gebruiker-X

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

OM customize aka Vodafone start

Na installatie sim van vodafone erin en hop, systeembericht: Welkom bij Vodafone Start, tik hier om te starten. Dan krijg je een pop-up: Vodafone start, Vodafone, 11,6 MB, neem snel een kijkje welke apps en aanbiedingen wij (en nu komt het) SPECIAAL VOOR JOU klaar hebben staan om het meeste uit je telefoon te halen....

Ok, er is dus geen optie om dit over te slaan, je MOET installeren, of de systeem melding blijft eeuwig terug komen. Nag-ware zo gezegd. Op een eigen (un-branded) zakelijk toestel. Ik kan u vertellen beste Vodafone dat ik niet blij ben, en mijn collega's ook niet.

Ten eerste wordt er niet gevraagd of men het wel wil installeren, ten tweede is het daarna alleen maar uit te schakelen, en niet meer te verwijderen! Ik zal bij u thuis eens wat ongevraagd installeren wat op ieder ongewenst moment boodschappen stuurt met aanbiedingen, en zodanig dat u het nooit meer weg kunt krijgen. Niet leuk? Toch is dat wat u uw klanten aandoet.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi gebruiker-X
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Begrijp helemaal dat als je een eigen toestel hebt dat je dan geen apps van Vodafone op je toestel wenst te installeren. Op de community staan een aantal mogelijkheden om deze toch van je toestel te verwijderen. Zal er hier een aantal opsommen en hoop dat het je lukt:


  • Dit doe je door naar het scherm van de apps te gaan, daarna houd je Vodafone Start ingedrukt en komt de melding naar boven om hem te verwijderen.
  • Kun je hem eens via Google Playstore zoeken en dan eens verwijderen?
  • Vodafone Start kan verwijderd worden. Om Customize staat bij mij er ook op maar ik heb aanstaan dat hij op de achtergrond niks mag gebruiken, (via instellingen - apps) en dan bij Om Customize klikken op batterij (achtergrondactiviteit toestaan op niet mogelijk). Daarnaast heb ik de cashe geleegd en gegevens gewist.
  • Ik ben op internet gaan zoeken voor je. Het enige wat ik tegen kom is je toestel rooten. Let er wel op dat dit op eigen verantwoordelijkheid is en je garantie van het toestel vervalt.


Ik weet zelf niets van Android toestellen af en ook niet over de apps die Vodafone op toestellen plaatst maar dit zijn wel de teksten die ik heb kunnen vinden in oudere topics. Misschien heb je er iets aan? Mocht het niet lukken dan zou je de vraag nog eens kunnen stellen via een privé bericht te sturen via Facebook of Twitter. Of wachten tot er een moderator langs komt en je vraag oppakt.

Succes in ieder geval!

Bekijk in context

2 Reacties 2
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi gebruiker-X
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Begrijp helemaal dat als je een eigen toestel hebt dat je dan geen apps van Vodafone op je toestel wenst te installeren. Op de community staan een aantal mogelijkheden om deze toch van je toestel te verwijderen. Zal er hier een aantal opsommen en hoop dat het je lukt:


  • Dit doe je door naar het scherm van de apps te gaan, daarna houd je Vodafone Start ingedrukt en komt de melding naar boven om hem te verwijderen.
  • Kun je hem eens via Google Playstore zoeken en dan eens verwijderen?
  • Vodafone Start kan verwijderd worden. Om Customize staat bij mij er ook op maar ik heb aanstaan dat hij op de achtergrond niks mag gebruiken, (via instellingen - apps) en dan bij Om Customize klikken op batterij (achtergrondactiviteit toestaan op niet mogelijk). Daarnaast heb ik de cashe geleegd en gegevens gewist.
  • Ik ben op internet gaan zoeken voor je. Het enige wat ik tegen kom is je toestel rooten. Let er wel op dat dit op eigen verantwoordelijkheid is en je garantie van het toestel vervalt.


Ik weet zelf niets van Android toestellen af en ook niet over de apps die Vodafone op toestellen plaatst maar dit zijn wel de teksten die ik heb kunnen vinden in oudere topics. Misschien heb je er iets aan? Mocht het niet lukken dan zou je de vraag nog eens kunnen stellen via een privé bericht te sturen via Facebook of Twitter. Of wachten tot er een moderator langs komt en je vraag oppakt.

Succes in ieder geval!
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Was bovenstaande informatie duidelijk voor jou gebruiker-X ?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic