Beantwoord

Ongelooflijke klantenservice-ervaring

  • 16 maart 2019
  • 6 reacties
  • 261 Bekeken

Ik was op reis in Indonesië en daar is mij onderstaand, bijna ongelooflijke verhaal overkomen. Ik heb geprobeerd deze klacht vanuit mijn vakantieadres te versturen maar dat lukte niet. (Ik moest screenshots meesturen als een soort bewijslast. Dat lukte mij niet via mijn telefoon. Maar ik heb alles vastgelegd voor het geval e.e.a. niet bij Vodafone zelf is opgeslagen.)
Het verhaal:
Ja, het was dom van mij.
Buiten Europa via Internet naar Radio-1 luisteren en geen 'Roaming' uitschakelen. Nu weet ik dat weer maar aanvankelijk snapte ik niet waarom Vodafone in 2 dagen maar liefst €62,17 in rekening bracht. Ik was er heel boos over. Daarom probeerde ik op 3 februari jl. met Vodafone in contact te komen. Dat ging via de chat van Facebook.
Ik schreef: Ik ben woedend! Ik ben 2 dagen in Indonesië en Vodafone brengt €62,17 in rekening. Hoe stop ik deze geldklopperij? Eerst volgde er geen reactie, daarom schreef ik: Worden deze berichten gelezen?

Toen volgde dit ongelooflijke verhaal (letterlijke weergave):
Ha Siebe, Zeker wordt dit gelezen, maar het heeft weinig prioriteit aangezien onze nieuwe campagne goed loopt en er veel nieuwe orders binnenkomen. We komen er op terug als we tijd hebben, ok? Met vriendelijke groet, Sietze Kraker
Ik: Nee, niks ok! Campagne of niet, het kost mij meer dan 30 Euro per dag!
V(odafone): Sorry Siebe, nu echt even geen tijd voor.
Ik: Waar moet ik dan terecht? U neemt mij niet serieus.
(Toen kwam ene Bolwijk in beeld.)
V: De factuur voor deze dienst wordt bij de volgende factuur bijgeschreven. Goed weekend! Met vriendelijke groet, Harry Bolwijk Sr. Creditmanager
Ik: Ik accepteer dit niet. Met heel uw 'succesvolle actie' weet ik nog steeds niet hoe ik dit soort rekeningen moet stoppen. Het heeft bij u weinig prioriteit (je moet trouwens maar lef hebben om dat aan een klant te zeggen die in 2 dagen meer dan 60 Euro kwijt is), maar het heeft bij mij wèl prioriteit. Geef mij anders een Whatsapp of een telefoonnummer. NB in maart loopt mijn contract af. Wat denkt u...?
V: U gebruikt uw telefoon om live naar het Britse voetbal te kijken, vermoedelijk i.v.m. sportweddenschappen en dan vindt u het vreemd dat daar een prijskaartje aan hangt? Sorry meneer, maar hier heb ik écht geen tijd voor. Uw contract stopt in maart, dus volgens mij lost het 'probleem' zich vanzelf op. Fijn weekend, en met vriendelijke groet, Harry Bolwijk Sr. Creditmanager
(Hij zegt nog net niet: "Dan pleur je toch lekker op.")
Ik: Uw conclusie klopt van geen kant. Ik heb geen seconde naar live voetbal gekeken. Geen seconde!
(De onbeschoftheid van Harry Bolwijk kent geen grenzen. Zijn vervolg):
V: Een conclusie volgt uit een hypothese en een redenering. Wanneer ik stel dat u via uw telefoon voetbal hebt zitten kijken, dan is dat geen aanname, maar een gegeven. Ik heb hier een uitdraai voor mij liggen met uw maandelijks gebruik, en daar staat helaas in dat er meerdere livestreamverbindingen -tussen uw telefoon en GB- tot stand zijn gekomen. Oké, ik vermoed dat het om voetbal gaat, wellicht was het porno. In principe maakt dat weinig uit. U maakt gebruik van een dienst en daar staat een vergoeding tegenover.
(Nu was ik deze onbeschofte minkukel écht zat.)
Ik: Mag ik de naam van uw manager?
V: Nee
Ik: Dat snap ik. Dat durft u niet. En met uw manier van communiceren begrijp ik dat ook nog. Ik ga wel een andere weg zoeken.
V: Kijk, nu stelt u een conclusie die als een tang op een varken slaat. Heeft u stilgestaan bij de gedachte dat ik misschien geen manager heb? Wij hebben namelijk een platte organisatie, die zich heeft gemodelleerd naar het TIEL-model
Ik: Laat verder maar. Ik ga een andere weg zoeken. (Als u bij mij zou werken zou u nu ook geen manager meer hebben. Ik zou u wegens ernstig wangedrag richting klant op staande voet ontslaan.) Verdere reactie van u wordt niet op prijs gesteld.
(Dat boeit Bolwijkje niet. Hij gaat nog even door.)
V: Ga uw gang. U heeft natuurlijk recht op een reactie, maar ik verwacht dat mijn collega's, net als ik, u wijzen op uw vreemde vraag. Volgens mij begrijpt u niet dat het normaal is om te betalen voor een dienst waarvan u gebruikt maakt.
EINDE CHAT

Bolwijk verwacht dus dat zijn collega's net zo reageren als hij zelf... Ik mag toch hopen dat Vodafone niet nog meer van dit soort aso's in dienst heeft. Ik verspeelde in twee dagen ruim €60,00 en wilde weten hoe dat kon stoppen. Bij Bolwijk valt dat onder 'vreemde vragen'.
icon

Beste antwoord door Marc- 17 maart 2019, 05:17

@SiebeObl, ik begrijp dat je niet blij bent met deze ervaring. Ik zie echter geen Bolwijk in ons systeem. Via Facebook is ook geen Harry Bolwijk actief. Tevens reageren bij chat of Facebook niet met onze achternaam. Op welke manier heb je dit gesprek gestart? Er zijn op internet ook grapjassen actief, bijvoorbeeld de zogenaamde "Klantenservice" op Facebook. Dit is nep en staat los van Vodafone. Het juiste kanaal op Facebook is "Vodafone Nederland".
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
@SiebeObl, ik begrijp dat je niet blij bent met deze ervaring. Ik zie echter geen Bolwijk in ons systeem. Via Facebook is ook geen Harry Bolwijk actief. Tevens reageren bij chat of Facebook niet met onze achternaam. Op welke manier heb je dit gesprek gestart? Er zijn op internet ook grapjassen actief, bijvoorbeeld de zogenaamde "Klantenservice" op Facebook. Dit is nep en staat los van Vodafone. Het juiste kanaal op Facebook is "Vodafone Nederland".
Reputatie 7
Badge +17
Hoi @SiebeObl
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Jeetje zeg, wat een lang verhaal en erg ongeloofwaardig dat dit Vodafone is geweest. Wat Marc- zegt, dit lijkt me echt geen klantenservice van Vodafone, zo ken ik deze mensen echt niet. Nu ken ik ze niet allemaal maar de meesten van webcare toch wel en die zijn echt niet zo.

Wat Marc- al zegt, heb je wel de juiste mensen gesproken. Voor een privé (wel belangrijk, een privé chat) chat met Vodafone via Facebook of Twitter. Alleen via deze twee linkjes spreek je echt met iemand van Vodafone en verder bij geen andere website. Daarnaast kan je ook een chat starten via de website van Vodafone, dan weet je ook dat je echt iemand aan de lijn hebt van Vodafone (mocht je Facebook of Twitter niet vertrouwen).

Echt hoor, ik geloof je verhaal maar ik me gewoon niet voorstellen dat je iemand van Vodafone hebt gesproken. Probeer het nog eens met bovenstaande linkjes (ik dacht ze even te benoemen, dan is het voor jou ook makkelijker). Succes en laat nog even weten hoe dit is afgelopen. Wel nog een fijn weekend gewenst.
Dank voor uw reactie. U (Marc èn Energieboy) hebt mij overtuigd. Als ik terugzoek naar het bericht, dan kom ik inderdaad bij waarschijnlijk een 'grappenmaker', namelijk: https://www.facebook.com/lekkereservice/ (Het is maar wat je grappig vindt.)
Al met al tòch een heel vervelende ervaring, te meer daar ik al boos was omdat het mij meer dan €60,00 heeft gekost. Ik vrees dat er best veel mensen dezelfde vergissing maken met dat roaming, of je nou een bundel neemt of niet.
Reputatie 7
Badge +17
Het is in ieder geval goed dat je het hier laat weten. Vodafone zou hier iets mee kunnen doen want het is natuurlijk niet de bedoeling dat dit soort mensen schade brengen aan bedrijven. Dus ik hoop dat Vodafone dit snel oppakt.

Uiteraard blijft het vervelend dat je moet betalen. Ik weet niet of Vodafone daar een coulance voor heeft maar je kunt het altijd proberen via de juiste kanalen. Wil niet zeggen dat ze je ook kunnen helpen, maar proberen kan je het altijd.
Topic gesloten.
Reputatie 7
Topic gearchiveerd.