Beantwoord

Nokia 7.1 Android (One) updates via Vodafone netwerk

  • 12 februari 2019
  • 5 reacties
  • 370 Bekeken

Ik ontvang op mijn Nokia 7.1 (Android One) geen updates voor Android, via het Vodafone netwerk

Sinds de aanschaf van mijn toestel , heb ik alleen de maandelijkse beveiligingsupdate november 2018 ontvangen via het Vodafone netwerk.
In december 2018 is de beveiligingsupdate gecombineerd met de Android Pie update.
En de beveiligingsupdate voor januari is inmiddels ook uitgebracht.
Deze heb ik niet ontvangen zolang ik op het Vodafone netwerk zat.

Ik heb tijdelijk de SIM van een ander netwerk in mijn toestel gedaan en heb de updates daarna direct binnengekregen.
Houdt Vodafone de updates tegen?
icon

Beste antwoord door Steven 14 februari 2019, 12:25

Ik heb inderdaad al eerder van deze work around gehoord maar dan vooral bij Branded toestellen. Bij unbranded toestellen ben ik dit nog niet tegengekomen.
Wij houden geen software updates tegen. Het kan wel zijn, dat in combinatie met een Vodafone simkaart, deze vertraagd is omdat Nokia om onze feedback kan vragen betreft bepaalde instellingen zoals de apn etc.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +17
Hoi @Tjisse
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Heb je een branded of een unbranded toestel?
Bij een unbranded toestel gaat de update via de fabrikant.

Heb je een branded toestel dan gaat dit op de volgende manier. Google rolt de beveiligingsupdates uit en verstuurt deze naar de fabrikant. De fabrikant pas hem aan met de schil die zij hebben. Vervolgens wordt deze doorgestuurd naar de provider. De provider (in dit geval ons) passen hem aan en testen hem, zodat het werkt met onze apps en software. Vervolgens wordt deze terug gestuurd naar de fabrikant zodat deze hem alsnog kan uitrollen.
Hier gaat dan ook even overheen. Op dit moment zijn ze nog bezig met het testen van deze software en duurt het nog even voordat deze eraan komt. Hier is (nog) geen datum over bekend

Daar is ook een andere topic met vragen over updates: https://forum.vodafone.nl/samsung-16/android-pie-update-samsung-galaxy-s9-297740/index6.html#post309943

Gaat dan wel om een ander toestel maar dit geeft wel inzicht hoe de updates werken bij Vodafone.
Hoi @Energieboy

Dank voor je snelle reactie.

Ik heb een unbranded toestel.
De fabrikant heeft de updates snel beschikbaar gesteld, maar desondanks ontvang ik ze niet op mijn toestel zolang ik op het Vodafone netwerk zit.
Met een SIM van een ander netwerk kwamen de updates direct binnen.
Reputatie 7
Badge +17
Hmm, dat is zeker een hele vreemde.
Aangezien ik niets weet van Android toestellen kan ik je daar ook niet zoveel in helpen.
Had nog de hoop dat mijn eerste info meer zou helpen.

Misschien dat iemand anders hier op de community je er meer over kan vertellen en anders wachten op een moderator. Heel misschien dat die daar iets meer kaas van heeft gegeten en je daar een perfecte uitleg over kan geven.

Gelukkig heb je het nu binnen en is je toestel up-to-date, maar zo moet het natuurlijk niet.
Ik heb inderdaad al eerder van deze work around gehoord maar dan vooral bij Branded toestellen. Bij unbranded toestellen ben ik dit nog niet tegengekomen.
Wij houden geen software updates tegen. Het kan wel zijn, dat in combinatie met een Vodafone simkaart, deze vertraagd is omdat Nokia om onze feedback kan vragen betreft bepaalde instellingen zoals de apn etc.
Geen reactie meer, topic gesloten.