 9
Wim1961
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Nb: ik heb nummerbehoud en in de brief staat dat de simkaart al is geactiveerd.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Wim1961
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Als eerst welkom bij Vodafone en vervelend dat je dit nu moet meemaken.
Maar ik denk dat de code die jij ingeeft niet de SIM pincode is maar dat je de pincode van je toestel moet ingeven? Aangezien je zegt dat je na 3x invullen je toestel is geblokkeerd en niet om een PUKcode vraagt ga ik er dus vanuit dat het een PINcode is van je toestel en niet van je SIMkaart!!

Probeer dus eerst de PINcode van je toestel te achterhalen en voer deze in, denk dat het dan prima gaat. Daarnaast duurt 1 februari nog erg lang dus het kan ook zijn dat je pas later aansluiting hebt. Mocht je dus in je toestel zijn en je SIM pincode hebben kunnen invoeren dan kan het zijn dat je nog geen Vodafone te zien krijgt. Dat je daar rekening mee wilt houden aub. (uiteraard kan het ook al wel goed zijn en je kan al wel bellen, maar als het niet zo is dan weet je waarom)
Wim1961
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Het probleem is bijna opgelost. Het toestel heb ik inmiddels aan de praat, maar ik kan er niet mee bellen. Inmiddels weet ik hoe dat komt. Mijn oude contract eindigde op 31 januari om 00.00 uur. Toen hield mijn telefoonverbinding ermee op. Mijn abonemment bij vodafone begint per 1 februari, maar vodafone heeft het zo geprogrammeerd dat het abonnement pas om 16.00 uur wordt geactiveerd. Voor vodafone betekent een soepele overstap dus gewoon: we laten de nieuwe klant 16 uur zonder telefoon zitten. Maar gelukkig zijn ze bij de gratie Gods bereid om mijn telefoonabbonnement al om 14.30 uur te activeren. ...
Wim1961
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
En ja, ik weet dat volgens de regels de oude provider actief zou moeten blijven tot de nieuwe het overneemt, maar zo werkte het bij mij niet.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Wim1961 wrote:
En ja, ik weet dat volgens de regels de oude provider actief zou moeten blijven tot de nieuwe het overneemt, maar zo werkte het bij mij niet.

Ja, dus bij wie kunnen we nu het balletje leggen?
Ik zou zeggen bij je oude provider, want die heeft ook bericht ontvangen wanneer Vodafone je nummer overneemt. Maar goed, een beetje betere afstemming van de twee providers zou misschien handiger zijn geweest. Wel goed dat Vodafone met je mee denkt en je eerder aansluit, fijn.

Hoe dan ook, bedankt voor het melden en veel plezier bij Vodafone!
Wim1961
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Uiteindelijk had ik om 16.05 uur telefoon......
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Dat is natuurlijk geen soepele start. Je oude provider moet de simkaart inderdaad actief laten tot het moment van overstap. De datum + tijd spreken we altijd met je oude provider af. In ieder geval fijn dat het nu werkt, we gaan dit topic binnenkort sluiten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic nu gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic