ukesvraag

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ongeregistreerde simkaart ondanks afgesloten contract met vodafone.

Op 25 januari een alles in 1 pakket aangeschaft in Ziggo winkel, t.w. tv/radio/internet en mobiel bellen. Het mobiel bellen levert problemen op. Ondanks een contract waarbij ik een Nokia7.1 heb aangeschaft (en geheel betaald) en een abonnement van red essential ad 24 euro per maand plus eenmalige aansluitingskosten van 25 euro heb genomen, is Vodaphone nog steeds niet in staat gebleken mijn nieuwe simkaart te registreren zodat ik niet kan bellen met mijn nieuwe telefoon. Het betreft een overgang van een prepaid vodaphone naar een abonnement vodaphone. De ingangsdatum was 27 januari 2019. Mijn oude simkaart paste niet in mijn nieuwe telefoon, dus kreeg ik een nieuwe simkaart met nummerbehoud.
Na vele telefoontjes en diverse winkelbezoeken blijkt dat de opdrachten van 24 en 25 januari in het Vodaphone systeem zijn zoekgeraakt. Gisteren heeft iemand uit de Vodaphone winkel mij een coulance aangeboden van 2x 3 gb en 30 minuten bellen op mijn oude prepaid simkaart. Toen ik daarna in mijn vodaphone keek of de bundel aanstond, bleek er een prijskaartje aan te hangen van 20 euro. Vanochtend weer gebeld en men verzekerde mij dat die 20 euro in de toekomst zou worden verrekend.
Maar helaas nog steeds geen oplossing voor de ongeregistreerde simkaart en ook geen enkel vooruitzicht over wanneer Vodaphone dat denkt te doen. Kan iemand hier iets zinnigs op bedenken?
9 Reacties 9
Energieboy
Expert
Expert
  • 11785Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3094Likes
Hoi ukesvraag
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Wat vervelend dat je dit allemaal moet doorstaan om een nieuw SIMkaartje te krijgen en om het werkende te krijgen en al helemaal vervelend dat je nu ook nog eens 20,- euro moet betalen voor wat je gratis is aangeboden. Ik kan wel iets zinnigs voor je bedenken maar ik kan je er niet mee helpen. Aangezien dit een klanten helpt klanten community is kan ik niet in het systeem voor je om te kijken wat er aan de hand is, ben ook maar een klant van Vodafone. Je hebt daar echt iemand voor nodig die het systeem in gaat om te kijken wat er nu allemaal is afgesproken en dit met je te bespreken. De moderatoren van deze community kunnen uit privacy redenen ook niet in het systeem dus ik zal je toch moeten verwijzen naar de klantenservice van Vodafone.

Het best wat je zou kunnen doen is je bericht in een privé bericht te sturen naar Vodafone via Facebook of Twitter. Daar zitten mensen van webcare en die kunnen wat meer voor je betekenen. Ze geen voor je uitzoeken wat er aan de hand is en koppelen dit met je terug. Uit mijn eigen ervaring weet ik dat deze afdeling echt naar je wil luisteren en je ook zal helpen.

Een chat starten kan je ook doen maar dit vergt wat meer tijd omdat ze het dan ook moeten uitzoeken en de kans is dat je dan wat langer moet wachten achter je computer. Dus mijn advies zou zijn een bericht via Facebook of Twitter en dan uitleggen zoals je hier hebt gedaan en dan moet het goed komen.

Wel goed dat je hier je verhaal hebt gedaan want daar valt, zoals we kunnen lezen, nog veel uit te leren voor Vodafone. Succes in ieder geval en laat nog even weten hoe het is afgelopen.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Mochten de collega's van de klantenservice hierover niks terug vinden, raad ik je aan hiermee terug te gaan naar de winkel. Zij zijn diegene die het aangesloten hebben en je hierin dingen belooft hebben.
Betreft het stukje nummerbehoud, mijn collega's van social media kunnen een onderzoek hiervoor aanmaken. Hierdoor komt het terecht bij mijn collega's van de technische dienst.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Heb je een onderzoek aan laten maken of ben je terug gegaan naar de winkel ukesvraag?
ukesvraag
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Steven,
Bedankt voor je reacties. Ik ben ondertussen op facebook geweest met mijn vragen. Ene Per reageerde met (nadat ik mijn gegevens had doorgegeven) dat mijn 06 nummer niet aan mijn naam gekoppeld was en dat hij alleen direct met contractanten mocht communiceren. Mijn verbijstering was groot. Heb hem nog mijn andere email gegeven die ook op mijn contract met Vodaphone staat, maar hij was al uit de lucht. Vervolgens zocht ene Linda contact: Ik moest chatten en niet zo maar op facebook zijn. Ze heeft mijn gegevens om privacy redenen eraf gehaald. Verder met haar gechat, maar dat leidde tot niets.
Afgelopen za ben ik in mijn bestelling gegaan en een chat aangevraagd. De dame meldde dat zij niets voor me mocht doen, omdat ik de bestelling in de winkel had gedaan. Ik ga dus straks voor de vierde keer naar de winkel. Ik laat je weten hoe het verder gaat.
ukesvraag.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ik hoor het graag ukesvraag
Ik denk dat je de gegevens openbaar had staan. Anders worden deze namelijk niet verwijderd. Dit doen mijn collega's om je te beschermen.
ukesvraag
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Steven,
In de winkel zeiden ze dat alles klopte. (In mijn digitale bestelling staat dat ik iets uit de winkel moet ophalen. Dat is echter onzin, want ik heb één nieuwe telefoon gekocht, betaald en meegenomen inclusief nieuwe simkaart op 25 januari j.l. Verder staat er in die bestelling dat het nummerbehoud is goedgekeurd, maar er wordt geen datum of tijdstip genoemd wanneer alles in werking wordt gesteld.). Kortom in de winkel is weer gebeld met collega's en het antwoord is: er is iets fout gegaan met de bestelling en het wordt uitgezocht. Nadere uitleg heeft men niet. Vervolgens vraagt men of ik nog gratis mb's of telefoon tegoed wil hebben. Kortom "pappen en nathouden". Ik ben uitgepraat. Groeten en een fijne dag verder.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11785Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3094Likes
Beste vervelend ukesvraag, begrijp je helemaal.
Zeker dat ze zeggen het uit te moeten zoeken en vervolgens nog geen uitleg geven. Maar ik denk dat ze het eerst helemaal goed willen uitzoeken voor ze je antwoord geven. Je hebt er ook niets aan als ze je nu verkeerde info geven. Wat er aan de hand is kan ik natuurlijk niet zeggen, misschien dat Steven je daar wel mee kan helpen? Echter denk ik dat de mensen van de klantenservice je beter kunnen helpen.

Ik denk niet dat Vodafone je met gratis mb's of een telefoon tegoed willen pappen of nathouden. De persoon die je dit aangeeft wil alleen met je meedenken en zit ook met de handen in het haar en wil graag iets goeds doen voor je. Kan me voorstellen dat dit nu even niet in goede aard valt maar het is toch netjes en wachten is dus nu wat je moet doen. Laten we hopen dat Vodafone het snel voor je kan uitzoeken en dat er toch een goed antwoord uit komt. Begrijp dat je er even geen zin meer in hebt maar geef het niet op. Hou ons hier nog even op de hoogte en laten we hopen dat het snel is opgelost.

Ondanks alles wens ik je in ieder geval ook nog een fijne dag.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Vanuit hier heb ik geen optie om dit te corrigeren etc. Hiervoor zal contact opgenomen moeten worden met de winkel en de desbetreffende afdeling. Mijn collega's zullen dit vanuit daar op meten pakken en corrigeren. Ik begrijp je reactie echter wel en deze is ook meer dan terecht ukesvraag Energieboy
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic