Nealzy

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 3Oplossingen
  • 1Likes

Nokia 7.1 Android updates

Sinds een paar maanden heb ik een Nokia 7.1. Tot op heden ontvang ik geen Android updates. Als ik handmatig zoek geeft hij aan dat mijn telefoon up-to-date is. Ik weet zeker dat er nieuwere updates beschikbaar zijn (mijn telefoon is bijgewerkt tot Android 8.1 met de november beveiligingspatch). Nu heb ik op internet gelezen dat dit vaker voorkomt icm Vodafone simkaarten en dat als je de sim van een andere provider plaats je wel de updates krijgt. Dit lijkt ook bij jullie bekend aangezien er in een soortgelijk topic op dit forum geadviseerd is een sim van een andere provider te plaatsen. Nu ben ik niet te beroerd om dit te doen. Sterker nog, ik heb zojuist een gratis sim sim bij T-Mobile besteld, maar het lijkt mij toch wel wenselijk dat Vodafone zelf met een oplossing komt voor dit probleem.

Wat kunnen jullie betekenen hierin?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Het is intern aangemeld. Meer kan ik helaas niet doen in dit issue Leistrag
Op dit moment is het dan ook wachten op een oplossing.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi Nealzy,

Welkom op de Community

Vodafone gaat alleen over de updates van branded toestellen. Unbranded toestellen gaan via de fabrikant zelf, in dit geval Nokia. Mocht het ergens mis gaan of noem maar op, dan kan Nokia hierover contact opnemen met ons om dit te onderzoeken.

Ik ga het in ieder geval intern doorzetten zodat er vanuit ons naar gekeken kan worden. Ik raad sowieso ook aan om dit bij Nokia te melden.
Nealzy
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 3Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb contact contact gehad met Nokia, maar niet met het gewenste resultaat. Ze gaven me een workaround die bij mij niet werkte helaas. Misschien hebben anderen meer geluk, dus deel ik hem maar even:

"some workaround tip to help the phone has the update,
Settings >> Apps and notifications >> App info >> Google Play services >> Storage >> Clear data and Clear cache
Settings >> Security and location >> Location Off
Next, please do a Soft reset Press and hold at the same time Power key and Volume Up for Only 10 sec, until short phone vibration and Powered by Android message.
It will be phone restart, without deleting phone data.
Please remove the phone SIM card.(Also you can try it with SIM card from another operator )
After that, please check for the update availability via Wi-Fi network
Settings >> System >> System update >> Check for update"

Ze hebben mij als laatste optie een factory reset geadviseerd. Voordat ik dat doe wacht ik eerst maar mijn T-Mobile sim af. Het is iig fijn als jullie het alvast willen doorgeven. Hebben jullie nog extra info van mij nodig? Android versie/buildnumber/kernel of iets dergelijks? Zou je ook het ticketnummer willen doorgeven? Dan kan ik de voortgang bijhouden.

Bedankt alvast!
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Nee, ik heb verder niks nodig. Mocht ik meer te weten komen, dan laat ik dit weten.
Een ticketnummer kan ik helaas niet doorgeven omdat dit niet geregistreerd is op klantnummer of mobiel nummer.
Dit heb ik intern doorgespeeld via mail.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
De uitrol zal een deze dagen gestart worden. Let erop dat dit in batches gedaan wordt Nealzy
Nealzy
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 3Oplossingen
  • 1Likes
Dat is goed nieuws! Ik wacht af en laat het wel weten wanneer de update binnen is.

Bedankt voor de hulp!
Leistrag

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier is al heel wat over gemeld, zowel bij Vodafone als bij Nokia. Die wijzen maar naar elkaar. Het is toch belachelijk dat Vodafone een work around met een simkaart van een concurrent accepteert. Los het eens op. Ik heb het ook met een andere simkaart moeten doen.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Het is intern aangemeld. Meer kan ik helaas niet doen in dit issue Leistrag
Op dit moment is het dan ook wachten op een oplossing.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic